سایت و فروشگاه رسمی کارواش خانگی اصل

خرید اینترنتی کارواش خانگی جت مینی ، خرید پستی کارواش خانگی جت مینی ، قیمت کارواش خانگی جت مینی

سایت و فروشگاه رسمی کارواش خانگی اصل

خرید اینترنتی کارواش خانگی جت مینی ، خرید پستی کارواش خانگی جت مینی ، قیمت کارواش خانگی جت مینی

آلو خشک و دیابت

اثرات درمانی و دارویی آلو خشک و دیابت را چگونه از بین ببریم

اثرات درمانی و دارویی آلو خشک و دیابت را چگونه از بین ببریم در سایت جسارت

آلو خشک و دیابت ,آلو و دیابت,آلو و دیابت,آلو سیاه و دیابت,زردآلو و دیابت,آلو بخارا و دیابت,آلو خورشتی و دیابت,الو ورا و دیابت,آلو سیاه برای دیابت,زردآلو و دیابت بارداری,برگه زردالو و دیابت,زردآلو دیابت,الو بخارا دیابت,آلو بخارا برای دیابت,آلوئه ورا و دیابت,آلوئه ورا دیابت

اثرات درمانی و دارویی آلو خشک و دیابت را چگونه از بین ببریم

آلو خشک و دیابت , آلو و دیابت , آلو و دیابت , آلو سیاه و دیابت

در این مطلب از سایت جسارت به اثرات درمانی و دارویی آلو خشک و دیابت را چگونه ازبین ببریم می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

آلو خشک سرشار از عنصر بور کمیاب است که به همراه کلسیم و ویتامین D موجود در آن از استخوان ها محافظت کرده و مانع از بروز پوکی استخوان می شود. مصرف 50 گرم آلوخشک 100 درصد نیاز روزانه به بور را تامین می کند.آلو خشک  آلو خشک علاوه بر این که به عنوان یک ملین طبیعی استفاده می شود در ترکیب بسیاری از غذاهای ترش و شیرین نیز کاربرد دارد. آلوخشک با وجود تمام فوایدی که دارد در صورت زیاده روی در مصرف آن مشکل زا خواهد شد.

آلو خشک و دیابت

طبق گزارش انجمن دیابت آمریکا، مبتلایان به دیابت باید در مصرف میوه و شیرینی‌جات رژیم متعادلی را رعایت کنند. مصرف میوه‌جاتی که دارای شاخص گلایسمی پایینی (کم‌تر از 50) هستند می‌تواند کمک خوبی برای پیشگیری از نوسانات شدید قند خون باشد. «فروکتوز» نوعی قند موجود در میوه‌ها است که می‌تواند روی افراد دیابتی و اشخاص دارای اضافه‌وزن، تأثیر منفی داشته باشد اما با این حال میانه‌روی در مصرف میوه‌های فصلی نظیر انبه و انگور و خوردن مقادیر اندکی از آن‌ها مانعی ندارد. متخصصان تغذیه و سلامت افراد دیابتی را به خوردن انواع خاصی از میوه‌ها تشویق می‌کنند که نه تنها برای بدن مفید هستند بلکه به کنترل انسولین خون نیز کمک می‌کنند.

آلوخشک یک میوه فوق العاده مفید و انتخاب اول افرادی است که دچار یبوست شده اند. آب آلو نیز برای درمان مشکل دفع نوزادان و کودکان کم سن و سال استفاده می شود و البته برای افراد بزرگسال نیز موثر خواهد بود. آلوخشک همان طور که از اسمش پیداست از خشک کردن آلو به دست می آید و یکی از میوه های خشک پرمصرف محسوب می شود. این میوه خشک علاوه بر این که به عنوان یک ملین طبیعی استفاده می شود در ترکیب بسیاری از غذاهای ترش و شیرین نیز کاربرد دارد. آلوخشک با وجود تمام فوایدی که دارد در صورت زیاده روی در مصرف آن مشکل زا خواهد شد. در ادامه به برخی از این مشکلات اشاره می کنیم.

