سایت و فروشگاه رسمی کارواش خانگی اصل

خرید اینترنتی کارواش خانگی جت مینی ، خرید پستی کارواش خانگی جت مینی ، قیمت کارواش خانگی جت مینی

سایت و فروشگاه رسمی کارواش خانگی اصل

خرید اینترنتی کارواش خانگی جت مینی ، خرید پستی کارواش خانگی جت مینی ، قیمت کارواش خانگی جت مینی

اختلال دو شخصیتی

اختلال دو شخصیتی

اختلال دو شخصیتی ,اختلال دو شخصیتی چیست,اختلال دو شخصیتی در کودکان,اختلال دو شخصیتی به انگلیسی,اختلالات دو شخصیتی,اختلال دو شخصیتی,اختلال چند شخصیتی,اختلال چند شخصیتی چیست,اختلالات چند شخصیتی,درمان اختلال دو شخصیتی,اختلال شخصیت دوقطبی چیست,اختلال چند شخصیتی به انگلیسی,اختلالات شخصیتی دو قطبی,بیماری اختلال دو شخصیتی

اختلال دو شخصیتی

توضیحاتی در مورد اختلال دو شخصیتی

بسیار طبیعی است که ما انسان ها در مواقعی از زندگی شاد و پرانرژی باشیم، در مواقعی ناراحت یا غمگین باشیم و در مواقعی نیز حالت عادی و خنثی داشته باشیم. هیچ انسانی در تمام مواقع و روزهای زندگی در شرایط یکسان به سر نمی برد و ممکن است حالت های متفاوتی را تجربه کند و صرف داشتن حالت های روحی متضاد نمی تواند دلیلی بر دوقطبی بودن یا دو شخصیتی بودن ما باشد. از سویی دیگر نکته ای که باید به آن توجه کنیم این است که اختلال دوقطبی و اختلال دو شخصیتی، بسیار از یکدیگر متفاوت هستند به طوری که هر کدام به طبقه خاصی از اختلالات روانی مربوط هستند و در ثانی برای تشخیص هر کدام شرایط و نشانه های خاصی وجود دارد و صرفاً از روی برخی علائم ذهنی، نمی توان خود(یا دیگران) را در این طبقات قرار داد.

اختلال دو شخصیتی چیست

اختلال چند شخصیتی، شخصیت چندگانه، تعدد شخصیت و اسامی نظیر آن هم نامیده می‌شود) یکی از اَشکال اختلالات تجزیه‌ای و گسستگی می‌باشد. عبارت است از وجود دو یا چند هویت یا شخصیت متمایز که به تناوب رفتار را کنترل می‌کنند. معمولاً این شخصیت‌ها نام و سن و مجموعه‌ای از خاطرات و رفتارهای ویژه خود را دارند. در اغلب موارد یک هویت اصلی با نام واقعی شخص وجود دارد که منفعل، وابسته و افسرده‌است. هویتهای جانشین نوعاً دارای ویژگی‌هایی هستند که با هویت اصلی تعارض دارند؛ مثلاً خصمانه، کنترل‌کننده، و خود ویرانگرند. در بعضی موارد این شخصیتها ممکن است حتی در ویژگی‌هایی مثل دست خط، استعدادهای هنری و ورزشی و آشنایی به زبانهای خارجی با هم تفاوت داشته باشند. هویت اصلی معمولاً از تجربه‌های هویت‌های دیگر اطلاعی ندارد. دوره‌هایی از یاد زدودگی بدون علت، از قبیل زوال حافظه برای چند ساعت یا چند روز در هفته، می‌تواند نشانه‌هایی از وجود این اختلال در فرد باشد.

علائم اختلال دو شخصیتی

اختلال دوقطبی یا افسردگی شیدایی نوعی اختلال خلقی و بیماری روانی است. افراد مبتلا به این بیماری دچار تغییرات شدید خلق می‌شوند. اختلال دو قطبی به صورت معمول در آخر دوره نوجوانی یا اوائل دوره بزرگسالی تظاهر پیدا می‌کند. این بیماری انواع مختلفی دارد که مهمترین انواع آن اختلال دوقطبی نوع یک و اختلال دو قطبی نوع دو است. تفاوت این دو اختلال در وجود دوره شیدایی است؛ در نوع یک این حالت اتفاق می‌افتد ولی در نوع دو فرم خفیف‌تری از آن که نیمه‌شیدایی است، بروز می‌کند. شروع بیماری معمولاً با دوره‌ای از افسردگی می‌باشد و پس از یک یا چند دوره از افسردگی، دوره شیدایی بارز می‌شود. در تعداد کمتری از بیماران شروع بیماری با دوره شیدایی یا نیمه-شیدایی است. دوره‌های شیدایی از چند روز تا چند ماه به طول می‌انجامند و معمولاً شدت آن‌ها باعث می‌شود که بیمار نیازمند درمان جدی به صورت بستری یا همراه با مراقبت زیاد باشد. با فروکش کردن علایم، به خصوص در اوایل سیر بیماری، معمولاً فرد به وضعیت قبل از بیماری خود برمی‌گردد و به همین دلیل بسیاری از بیماران یا خانواده‌های آنان تصور می‌کنند بیماری کاملاً ریشه کن شده و دیگر نیازی به ادامه درمان وجود ندارد؛ بنابراین درمان خود را قطع می‌کنند. اما قطع زودهنگام درمان خطر برگشت بیماری را بسیار افزایش می‌دهد و باعث می‌شود که بیماری در فاصله چند ماه عود کند. اختلال دو قطبی(مانیک دپرسیون) در واقع نوع افسردگی است که در آن علائم افسردگی مانند: خلق افسرده، غم و اندوه، از بین رفتن علاقه و فقدان لذت در فعالیت ها، خستگی یا فقدان انرژی، احساس بی ارزشی، ناتوانی در تصمیم گیری و افکار مربوط به خودکشی با علائم مانیا(یا شیدایی) مانند: خلق شنگول، افکار شتابان و هذیانی، اعمال و رفتارهای پرهیجان و افراطی، بی خوابی، رفتارهای متوقعانه و سلطه جویانه و… با هم در طی دوره هایی رخ می دهد. یعنی یک فرد دارای اختلال دو قطبی در طی چند دوره متوالی(که مدت زمان هر دوره حداقل دو هفته است)، هم علائم افسردگی و هم علائم مانیا را تجربه می کند، اما ین دوره ها لزوماً منظم و به ترتیب(مثلاً سه ماه مانیا سه ماه افسردگی و الی آخر) نیستند. براساس تعداد دوره های افسردگی و مانیا و نیز شدت علائم در هر دوره، انواع مختلفی از اختلال دو قطبی وجود دارد که تشخیص صحیح آنها توسط روانپزشک یا روانشناس متخصص صورت می گیرد.

