سایت و فروشگاه رسمی کارواش خانگی اصل

خرید اینترنتی کارواش خانگی جت مینی ، خرید پستی کارواش خانگی جت مینی ، قیمت کارواش خانگی جت مینی

سایت و فروشگاه رسمی کارواش خانگی اصل

خرید اینترنتی کارواش خانگی جت مینی ، خرید پستی کارواش خانگی جت مینی ، قیمت کارواش خانگی جت مینی

طرز تهیه جغور بغور

طرز تهیه جغور بغور

طرز تهیه جغور بغور , طرز تهیه جغور بغور زنجانی , طرز تهیه جغور بغور با جگر سفید , طرز تهیه جغور بغور تبریز 

جغور بغور یا خوراک جگر از آن دسته از غذاهایی می‌باشد که همه ی ما خورده ایم و از طعم و مزه‌ی آن خاطره داریم. دستور پخت آن نیز بسیاز ساده می‌باشد.در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره دستور پخت و طرز تهیه جغور بغور زنجانی و شیرازی و تبریزی با جگر سفید و رب انار در دسته آشپزی برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

مواد لازم برای طرز تهیه جغور بغور خوشمزه

قلوه گوسفند – ۱ عدد

دل گوسفند –  ۱عدد

جگر گوسفند – ۱  عدد

جگر سفید – ۱ عدد

پیاز–  ۴عدد

رب گوجه فرنگی – ۴  قاشق غذاخوری

روغن سرخ‌کردنی بهار الماس – ۲ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه جغور بغور زنجان , طرز تهیه جغور بغور با رب انار , طرز تهیه جغور بغور با گوشت چرخ کرده , طرز تهیه جغور بغور شمالی

طرز تهیه جغور بغور خوشمزه

برای تهیه خوراک جگر یا جغور بغور ابتدا دل و جگر و قلوه را تمیز می‌کنیم. به این ترتیب که دل‌ها را از وسط نصف کرده و لخته‌های خون را از آن خارج می‌کنیم. رگ‌های جگر را گرفته و قلوه‌ها را نیز از وسط نصف کرده و رگ‌های سفید داخل آنرا جدا می‌کنیم.جگر سفید را جداگانه تمیز کرده و خرد می‌کنیم و با ۱ لیوان آب و کمی نمک و زردچوبه روی حرارت ملایم می‌پزیم. در حین پختن جگر سفید، پیازها را خرد کرده و در روغن سرخ‌کردنی بهار الماس تفت می‌دهیم تا طلایی شود. سپس دل، قلوه، جگر و جگر سفید را پس از پختن به پیاز داغ اضافه می‌کنیم و ادویه می‌زنیم و تفت می‌دهیم تا رنگ آنها تغییر کند. سپس رب گوجه‌فرنگی، یک لیوان آب‌جوش، نمک و فلفل را به آن اضافه می‌کنیم.سپس حرارت را کم کرده و اجازه می‌دهیم خوراک بپزد و آب آن تمام شود. این خوراک خوشمزه را می‌توانید با نان، برنج و سیب‌زمینی میل کنید. همچنین می‌توانید برای بهتر شدن طعم خوراک جگر یا جغور بغور تعدادی فلفل کبابی در کنار آن سرو کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.