آلو و دیابت

فهرستی از میوه‌های مفید برای کنترل انسولین در بیماران دیابتی در زیر آمده است که عبارت‌اند از: گریپ‌فروت قرمز که یکی از سالم‌ترین و مناسب‌ترین گزینه‌ها برای افراد دیابتی است و مصرف روزانه نصف این میوه توصیه می‌شود. مصرف انواع توت‌ها نیز به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان و فیبر خوراکی زیاد و ویتامین‌های مختلف برای سلامت این بیماران موثر است. انواع توت دارای شاخص گلایسمی به میزان 32 می‌باشند. هندوانه و طالبی نیز به دلیل دارا بودن ویتامین‌های B و C و بتاکاروتن و پتاسیم نیز برای بیماران دیابتی توصیه می‌شود. میوه دیگری که مصرف آن برای دیابتی‌ها توصیه می‌شود، هلو است که سرشار از ویتامین‌های A‌ و C، پتاسیم و فیبر خوراکی است. زردآلو نیز از میوه‌های تابستانی سرشار از فیبر خوراکی و ویتامین A است که ذخیره کربوهیدرات آن، پایین و خوردن آن برای افراد دیابتی مفید است. زردآلوی خشک (برگه زردآلو) دارای شاخص گلایسمی 31 می‌باشد و منبع خوبی از ویتامین A و C محسوب می‌شود.

آلوخشک حاوی میزان زیادی آکریل آمید است که یک ماده سرطان زا و نوروتوکسین (سم عصبی) محسوب می شود. آکریل آمید به طور طبیعی در مواد غذایی عادی وجود ندارد. اما در حین پخته شدن مواد غذایی در حرارت بالای 100 درجه سیلسیوس در آن ها تولید می شود. آلوخشک به طور ویژه به عنوان یک ملین طبیعی استفاده می شود. با این حال افرادی که از یبوست مداوم رنج می برند نباید به طور کامل به آلوخشک اعتماد کنند. چون این مسئله ممکن است وابستگی به ملین ایجاد کند

آلو و دیابت

 سیب به خصوص پوست آن، حاوی آنتی‌اکسیدان و منبع غنی از فیبر خوراکی و ویتامین C است. سیب دارای شاخص گلایسمی پایین به میزان 38 است. این میوه سرشار از فیبر بوده و حاوی ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌های بسیاری است که برای سلامت قلب مفیدند. مصرف کیوی نیز به دلیل داشتن پتاسیم و فیبر خوراکی فراوان و کربوهیدرات اندک برای افراد دیابتی توصیه می‌شود. گیلاس دارای شاخص گلایسمی بسیار پایینی به میزان 22 است و به دلیل داشتن ویتامین‌ها و فیبر برای این بیماران مفید است. پرتقال دارای شاخص گلایسمی پایینی بوده و حاوی فیبر محلول و ویتامین C است. گلابی سرشار از فیبر بوده و از شاخص گلایسمی پایینی به میزان 38 برخوردار است. این میوه همچنین منبع خوبی از ویتامین C و ماده معدنی اساسی مس محسوب می‌شود. در یک تحقیق گذشته نگر طولانی مدت ثابت شده است که مصرف 3 بار در هفته زغال‌اخته 26 درصد و انگور 12 در صد ریسک دیابت نوع 2 را کاهش می‌دهند. سیب، موز و گریپ‌فروت هم با کاهش قابل‌توجه دیابت همراه بوده‌اند ولی هلو، آلو، زردآلو و پرتقال اثر خنثی نشان داده‌اند. البته تذکر 2 نکته مهم ضروری است. اول این که میوه‌ها خود دارای قند می‌باشند پس میزان مصرف را باید زیر نظر متخصص تغذیه مراقبت نمود. دوم این که مصرف خود میوه و نه آب آن دارای این خواص می‌باشد.

اثرات درمانی و دارویی آلو خشک و دیابت را چگونه از بین ببریم

آلو خشک و دیابت , آلو و دیابت , آلو و دیابت , آلو سیاه و دیابت

با وجود اینکه برای خشک کردن آلو و تهیه آلوخشک نیازی به چنین حرارت بالایی نیست اما آلوخشک ها همچنان حاوی میزان زیادی آکریل آمید هستند. بر اساس اعلام سازمان غذا و کشاورزی، زمانی آکریل آمید نوروتوکسین خواهد شد که به حدود 500 برابر دریافت غذایی روزانه ما باشد. بنابراین خوردن آلوخشک نسبتاً بی خطر و مطمئن است و مشکلی از نظر دریافت آکریل آمید در حد مسموم کننده آن ایجاد نخواهد کرد. اما با این حال مشکل سرطان زایی آن مسئله است که ذهن متخصصان را درگیر کرده و در بررسی های آزمایشگاهی در حیوانات به اثبات رسیده است. بنابراین آلوخشک میل کنید اما به اندازه!