نشانه های اختلال دو شخصیتی

در بسیاری موارد تعدد شخصیت تنها به دو مورد محدود می شود اما چند شخصیتی می تواند تا ده ها شخصیت متفاوت را شامل شود. مهمترین نشانه های این اختلال بدین قرارند: ۱- گزارش ضعف حافظه و خارج شدن از دایره زمان و فراموشی لحظه ای یا مشکل در به خاطر آوردن برخی اطلاعات فردی که قابل توجیه با فراموشی معمولی نیست. ۲- گاهی دیگران رفتارها یا خاطراتی را از فرد بازگو می کنند که خود بیمار آنها را به خاطر نمی آورد.۳- تغییرات قابل توجه در رفتار بیمار به گزارش یک ناظر قابل اطمینان دیده می شود. بیمار ممکن است خود را به نام دیگری بخواند یا به عنوان سوم شخص خطاب کند یا در وسایل اش نوشته ها، نقاشی ها یا اشیایی مثل کارت هویت متفاوت و غیره پیدا شوند.۴-برخی از این بیماران دچار توهمات شنیداری یا دیداری می شوند وممکن است صداهایی ذهنی از شخصیت های دیگر درون خود بشنوند.۵- سر دردها، افسردگی و عصبانیت های بی دلیل ممکن در آنها دیده شود.

علل اختلال دو شخصیتی

بررسی تاریخچه زندگی افراد چند شخصیتی نشان می دهد که سابقه مورد سو» رفتارهای جسمی- روانی و بیش از همه جنسی قرار گرفتن در دوران کودکی آنها وجود داشته است. بسیاری از آنها از جانب فرد مورد اعتماد خود، مورد آزار قرار گرفته اند. در این وضعیت کودک از این اختلال به عنوان نوعی دفاع استفاده می کند. جنبه های مختلف شخصیت اصلی او از هم جدا می شوند (تجزیه می شود) و هر شخصیت هیجان یا حالت لازم را ظاهر می سازد. وقتی سو» رفتار روی می دهد کودک برای محافظت از خود از ضربه یا جدا کردن خود از اعمال وحشت انگیز، اساسا تبدیل به شخص دیگری می شود که سو» رفتار برای او روی نمی دهد و ممکن نیست روی دهد. سپس این شخصیت های تجزیه شده در دراز مدت در شرایط مختلف خود را ظاهر می سازند تا فرد خودش را از تهدیدها ی هیجانی غیر قابل تحمل و آسیب در امان نگه دارد.در برخی موارد هم علت بیماری به صرع و آسیب مغزی نسبت داده شده است.

اختلال دو شخصیتی در کودکان

علائم این بیماری در کودکان معمولاً با شیزوفرنی اشتباه گرفته می شود. بیماری معمولاً زمانی به درستی تشخیص داده می شود که کودک به سن بلوغ می رسد. آزمایش های استاندارد شده ای وجود دارند که می توانند بیماری را به روشنی در کودکان آشکار کنند. در ابتدا چند آزمایش ذهنی از بیمار گرفته می شود و سپس سوالاتی پیرامون علائم اختلال از آنها پرسیده می شود. از جمله سوالاتی که در این مرحله از بیمار پرسیده می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد: سوالاتی در مورد فراموشی، ضعف حافظه، روان گریزی، زوال شخصیتی، دگرسان بینی محیط، احساس بی هویتی، پیری زودرس، خود هیپنوتیزم شدگی، و توهمات شنیداری. ابزارهای آزمایشگاهی، پرسشنامه، تست های روانشناسی (مانند تست رورشاک) نیز جزء روش های متداول برای تشخیص وجود DID به شمار می روند.

عوارض اختلال دو شخصیتی

تغییرات فرد و رفتن از هویتی به هویت دیگر موجب می شود که برای فرد مشکلات متعدد در روابط بین فردی، خانوادگی، شغلی و اجتماعی به وجود آید. همچنین این احتمال را به وجود می آورد که برای فرد درگیری و نزاع پیش بیاید و فرد کارش به کوشش برای خود کشی یا قرار گرفتن در دادگاه و زندان بینجامد.

درمان اختلال دو شخصیتی

اگر بیمار دچار بیماری‌های دیگری نشده باشد، احتیاجی به بستری شدن ندارد و طی جلسات روانکاوی و هیپنوتیزم در مطب خاطرات تلخ پاک خواهد شد و چندین شخصیت تبدیل به یک شخصیت خواهد شد.

اختلال دو شخصیتی و احساس غم

غم برجسته ترین و فراوان ترین نشانه هیجانی در طول دوره افسردگی است و ممکن است بیمار در ساعات زیادی از روز بدون اینکه دلیل خاصی داشته باشد، گریه کند. برخی از افراد افسرده، صبح ها احساس بدتری دارند و با گذشت زمان در روز، این احساس بهتر می شود. اما برخی دیگر عصرها و به هنگام غروب آفتاب احساس غم و ناراحتی فراوانی می کنند.فعالیت هایی که قبلاً موجب احساس خشنودی در فرد می شدند، کند و یکنواخت می شوند. لذت ناشی از تفریحات، سرگرمی، دلبستگی ها و خانواده کاهش می یابد.

اختلال دو شخصیتی و افسردگی

افراد افسرده نسبت به سایر مردم، عقاید منفی بیشتری نسبت به خود، دیگران و آینده دارند. این افراد عزت نفس کمی دارند و احساس شکست می کنند. احساس می کنند حقیر، بی کفایت و نالایق هستند و به همین دلیل فاقد ویژگی های لازم، برای موفق شدن در زمینه هایی از زندگی خویش هستند که برایشان اهمیت دارد همچنین افراد افسرده نسبت به دیگران و روابط اجتماعی افکار منفی و بدبینانه تری دارند. آنها همچنین نسبت به آینده بدبین بوده و با ناامیدی به آن نگاه می کنند و معتقدند اقدامات آنها در آینده بی حاصل یا محکوم به شکست است.افراد افسرده انگیزه خود را برای انجام کارها(حتی کارها و فعالیت های مورد علاقه) از دست می دهند و مشکل زیادی به خصوص برای شروع کارها دارند. این افراد به تدریج اراده خود را نیز از دست می دهند.مشکل در تصمیم گیری نیز نشانه رایج افسردگی است تا جایی که تصمیم گیری می تواند برای یک فرد افسرده بسیار توانکاه و وحشت انگیز باشد. زیرا از نظر وی هر تصمیمی(خواه کوچک، خواه بزرگ) جدی و خیالی است و از آنجایی که در هر کاری احتمال شکست وجود دارد، تصمیم گیری اشتباه می تواند فاجعه آمیز باشد.فرد افسرده عموماً به گذشته فکر می کند و هر جا اشتباه یا خطایی(هر چند جزئی) در اعمال یا رفتار خود بیابد، روی آن متمرکز شده و بزرگنمایی می کند.

