سایت و فروشگاه رسمی کارواش خانگی اصل

خرید اینترنتی کارواش خانگی جت مینی ، خرید پستی کارواش خانگی جت مینی ، قیمت کارواش خانگی جت مینی

سایت و فروشگاه رسمی کارواش خانگی اصل

خرید اینترنتی کارواش خانگی جت مینی ، خرید پستی کارواش خانگی جت مینی ، قیمت کارواش خانگی جت مینی

عناب و دیابت

عناب و دیابت

 عناب و دیابت , عناب و دیابت بارداری , عناب و دیابت , عناب تازه و دیابت

دیابت، شایع ترین بیماری آندوکرین است که در آن قند خون و به دنبال آن چربی خون افزایش می یابند . این بیماری دارای عوارض دراز مدت چشمی، کلیوی، عصبی و عروق خونی است. تحقیقات نشان داده‌اند که برخی عصاره‌های گیاهی اثر ضد دیابتی دارند و لذا می توانند در افراد مبتلا به دیابت به منظور پایین آوردن قند خون، مورد استفاده واقع شوند. در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره همه چیز درباره تاثیر و خواص خوردن میوه عناب و دیابت بارداری در دسته پزشکی و سلامت برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

خواص عناب و دیابت

عناب میوه ای با طبع معتدل و مرطوب است. برای جلو گیری از التهاب و آبریزش بینی توصیه میشود. استفاده از آن باعث تصفیه و تولید خون میشود و برای رفع خارش بدن بسیار موثر بوده. عناب تب بر است. همچینین جوشانده عناب برای کسانی که بواسیر دارند بسیار مفید است بهتر است بدانید خوردن روزانه پنج دانه عناب برای کنترل میزان قند خون موثر می باشدفواید عناب

خواص عناب

این میوه خشک تصفیه کننده خون بوده و به هضم غذا کمک می کند. وی معتقد است عناب در درمان نامرتب بودن ضربان قلب، خستگی اعصاب، عرق شبانه و تعرق زیاد بدن نیز استفاده می شود. این کارشناس طب سنتی با اشاره به اینکه عناب به دلیل داشتن لعاب زیاد نرم کننده سینه است و آسم و تنگی نفس را برطرف می کند، خاطرنشان کرد:این میوه خشک ملین است و اگر آن را با آب یا شیر بجوشانیم خاصیت ملین بودن آن بیشتر هم خواهد شد.

خواص عناب برای پوست و مو

قبل از اعمال موضعی هر گونه ماسک از عدم حساسیت پوست خود مطمئن شوید. روغن دانه عناب باعث رفع استرس شده و پوست را صاف می کند. همچنین سرشار از آنتی اکسیدان است و ماساژ آن روی پوست به پاکسازی گرد و غبار و آلودگی های پوست کمک می کند. عناب با درمان عفونت و التهاب به بهبود بیماری های اگزما، پسوریازیس، عفونت قارچی، آکنه و جوش کمک کرده و دانه عناب به دلیل مقادیر فراوان ویتامین A و C برای درخشان شدن و شادابی پوست موثر است. روغن دانه عناب خشکی پوست را برطرف کرده، چین و چروک ها را کاهش می دهد و پوست را مرطوب و صاف نگه می دارد. هشدار: قبل از استفاده از روغن عناب حتما آن را روی قسمت کوچکی از پوست بازو تست کنید. اگر بیش از حد در معرض آفتاب هستید توصیه می شود در کنار استفاده از ضد آفتاب، عناب نیز مصرف کنید.

انواع دیابت

دیابت یا بیماری قند (یا Diabetes Mellitus) یک اختلال سوخت و سازی (متابولیک) در بدن است. در این بیماری توانایی تولید هورمون انسولین در بدن از بین می‌رود یا بدن در برابر انسولین مقاوم شده و بنابراین انسولین تولیدی نمی‌تواند عملکرد طبیعی خود را انجام دهد. نقش اصلی انسولین پایین آوردن قند خون توسط سازوکارهای مختلف است. دیابت دو نوع اصلی دارد. در دیابت نوع یک، تخریب سلول‌های بتا در پانکراس منجر به نقص تولید انسولین می‌شود و در نوع دو، مقاومت پیش رونده بدن به انسولین وجود دارد که در نهایت ممکن است به تخریب سلول‌های بتای پانکراس و نقص کامل تولید انسولین منجر شود. در دیابت نوع دو عوامل ژنتیکی، چاقی و کم‌تحرکی نقش مهمی در ابتلای فرد دارند.

ارزش غذایی عناب

این میوه منبع خوبی از ویتامین C و حاوی مقادیر قابل ملاحظه‌ای مواد معدنی است. همچنین دارای پروتئین، کربوهیدرات و مواد معدنی کلسیم، فسفر، آهن، کاروتن، تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین و فلور می‌باشد. در ضمن حاوی پکتین (به عنوان کلسیم پکتات) به عنوان فیبر محلول مؤثر در کاهش چربی و قند خون است. محتوای چربی کل میوه عناب بسیار کم است. نسبت اسیدهای چرب اشباع نشده به کل چربی در میوه عناب بالا است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.