آلو سیاه و دیابت

میوه‌های روغنی یا همان مغزیجات با جایگزینی کربوهیدرات یا نشاسته برنامه غذایی باعث کاهش قند خون و با داشتن منابع سرشار منیزیم و اسیدهای چرب غیراشباع و با مکانیسم افزایش حساسیت به انسولین منافع زیادی را برای دیابت نوع 2 دارا هستند. این مواد مغذی با دارا بودن پروتئین با کیفیت بالا، فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی نظیر پتاسیم، کلسیم و منیزیم و مواد مغذی گیاهی مانند کاروتنوئید، فلاوونوئید و فیتواسترول علاوه بر دیابت با دارا بودن اثرات آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی بر روی سلامت قلب و عروق نیز بسیار موثر می‌باشند.  مصرف منظم این مواد غذایی باعث کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب و کاهش قند و فشار و تری‌گلیسیرید خون می‌شوند. باز تذکر دو نکته مهم است. اول این که باید به صورت خام مصرف شوند و نیز مقدار آن کنترل شده باشد.

آلو خشک و دیابت

خواص گیاه علف خرس و خواص علف خرس

خواص گیاه علف خرس و خواص علف خرس

علف خرس,علف خرس چیست؟,گیاه علف خرس,درخت علف خرس,خواص گیاه علف خرس

علف خرس گیاهی است که در زمستان که غذا و علوفه کمیاب است فراوان دیده می شود و در دسترس است و همه ما را یاد ضرب المثل پول علف خرس نیست می اندازد.در ادامه در مورد این گیاه صحبت خواهیم کرد.عده ای علف خرس را زالزالک می دانند و عده دیگر آن را گیاهی مجزا قبول دارند

علف خرس , خواص علف خرس , گیاه علف خرس , خواص دارویی علف خرس

علف خرس

در این مطلب از سایت جسارت به خواص گیاه علف خرس و خواص آن می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.این گیاه را از برگ های خشک شده ی گیاهی به نام آرکتوستوفیلوس اوااورسی به دست می آورند. این گیاه دارویی به صورت درختچه ی همیشه سبز بوده و بومی اروپای مرکزی , شمال آمریکا و کانادا می باشد.

علف خرس چیست؟

گل‌های این گیاه به صورت ۳ تا ۱۲ تایی درون دستجات کوتاه، انتهایی و آویزان قرار دارند. این گیاه با دانه‌های انعطاف‌پذیر، خزنده، به رنگ قرمز قهوه‌ای و به طول تا ۱/۵ متر می‌باشد. برگ‌های علف های خرس متناوب، چرمی و قاشقی بوده، دارای حاشیه کامل و کمی‌ برگشته و دمبرگ کوتاه هستند. برگ‌های آن بسیار تلخ و قابض، از Vaccinium macrocarpon به واسطه رگبرگ‌های شبکه‌ای و نقطه‌های غیر غده‌ای سطح زیرین برگ‌ها قابل تشخیص هستند.

گیاه علف خرس

ترکیبات موجود در گیاه دارویی علف های خرس : علف های خرس دارای مشتقات هیدروکینون که قسمت اعظم آن اربوتین ( 5 تا 15 درصد) و مقدار کمی متیل آربوتین می باشد. همچنین این گیاه دارویی دارای مقداری تانن که بیشترازنوع اسیدگالیک واسیدالاژیک است می باشد.دیگرمواد موجود دراین گیاه دارویی عبارتند از: اسیدکینیک , اسیداورسولیک و فلاونهایی مانند کورستین.

درخت علف خرس

برای تهیه چای، روی ۲/۵ گرم قطعات خرد شده یا پودر ریز گیاه، آب جوش ریخته شود (یک قاشق چایخوری برابر ۲/۵ گرم گیاه می‌باشد) یا آن که این گیاه را در آب سرد ریخته، سپس سریعاً به دمای جوش رسانده و پس از ۱۵ دقیقه صاف شود. این چای ممکن است حاوی حدود ۳۰ درصد از این گیاه همراه با سایر داروها باشد. در صورت بالا بودن میزان علف های خرس در چای، جهت پایین آوردن میزان تانن موجود در آن می‌بایست گیاه را به مدت ۶ تا ۱۲ ساعت در آب سرد خیساند.