عوامل خطرساز اختلال دو شخصیتی

عواملی که ممکن است ریسک گسترش یک اختلال دوقطبی را افزایش دهند یا به عنوان یک تحریک‌کننده برای اولین دوره این اختلال عمل کنند، شامل این موارد می‌شوند: داشتن بستگان درجه اول مبتلا به اختلال دوقطبی مانند والدین یا خواهر و برادر دوره‌هایی از تجربه استرس بسیار زیاد سوءاستفاده دارو یا الکل تغییرات اساسی زندگی از قبیل مرگ کسی که دوستش داریم یا دیگر تجربه‌های شوک آور

اختلال دو شخصیتی و درمان آن

درمان معمولاً شامل جلسات روانکاوی به همراه هیپنوتیزم است. هدف از درمان درهم شکستن شخصیت های متفاوت و محدود کردن آنها به یک هویت منحصر بفرد است. رواندرمانگر سعی می کند با دگروارهای متفاوت ارتباط برقرار کرده تا ابتدا با نقش و عملکرد هر یک از آنها آشنا شود. سپس ارتباطی میان شخصیت های متفاوت به ویژه خصوصیاتی که قدری ماهیت خشونت و مخرب دارند ایجاد می کند و آنها را به مرور زمان از میان بر می دارد. از دیگر اهداف رواندرمانگر این است که با کلیه ی این شخصیت های مختلف ارتباط برقرار کند و به نحوی آنها را با هم مرتبط کند. مشاور همچنین سعی می کند که خاطرات درداور و ضربه های روحی گذشته را از وجود بیمار پاک نماید. درمان بیماری نیازی به بستری شدن ندارد، اما در موارد خاص پزشکان برای رسیدن به هدفی که دارند می توانند بیمار را بستری کنند. تا کنون مدرکی دال بر مفید بودن تجزیه تحلیل رفتاری برای درمان این اختلال بدست نیامده است.

شیوع اختلال دو شخصیتی

در حدود یک نفر از هر 100 بزرگسال در طول زندگی خود دچار این اختلال می‌گردد. معمولا این اختلالات بعد از سنین نوجوانی اتفاق می‌افتد. در سنین بالاتر از 40 سال این اختلالات غیر معمول است. مردان و زنان به یک اندازه در معرض ابتلا به این اختلالات قرار دارند.

اختلال دو شخصیتی و مشکلات روحی

احساس غمگینی که از بین نمی‌رود. احساس نیاز به گریستن بدون هیچ دلیلی ازدست دادن تمایل و رغبت به همه چیز عدم لذت بردن از چیزهایی که قبلا لذت می بردید. احساس بی قراری و آشفتگی از دست دادن اعتماد به نفس احساس بی ارزشی و ناامیدی زودرنجی و تحریک پذیری فکرکردن به خود کشی

بیشتر بخوانید : اختلال رشد کودکان ♥ اختلال شخصیت خودشیفته ♥ اوتیسم

گلپر

گلپر

گلپر ،گلپر چیست،گلپر خواص،گلپر چیست،خاصیت گلپر چیست،خواص گلپر چیست،گلپر چیست و خواص آن،گلپر خواص دارویی،خواص گلپر برای لاغری،خواص گلپر با انار،خواص گلپر طب سنتی،خواص گلپر برای پوست،خواص گلپر کوهی،خواص گلپر برای صورت،طبع گلپر چیست،گیاه گلپر چیست،فواید گلپر چیست،چای گلپر چیست،ادویه گلپر چیست،پودر گلپر چیست،گلپر نمک چیست

گلپر ،گلپر چیست،گلپر خواص،گلپر چیست،خاصیت گلپر چیست،خواص گلپر چیست،گلپر چیست و خواص آن

 در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد گیاه گلپر صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.حتما طعم عالی این گیاه را وقتی با انار میل می کنیم به خاطر دارید این گیاه خواص ویژه ای دارد.بهتر است بدانید که این گیاه ، گیاهی چند ساله از تیره جعفری است که اغلب در نقاط مرتفع کوهستان های ایران و نقاط دیگر می روید، با ریشه های ضخیم و برگ های کاملا بریده که پیشینیان برای آن خواص بسیاری گفته اند، از جمله اینکه موجب نیروی بدن می گردد ولی متاسفانه زیاد مورد توجه قرار نگرفته است.  در واقع این گیاه گیاهی گلدار، علفی و چندساله از تیره چتریان است. این گیاه، بومی ایران است و در ناحیه های نمناک کوهستانی ایران و مناطق پیرامونی می روید.گفتنی است که گل های آن سفید مجتمع به صورت چتر در انتهای ساقه های گل دهنده در قسمت بالای گیاه ظاهر می گردد.البته میوه آن تخم مرغی، کمی ضخیم و معطر به رنگ سبز تیره به طول 1/5 تا سانتی متر می باشد.جالب است بدانید که برگ های آن با چاک های عمیق به شکل پنجه غاز شبیه برگ آنژلیکا، به طوری که این چاک ها برگ را به چند نیمه برگ تقسیم می نمایند و هر نیمه برگ نوک تیز و دندانه دار می باشد.

خواص دارویی گلپر

در واقع گیاهی است مقوی معده و سایر اندام های دستگاه گوارش و دفع کننده نفخ دستگاه گوارش، ترشحات معده را زیاد کرده و سموم بدن را برطرف می نماید. بهتر است بدانید که ضدعفونی کننده و میکروب کش قوی است، خوردن آن شیر زنان را زیاد می کند، خوردن آن به میزان کم، باعث نشاط و شادی شده و در هضم غذا موثر می باشد.واقعیت این است که گلپر برای کمردرد رطوبی نیز مفید بوده و می توان آن را همراه با غذاها میل نمود.قابل ذکر است که این گیاه قطع کننده بلغم و دفع کننده باد و نفخ شکم است، بهترین دارو برای معالجه هیستری می باشد، در ریشه آن خواص بی شماری نهفته، اگر از تشنج و ناراحتی های عصبی رنج می برید از آن استفاده نمایید.درواقع خوردن این گیاه ذهن را باز و حافظه را زیاد و نسیان را کم می کند و ابلهی و حماقت را از بین می برد. برای فلج، لقوه و بی حسی اعضا مفید می باشد.

گلپر چیست

این گیاه ، گیاهی است بومی ایران و در مناطق مرطوب کوهستانی و حاشیه های آن رشد می کند. این گیاه معطر است و در صنایع غذایی و دارویی استفاده فراوانی دارد. در این مطلب خواص این گیاه را می خوانید. پودر دانه های این گیاه بیشترین کاربرد را برای مواد غذایی دارد، به عنوان مثال پودر این گیاه را می توان روی باقلای پخته، عدس و دیگر حبوبات، سیب زمینی پخته و انواع سوپ ها و خورش ها و همچنین روی انار دانه شده پاشید.

طریقه مصرف گلپر

بهتر است دانه گلپر را تا هنگام مصرف پودر نکنیم البته این در مورد تمام دانه های گیاهان خانواده جعفری مثل زیره، رازیانه و گشنیز صدق می کند زیرا اسانس در دانه گیاهان محبوس است و اگر آنها را در شرایط درست نگهداری کنیم، تا ۳ ۲ سال قابل استفاده اند اما وقتی دانه ها پودر می شود، اسانس آنها به سرعت تبخیر می شود و خاصیتش را از دست می دهد و دوام آنها در شرایط مناسب نگهداری به ۶ ماه می رسد. البته بهتر است دانه ها را هنگام مصرف یا حداکثر یکی دو هفته قبل از مصرف پودر کرد. شیشه های رنگی تیره یا ظروف فلزی با در محکم، بهترین ظروف برای نگهداری دانه های اسانس دار هستند. دانه ها را باید در مکانی دور از رطوبت و نور نگهداری کرد. بدترین ظروف برای نگهداری دانه های اسانس دار، ظروف پلاستیکی است. اندازه ظرف نیز باید با حجم ادویه متناسب باشد زیرا هوای داخل ظرف می تواند باعث اکسیده شدن اسانس شود و بو و خاصیت آن را تغییر دهد

گلپر ،گلپر چیست،گلپر خواص،گلپر چیست،خاصیت گلپر چیست،خواص گلپر چیست،گلپر چیست و خواص آن

خاصیت گلپر

• قطع کننده بلغم و دفع کننده باد و نفخ شکم است. • دم کرده ریشه آن برای رفع ناراحتی های عصبی مفید است. • ترشحات معده را زیاد کرده و سموم بدن را دفع می کند. • ضدعفونی کننده و میکروب کش قوی است. • شیر مادر را زیاد می کند. • خوردن کم آن باعث شادی و نشاط می شود. • در هضم غذا بسیار مفید واقع می شود. • برای کمردردهای ناشی از رطوبت مفید است و می توان آن را همراه با غذا میل کرد. • شیر مادر را زیاد می کند. • مقوی معده و سایر اندام های گوارش است. • از نفخ جلوگیری می کند. • بهترین دارو برای معالجه هیستری است. • دم کرده ریشه آن برای رفع ناراحتی های عصبی مفید است. • برای تقویت حافظه کاربرد دارد.

خواص گلپر برای لاغری

به گزارش سایت جسارت این گیاه دارای مواد معطر مخصوص، مرکب از صمغ های مختلف است. جوانه ها، ساقه ها و غنچه های نورسته آن بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. دانه های خشک این گیاه که بسیار معطر است همراه با غذا و به عنوان ادویه مصرف عمومی و همگانی دارد. برگ ها و ساقه های این گیاه در زمستان از بین می رود ولی ریشه های ضخیم آن باقی مانده و در بهار سال بعد ساقه های بلند دیگری از آن ها رشد کرده و میوه اش پس از رسیدن سفید و مدور و پهن و شبیه به سکه پول بوده و بسیار خوش بو است. ساقه و برگ این گیاه که گلپر ترشی نامیده می شود، دارای همان خواص است و خوردن آن با خوراک و یا افزودنش به ترشی ها بسیار مفید بوده و از فساد و خراب شدن ترشی نیز جلوگیری می کند. طبیعت این گیاه گرم بوده و آن را با نام کاشم می شناسند. مصرف همزمان آن با ماست و انار، سیب زمینی پخته، باقلای پخته توصیه می شود تا از نفخ جلوگیری کند. این گیاه خاصیت ضد میکروبی دارد و کشنده باکتری هاست. فارسی گلپر انگدان است که عده ای آن را انجدان نامیده اند.

مضرات گلپر

بهتر است بدانید که مصرف مقدار زیاد این گیاه سبب سقط جنین می شود. از این رو زنان باردار در خوردن زیاد آن مجاز نیستند. مصرف این گیاه می‌تواند در بعضی افراد حساسیت یا آلرژی بوجود بیاورد. زیاده‌روی در مصرف گلپر برای زنان باردار مضر بوده، زیرا خطر سقط جنین را به همراه دارد. استفاده زیاد از گرد گلپر باعث ایجاد تپش قلب میشود.

گلپر ،گلپر چیست،گلپر خواص،گلپر چیست،خاصیت گلپر چیست،خواص گلپر چیست،گلپر چیست و خواص آن

خواص گلپر برای معده

این گیاه خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدنفخ بالایی دارد و معمولاً همراه با مواد غذایی نفاخ مثل باقلا استفاده می‌شود. دانه‌های این گیاه خاصیت تقویت‌کنندگی معده هم دارند و هضم‌کننده خوبی هستند. افرادی که معده ضعیف یا تنبلی دارند، می‌توانند از پودر این گیاه به عنوان ادویه در غذا استفاده کنند. اسانس دانه‌های این گیاه خاصیت ضدمیکروبی دارد و همانند سیر و پیاز شوینده معده محسوب می‌شود. از این ادویه به عنوان نگه‌دارنده مواد غذایی از فساد نیز استفاده می‌شود. متأسفانه با توجه به اینکه این گیاه فقط در ایران آن هم در نواحی خاصی می‌روید، مطالعه چندانی روی اسانس آن انجام نشده و در مورد سایر خواص این گیاه نیز اطلاعاتی در دسترس نیست.

خواص گلپر برای پوست

در طب سنتی ایران نسخه ای ساده و بسیار کاربردی وجود دارد ، که برای درمان کبودی و سیاهی دور چشم از سوی درمان گران توصیه شده است ، برای تهیه ی این نسخه نیاز به برگ های خشک شده ی گلپر و مقداری روغن زیتون داریم . گلپر از جمله گیاهان دارویی گرم و خشک است که بسیاری از ما ایرانی ها از آن برای خوش عطر و خوشبو کردن غذاها استفاده می کنیم ولی غافل از خواص معجزه آسای آن در زمینه ی زیبایی پوست هستیم.

خواص گلپر برای درمان سیاهی دور چشم

برای تهیه ی این مخلوط کافی است برگ های این گیاه را درون مخلوط کن به صورت پودر در آورده و ان را با یک قاشق چای خوری روغن زیتون طبیعی مخلوط کنید و به مدت ۱۵ دقیقه روی حلقه ی چشم و سیاهی های زیر چشم ماسک کنید سپس این ماسک را برداشته و صورتتان را با آب نیم ولرم بشویید و حتی الامکان این کار را هر شب تکرار کنید تا نتیجه ی بهتری ببینید.

گلپر ،گلپر چیست،گلپر خواص،گلپر چیست،خاصیت گلپر چیست،خواص گلپر چیست،گلپر چیست و خواص آن

حساسیت به گلپر

کلاً گیاهان خانواده جعفری می‌توانند ترکیب‌های کومارینی داشته باشند که برای برخی افراد حساسیت‌زاست و مشکلات نوری روی پوست ایجاد می‌کند. یعنی فردی که به این گیاهان حساسیت دارد، در اثر مصرف یا تماس پوستی با آن‌ها و قرار گرفتن در آفتاب، دچار لک‌های پوستی قهوه‌ای، قرمز یا تاولی می‌شود که گاه خارش دارد. البته درصد کمی از افراد به ترکیب‌های کومارینی حساس هستند اما به هر حال اگر فردی در اولین تماس با این گیاه یا سایر گیاهان چتری یا مصرف آن‌ها این نوع حساسیت را مشاهده کرد، دیگر نباید این گیاهان را مصرف کند زیرا با مصرف بیش از یک بار ممکن است حساسیت افزایش یابد و لک‌ها یا تاول‌ها تمام بدن را فرا بگیرند.

پودر گلپر

بهتر است دانه این گیاه را تا هنگام مصرف پودر نکنیم البته این در مورد تمام دانه‌های گیاهان خانواده جعفری مثل زیره، رازیانه و گشنیز صدق می‌کند زیرا اسانس در دانه گیاهان محبوس است و اگر آن‌ها را در شرایط درست نگهداری کنیم، تا 3-2 سال قابل استفاده‌اند اما وقتی دانه‌ها پودر می‌شود، اسانس آن‌ها به سرعت تبخیر می‌شود و خاصیتش را از دست می‌دهد و دوام آن‌ها در شرایط مناسب نگهداری به 6 ماه می‌رسد. البته بهتر است دانه‌ها را هنگام مصرف یا حداکثر یکی دو هفته قبل از مصرف پودر کرد.

نگهداری گلپر

شیشه‌های رنگی تیره یا ظروف فلزی با در محکم، بهترین ظروف برای نگهداری دانه‌های اسانس‌دار هستند. دانه‌ها را باید در مکانی دور از رطوبت و نور نگهداری کرد. بدترین ظروف برای نگهداری دانه‌های اسانس‌دار، ظروف پلاستیکی است. اندازه ظرف نیز باید با حجم ادویه متناسب باشد زیرا هوای داخل ظرف می‌تواند باعث اکسیده شدن اسانس شود و بو و خاصیت آن را تغییر دهد.

ترکیبات شیمیایی گلپر

طبق تحقیقات مواد شیمیایی موجود در این گیاه عبارتند از: استات هکسیلیک، استات استیلیک و بوتیرات متیلیک و بوتیرات اتیلیک و اسیدهای مختلف دیگر که بوی تند آن از آنهاست. همچنین در گیاه گلپر نوعی اسانس روغنی و فرار نیز وجود دارد که از گرد آن برای معطر ساختن بعضی غذاها استفاده می شود.

ویژگی های گلپر خوب

اگر دانه ها در گونی در معرض گرما یا نور قرار گیرند به مرور زمان کهنه می شوند ولی در بسته بندی، ماندگاری گلپر بالاتر می رود اما پلاستیک بدترین ظرف برای نگهداری دانه های اسانس دار است زیرا اسانس ها پلاستیک را حل و خلل و فرجی ایجاد می کنند که با چشم دیده نمی شود ولی اسانس از میان آنها تبخیر می شود. بهتر است به محض خرید دانه ها، آنها را از بسته بندی خارج و به ظروف شیشه ای رنگی یا فلزی منتقل کرد.

بیشتر بخوانید : سماق چیست ♥ سیاه دانه و لاغری ♥ زیره سیاه برای لاغری ♥ آویشن چیست

سردرد میگرنی

سردرد میگرنی

سردرد میگرنی ,سردرد میگرنی و درمان,سردرد میگرنی چیست,سردرد میگرنی روزانه,سردرد میگرنی چگونه است,سردرد میگرنی عصبی,سردرد میگرنی در دوران بارداری,سردرد میگرنی و روزه,سردرد میگرنی درمان,سردرد میگرنی و بارداری,سردرد میگرنی و درمان گیاهی,سردرد میگرنی و درمان خانگی,سردردهای میگرنی و درمان آن

سردرد میگرنی

توضیحاتی در مورد سردرد میگرنی

سردردهای میگرنی ممکن است به دلیل عطرها یا بوهای شدید، تغییر در الگوی خواب یا سطوح هورمون‌ها، توقف ناگهانی مصرف کافئین، استرس بدنی، مصرف الکل، استرس، اضطراب، و سروصداهای بلند ایجاد شوند. علاوه بر این موارد ، برخی اقلام غذایی نیز نظیر شیرینی‌جات، شکلات، محصولات لبنی، مونوسدیم گلوتامات، بادام زمینی، و غیره نیز به عنوان تحریک کننده‌های سردرد میگرنی شناخته می‌شوند.

درمان سردرد میگرنی

مصرف روزانه یک عدد سیب می‌تواند سردرد را از شما دور نگه دارد! این میوه‌ی خوشمزه و سالم به دلیل وجود منیزیوم در آن، برای کاهش درد مرتبط با میگرن‌ها بسیار مفید است. این ماده‌ی معدنی رگ‌های خونی بدن را آرام می‌کند و از این طریق، گردش خون را در بدن بهبود می‌بخشد.

درمان سریع سردرد میگرنی

سالیسین موجود در بادام به عنوان آسپیرین طبیعی عمل می‌کند و دردتان را کاهش می‌دهد. بادام هم‌چنین حاوی منیزیوم است که معمولا بیماران مبتلا به میگرن با کمبود آن مواجه هستند. دفعه‌ی بعد که به سردرد دچار شدید، فقط کافی است مقداری بادام بخورید تا به سرعت دردتان کاهش یابد. مواد مورد نیاز الف. یک مشت بادام (خام یا بو داده) دستورالعمل درمان سردرد الف. هر وقت احساس کردید سرتان درد می‌کند، یک مشت بادام نوش جان کنید. ب. اگر بادام را در اولین لحظاتی که احساس سردرد به سراغ‌تان می‌آید، میل نمایید، بیش‌ترین تاثیر را خواهد داشت. احتیاط: اگر مبتلا به میگرن هستید، پیش از مصرف بادام مطمئن شوید خودِ این خوراکی باعث تحریک میگرن‌تان نمی‌شود.

علائم سردرد میگرنی

بیشتر حملات میگرن با سردرد همراه است. – سردرد میگرنی معمولا در یک شقیقه همراه با درد شدید و ضربان دار می باشد. برخی اوقات درد در پیشانی، اطراف چشم و یا در پشت سر قرار دارد. ولی معمولا درد در یک طرف سر قرار دارد، گرچه در یک سوم موارد، درد در هر دو طرف سر قرار دارد. – به طور کلی هنگامی که از بی خوابی رنج می برید، سردرد میگرنی شروع می شود. – معمولا سردرد میگرنی در اثر فعالیت های روزانه از قبیل: بالا رفتن از پله، تشدید می شود. – تهوع و استفرغ، اسهال، رنگ پریدگی صورت، سرد شدن دست و پا و حساسیت به نور و صدا در میگرن وجود دارد.- خواب آلودگی – زودرنجی – خستگیافسردگی و یا خوشحالی زیاد – تشنگی بیش از حد و افزایش حجم ادرار – یبوست و یا اسهال – کمبود انرژی بدن و خمیازه کشیدن – میل زیاد به خوردن غذاهای شیرین و یا شور

درمان خانگی سردرد میگرنی

– با استفاده از کمپرس سرد، بیوفیدبک و روش های تمدد اعصاب می توان حملات میگرنی را متوقف کرد. – خوابیدن یکی از بهترین درمان های میگرن می باشد. – طب سوزنی نیز مفید است.روغن تخم کتان این نوع از روغن‌های معطر برای درمان سردردهای ناشی از التهاب مفید است. روغن تخم کتان سرشار از اسیدهای چرب امگا-۳ است که دارای طبیعتی ضد التهابی هستند و دردهای ضربانی را کاهش می‌دهنددمنوش بابونه حاوی ترکیباتی است که به کاهش درد و آرامش ذهن‌تان کمک می‌کنند. بیسابولول موجود در این دمنوش دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی است. استفاده از این دمنوش راه درمانی شگفت‌انگیزی برای میگرن به شمار می‌رود.

داروی سردرد میگرنی

میگرن های خفیف که با فعالیت های روزانه فرد تداخلی ندارند، معمولا با داروهای مسکن بدون نسخه (مثل استامینوفن) و داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی (مثل بروفن و ادویل) بهبود می یابند. آسپیرین و کافئین نیز برای درمان میگرن استفاده می شوند. اما اگر درد متوسط تا شدید باشد، باید نزد پزشک بروید تا داروی مناسبی را برایتان تجویز کند.

درمان سردرد میگرنی

استفاده‌ی موضعی از این روغن تنش‌ها را از ماهیچه‌ها دور می‌کند. روغن‌ ریحان با کاهش فشار بر ماهیچه‌های سر و آرام کردن آن‌ها سردردها را درمان می‌کند.روغن لیمو به خاطر رایحه‌ی تند و شاداب‌کننده‌اش بارها و بارها ثابت کرده است می‌تواند در درمان سردردهای وحشتناک تاثیر فوق‌العاده‌ای داشته باشد. این روغن معطر رقیق که رنگ زرد مایل به سبز کدری دارد برای درمان سرماخوردگی، گلودرد، استرس، افسردگی، کمبود انرژی، و خستگی مفرط مفید است.زنجبیل به کاهش سردردهای میگرنی کمک می‌کند. این گیاه دارویی هم‌چنین با حالت تهوعی که غالبا بعد از این سردردهای عذاب‌آور ایجاد می‌شود، مبارزه می‌نماید. این درمان خانگی تقریبا به سرعت یک قرص آسپیرین می‌تواند سردردتان را کاهش دهد. به علاوه مزیت ریشه‌ی زنجبیل نسبت به آسپیرین این است که لازم نیست نگران مصرف بیش از حد آن باشید.

درمان سردرد میگرنی با ماساژ

تکنیک های ماساژ درمانی در رفع سردرد هم بی اثر نیست و میتوان با کمک ماساژ تا حدودی این بیماری را تسکین بخشید۱٫ بسیار مهم : قبل و بعد از آنجام این تکنیک های ماساژ آب فراوانی بنوشید. ۲٫ انگشتان شست خود را بر برآمدگی بینی گذاشته و بر آن فشار محکمی وارد کنید – دقیقا پایین تر از پیشانی. جهت اعمال فشار باید به سمت داخل و به سمت سر باشد. در این تکنیک ماساژ فردی، فشار محکم است ولی باعث ایجاد درد نمی شود. این تکنیک ماساژ را ۷ تا ۱۰ ثانیه انجام دهید، سپس نفس عمیقی بکشید. ۲ تا ۴ بار این کار را تکرار کنید. ۳٫ انگشتان شست دست را در پایین پیشانی بگذارید، دقیقا زیر ابرو ها ، اما در این تکنیک ماساژ به سمت پیشانی فشار بیاورید، باز هم می گوییم که فشار نباید باعث ایجاد درد شود و باید تنها باید محکم باشد. در این قسمت از ماساژ ، در حین اعمال فشار ، نفس های عمیقی بکشید. ۷ تا ۱۰ ثانیه فشار را حفظ کنید و هر چند بار که می خواهید این روش ماساژ را تکرار کنید. ۴٫ با استفاده از هر دو دست خود پوست و بافت زیر ابروها را بگیرید، سپس با یک فشار ملایم این قسمت را به سمت خارج – مخالف سر – بکشید. این تکنیک ماساژ را ۷ تا ۱۰ ثانیه ادامه دهید و تا حد لازم تکرار کنید. ۵٫ انگشتان شست یا ۳ انگشت میانی خود را بر گیجگاه (شقیقه) سر گذاشته و فشار محکمی وارد کنید. در این تکنیک ماساژ می توانید نوعی حرکت چرخشی و دایره ای را چاشنی کار کنید، این تنوع بسیار تاثیر گذار است. ۷ تا ۱۰ ثانیه انجام داده و فشار دائمی را بر شقیقه وارد کنید. ۶٫ افرادی که از درد های سینوسی رنج می برند (درد هایی که در حفره های سر ایجاد می شود) می توانند بر کناره های بینی خود فشار وارد کنند و انگشتان دست را محکم و چسبیده به پوست به طرف گونه ها حرکت دهند. در این تکنیک ماساژ فردیی، جهت اعمال فشار به سمت سر است و حرکت از کناره بینی آغاز می شود و تا انتهای گونه به طرف گوش ها ادامه دارد. ۷٫ نکته طلایی: اگر یک فوم استوانه ای یا چیزی دارید که از پلاستیک سخت و با پوشش فوم ساخته شده است، هدف این است که به پشت دراز بکشید و شیء مورد نظر را در زیر گردن دقیقا پایین تر از جمجمه قرار دهید. فوم را طوری زیر جمجه قرار دهید که در تمام طول ماساژ بی تحرکت بماند.

درمان سردرد میگرنی در بارداری

اگر باردار هستید، بدون شک مشکلات و دردهای جدیدی را تجربه می‌کنید. شاید شما هم یکی از میلیون‌ها زن بارداری هستید که میگرن را تجربه می‌کنند‌، خبر خوب این است که در طی بارداری علائم سردرد میگرن در بسیاری از زنان کاهش می‌یابد. اما اگر شما جزو این دسته از زنان نیستید، این مقاله می‌تواند به شما کمک کند تا با این مشکل بهتر مقابله کنید.عواملی که باعث سردرد میگرنی می‌شوند، دقیقاً مشخص نیست. اما به نظر می‌رسد میگرن شامل تغییراتی در گذرگاه‌های عصبی، عوامل عصب شیمیایی و جریان خون در مغز می‌باشد. محققان معتقدند که سلول‌های مغزی در صورت تحریک بیش از حد، سبب انتشار مواد شیمیایی محرک می‌شوند. این مواد شیمیایی موجب تحریک عروق خونی در سطح مغز می‌شوند که این به نوبه خود، باعث متورم شدن عروق خونی و شروع سردرد می‌شود. تصور می‌شود که هورمون استروژن در بروز سردرد تنشی و میگرنی نقش دارد. به همین دلیل بارداری، قاعدگی و یائسگی اغلب الگوی سردردهای میگرنی زنان را تغییر می‌دهد. همچنین به نظر می‌رسد که پیام‌رسان عصبی سروتونین، نقش کلیدی در بروز میگرن دارد.

سردرد میگرنی و درمان

این روغن معطر تسکین‌دهنده و شیرین به خاطر خاصیت‌اش در کاهش اضطراب، افسردگی، استرس، و بی‌خوابی عصبی شهرت دارد؛ از این رو، می‌تواند به طور موثر سردردهای ناشی از اضطراب و استرس را کاهش دهد. روغن معطر اسطوخودوس حاوی لینالیل استات و لینانول است که به آسانی جذب بدن می‌شوند و سردردهای عذاب‌آور را کاهش می‌دهند. استفاده از این روغن برای زنان باردار و هم‌چنین کودکان خردسال بدون خطر است زیرا دارای طبیعت ملایمی است.

سردرد میگرنی چیست

الف. میگرن‌ها دارای طبیعتی ارثی هستند. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند اگر یک یا هر دوی والدین یک کودک دچار میگرن باشند، به احتمال زیاد آن کودک نیز ممکن است قربانی میگرن شود. احتمال این اتفاق در مواردی که هر دوی والدین از میگرن رنج ببرند، می‌تواند به اندازه‌ی ۷۵ درصد باشد. ب. سردردها با این‌که ممکن است آزاردهنده باشند، ولی در اغلب موارد بی‌خطر هستند. سردردها را می‌توان به آسانی با داروهای بدون نسخه یا کمی خواب درمان کرد. پ. آن‌هایی که روزه می‌گیرند نیز ممکن است دچار سردرد شوند، زیرا شاید در طول روز سطح قند خون‌شان به طور ناگهانی کاهش یابد. ت. تغییرات هورمونی نیز به میگرن منجر می‌شوند. شاید دقیقا پیش از شروع دوره‌ی قاعدگی به دلیل نوسانات هورمونی دچار سردرد شوید.ث. جالب است به این نکته توجه کنید که مغز نقشی در شروع سردرد ندارد. دلیل اصلی سردرد در فعل و انفعالات میان رگ‌های خونی و اعصاب فعال اطراف جمجمه و ماهیچه‌های سر نهفته است.ج. سردردهای ناشی از خوردن بستنی نیز دلیل علمی دارند. سرمای بستنی باعث اسپاسم رگ‌های خونی می‌شود، و راه را برای ایجاد سردرد هموار می‌کند. چ. حتی کودکان زیر ۱۰ سال نیز ممکن است دچار سردرد شوند. این عارضه در میان پسرها شایع‌تر از دخترها است. ح. حدود ۵۰ درصد از آدم‌هایی که قربانی میگرن هستند، از این مسئله آگاهی ندارند. خ. سردردهای تنشی بسیار رایج هستند، و بیش از ۷۸ درصد از بزرگسالان سراسر دنیا قربانی این نوع سردرد هستند. ۳۰ درصد از آدم‌ها نیز به میگرن مزمن دچار هستند. د. احتمال ابتلای زنان به سردرد در مقایسه با مردان بیش‌تر است.

سردرد میگرنی روزانه

حدود 20 درصد سردردهای میگرنی وابسته به هاله می باشند. این نوع میگرن می تواند باعث تغییرات بینایی، حرکتی و احساسی شود. هاله های میگرنی عبارتند از: نور، صدا، توهم، طعم و بوی غیرطبیعی که باعث ایجاد سردرد می شوند. بیشترین نورهای ایجادکننده میگرن عبارتند از: نور چشمک زن، نور زیاد، نور نامنظم و نور موج‌دار. همراه این نوع سردرد، سوزن سوزن شدن دست و یا اطراف دهان و بینی در یک طرف بدن شایع است. بعد از گذشت 24 ساعت از حمله میگرن، فرد ممکن است احساس کمبود انرژی و سردرد خفیف همراه با حساسیت به نور و صدا داشته باشد.موسسه بین المللی سردرد، مشخصات میگرن را این گونه بیان می کند: فرد بیش از 5 بار دچار سردرد شده باشد و هر کدام 4 تا 72 ساعت طول کشیده شده باشد. دارای حداقل دو ویژگی زیر باشد: سردرد یکطرفه سر، ضربان دار، متوسط و یا شدید که با تحرک بدنی بدتر می شود. به علاوه باید حداقل یک مورد زیر را داشته باشد: تهوع یا استفراغ، ترس از صدا و ترس از نور.

سردرد میگرنی چگونه است

هنگامی که سیستم عصبی، سیستم عروقی و جابجایی مواد شیمیایی در مغز با هم تداخل می کنند، سردرد میگرنی بروز می کند.

سردرد میگرنی

14 عامل تشدیدکننده میگرن را می گوییم: – استرس – اختلالات خواب: کم خوابیدن، زیاد خوابیدن، کیفیت پایین خواب و بیدار شدن مکرر در طول خواب شب. – گرسنگی بیش از حد که موجب آزاد شدن هورمون های وابسته به استرس و افت قند خون می شود. – هورمون ها: در برخی زنان، هنگام عادت ماهیانه، هورمون استروژن در خون کم می شود و موجب بروز سردرد میگرنی می گردد. به این نوع میگرن، میگرن قاعدگی گویند و از دو روز قبل تا یک روز بعد از قاعدگی ادامه دارد. مصرف قرص های ضدبارداری نیز به دلیل کاهش هورمون استروژن باعث میگرن می شود. – نور زیاد و نور چشمک زن – بوهای مختلف – دود سیگار – الکل – پنیر کهنه (موادغذایی دارای تیرامین) : هنوز شواهدی مبنی بر آنکه یک رژیم غذایی دارای مقادیر کم تیرآمین باعث کاهش میگرن می شود، وجود ندارد. – شکلات: گزارش شده است که شکلات باعث سردرد میگرنی می شود، اما مطالعات علمی هنوز این رابطه را ثابت نکرده است. – گلوتامات سدیم ( MSG) که در غذاهای چینی، سبزیجات کنسرو شده، سوپ ها و گوشت‌های کنسرو شده وجود دارد. – نیتریت که در سوسیس، کالباس، ماهی دودی و هر نوع گوشت فرآوری شده می باشد. – آسپارتام – کافئین: کافئین مثل قهوه در مقادیر کم باعث افزایش هوشیاری و انرژی بدن شود. اما کافئین زیاد باعث بی خوابی، زودرنجی، اضطراب و سردرد می شود

بیشتر بخوانید : سردرد پیشانی سمت راست ♥ سردرد عصبی و درمان ♥ سردرد خوشه ای درمان گیاهی

خواص و خاصیت خوردن کندر در دوران بارداری و سقط جنین چیست

خواص و خاصیت خوردن کندر در دوران بارداری و سقط جنین چیست

بسیار شنیده ایم که کندر را برای بیشتر شدن هوش توصیه می کنند.در واقع  این گیاه گیاهی دارویی است از راسته افراها (Sapindales) که از صمغ آن هم به عنوان خوشبو کننده استفاده می‌شود. صمغ کندر را اغلب با اسفنددانه می‌سوزانند.

کندر ، خواص کندر , کندر در بارداری , کندر چیست , کندر و سقط جنین

کندر

این گیاه مقوی قلب-حافظه-صاف شدن صدا-ضد خلط خونی-واقعیت این است که نام علمی این گیاه Boswellia thurifera یا B. sacra است. طعم این عصاره بسیار تلخ می باشد.گفتنی است محققان

دریافتند که تجویز این ماده ، به ویژه دوز ‏‎g/kg‎‏0/05 ، در دوران بحرانی رشد و نمو سیستم عصبی جنین و نوزاد ، سبب افزایش چشمگیر  قابلیتهای یادگیری ، به ویژه تقویت و نگهداری حافظه می گردد . از این

رو به نظر می رسد که کندر می تواند دارای تاثیری مثبت بر روند تکامل مغز و به احتمال زیاد شکل گیری مناسب درختهای دندریتی ، اکسونها و برقراری ارتباطات صحیح بین آنها است.

بهترین راه مصرف کندر چیست ؟

بهتر است بدانید که آنرا کوبیده و هر روز صبح ناشتا یک قاشق مربا خوری از آنرا در یک استکان آب حل کرده و میل نمایید بهترین شیوه استفاده است .

کندر ، خواص کندر , کندر در بارداری , کندر چیست , کندر و سقط جنین

کندر چیست

گفتنی است که همچنین میتوانید آنرا در دهان گذاشته و به صورت آدامس از آن استفاده نمایید اما کمی تلخ میباشد.

خواص این ماده

در واقع جویدنش لثه را محکم میکند و بوی دهان را میزداید برای حافظه مفید است و روایت شده برای حفظ قرآن و قطع ادرار و بلغم از آن میل کنید.

پس از خاصیت های بی شمار کندر بهره ببرید تا حافطه قویتری داشته باشید.

راه‌های دیگر تقویت حافظه؛ تغذیه و ورزش مناسب، مسواک زدن، خوردن غذاهای حاوی گلوکز و کلیسیم و فسفر و ویتامین(مثل خرما، عسل، هویج، پرتقال، سبوس گندم و لبنیات)، مطالعه‌ی روزانه(حداقل نیم ساعت در روز)، مصرف کندر، گذاشتن حنا بر سر، ذکر صلوات و آیت الکرسی، خوردن گوشت گردن(مثل بز و مرغ)، دائم‌الوضو بودن، پوشاندن سر در هنگام سرما و بعد از استحمام، حجامت پشت گوش‌ها و یا سر در افراد گرم مزاج، حفظ و تلاوت قرآن، حفظ شعر، مثبت اندیشی، کم حرفی، خوشرویی، استفاده از نانی که 13 ساعت از پختش گذشته باشد، تقسیم بندی اطلاعاتی که یادگیریشان دشوار است، خوردن گوش ماهی، مصرف انواع مغزها، درمان کم خونی و مصرف مواد غذایی حاوی آهن، اجتناب از مصرف لبنیات به همراه غذاهای آهن‌دار و خوردن صبحانه‌ای کامل و مقوی.

کندر ، خواص کندر , کندر در بارداری , کندر چیست , کندر و سقط جنین

کندر در بارداری

خواص کندور برای انسان بی نظیر است . مهمترین خاصیت آن تقویت حافظه است . به همین دلیل به مادران باردار و همچنین نوجوانان پیشنهاد می شود که آن را مصرف کنند . این ماده طبیعتی گرم و خشک دارد. خون را بند می آورد . مانع خونریزی داخلی یا خونروی از سینه می شود . میتوانید کندور را با صمغ عربی میل کنید . در نتیجه بدبویی دهان و تنگی نفس و تنگی نفس را رفع می کند .خوردن کندور و عسل برای درمان فراموشی بسیار مفید است . میتوانید چند روز روزی یه گرم کندور را در آب بخیسانید و میل کنید . همچنین میتوان از کندور به عنوان ماسک استفاده کرد . این ماسک برای بهبود جای زخم ، نگه داشتن پوست سالم و رفع چین و چروک یا جلوگیری از ان کاربرد دارد .

کندر ، خواص کندر , کندر در بارداری , کندر چیست , کندر و سقط جنین

خواص کندر

آشنایی با خواص کندر

1- برای بهبود بلع و تنفس‌های عمیق کودکان از کندر استفاده می شود .

2- از قدیم الایام از کندور جهت تقویت حافظه و رفع فراموشی و ضعف حافظه استفاده می شده است . خوردن کندر در دوران بارداری بسیار پیشنهاد شده است . این امر برای تقویت حافظه جنین بسیار مناسب است .

3- در زمانهای قدیم از کندور جهت برطرف کردن شک (برای کسانی که مدام شک میکنند و شک دارند) استفاده می شده است .

4-از خواص کندور اینست که از آن جهت رفع ضعف اعصاب و استرس استفاده می کند . کندر آرامبخش است .

5-از کندور جهت کابوس‌های شبانه و خستگی و جوان سازی فکر و بدن نیز میتوان استفاده کرد .

6- جالب است بدانید که کندر معرّق ، مدّر، قابض و قاعده آور است و فواید درمانی زیادی دارد .

7-محافظت در برابر سرماخوردگی و راحتی ماهیچه‌ها و دردهای مفاصل از دیگر خواص کندور است .

8-از دیگر خواص کندور این است که کندر مسئولیت کاهش قند خون، کاهش چربی خون و محافظت از کبد را بر عهده دارد .

9-درمان روماتیسم و حتی آرتریت را با مصرف کندر میتوان انجام داد .

10- به گزارش آسان طب از کندور برای جلوگیری از چروک شدن و جوان و نرم نگه داشتن پوست استفاده می شود .

بنابراین حتما کندور مصرف کنید . کندور در عطاری ها و فروشگاههای داروی گیاهی موجود است . مادران باردار به هیچ وجه کندور را فراموش نکنند .

بیشتر بخوانید : کاسنیترنجبینشاه ترهجوز هندیسیاه دانهمارچوبهمیخکخاکشیرسماق