خواص گیاه علف خرس

موارد مصرف گیاه دارویی علف های خرس : عمل آنتی سپتیکی آربوتن هنگامی ظاهرمی گردد که ادرار دارای پی اچ قلیایی باشد چون دراین محیط آربوتین هیدرولیز شده وبه هیدروکینون تبدیل می شود. کورستین موجود در این گیاه دارویی دارای اثر ادرارآورمی باشد و در عفونت های ادراری مورد مصرف دارد.درمصرف زیاد آن باید احتیاط نمود چون هیدروکینون ایجاد مسمومیت می نماید. برگ های این گیاه را می توان به صورت جوشانده مورد مصرف قرارداد. به طورکلی امروزه این گیاه دارویی را به عنوان مدر و قابض (ضد اسهال) مصرف می کنند

موارد  مصرف علف خرس

  • تانن‌های موجود در این گیاه قابض بوده، فنول گلوکوزیدها و آگلیکون‌های مربوط که در این گیاه یافت می‌گردند، ضد باکتری هستند.
  • از برگ‌های این گیاه، به ویژه گونه‌های viscida و A.patula  به عنوان نوعی عامل سفید کننده پوست استفاده می‌شود.
  • نوعی فرآورده حاصل از این گیاه دارای نوعی اثر پیشگیری از التهاب عود کننده مثانه می‌باشد. اگرچه علف خرس داروی انتخابی جهت مداوای التهاب مثانه نیست، لیکن دارای نوعی اثر احتمالی در پیشگیری از عفونت‌های عود کننده دستگاه ادراری می‌باشد.
  • محققان استفاده از این گیاه را به عنوان نوعی عامل ادرارآور تأیید نموده‌اند.
  • عفونت‌های مجاری ادرار: از این گیاه برای درمان بیماری‌های التهابی مجاری آوران دستگاه ادراری استفاده می‌شود.
  • در طب سنتی این گیاه برای درمان انواع ناراحتی‌های ادراری – تناسلی و مجاری صفراوی به کار برده می‌شود

موارد منع مصرف علف خرس 

  • اشخاص مبتلا به اختلالات کلیوی، اختلالات توام با تحریک دستگاه گوارشی و نیز افراد دارای اسیدی نمی‌بایست این گیاه را مصرف نمایند. همچنین این گیاه نباید توأم با ترکیبات اسیدی‌کننده ادرار که موجب کاهش اثر ضد باکتری آن می‌شود، تجویز گردد.
  • زنان باردار، مادران شیرده و کودکان زیر ۱۲ سال نباید از این گیاه استفاده نمایند.
  • اشخاص مبتلا به حساسیت معدی ممکن است در صورت مصرف فراورده‌های حاصل از این گیاه که حاوی مقدار زیادی تانن است، دچار تهوع، استفراغ و معده درد شوند.
  • امکان بروز صدمات کبدی ناشی از مصرف دراز مدت این گیاه به ویژه در کودکان وجود دارد.
  • بیمارانی که از مکمل‌های واجد آهن استفاده می‌کنند، می‌بایست بین زمان مصرف گیاه مزبور و دارو به مدت ۱ تا ۲ ساعت فاصله بیندازند.
  • می‌بایست از مصرف همزمان فرآورده‌های تهیه شده از این گیاه و ترکیباتی که موجب اسیدی شدن ادرار می‌گردند اجتناب گردد.
  • مصرف بیش از حد این گیاه موجب بروز التهاب و تحریک غشاء مخاطی مجاری ادرار و مثانه می‌شود.

خواص علف خرس

زالزالک گیاهی با طبع سرد و خشک است. استفاده از این میوه باعث افزایش جریان خون در سرخرگ های کرونر قلب میشود و مصرف آن مانع از سکته قلبی میشود و ناراحتی قلبی را تا حدود زیادی بهبود میبخشد. این میوه سرشار از منابع غنی از ویتامین C هست و فشار خون را تا حدودی پایین می آورد.

خواص دارویی علف خرس

زالزالک دارای گونه های مختلفی می باشد و ما فقط مشخصات یک گونه آن را توضیح می دهیم. درختچه ای است با خارهای کوتاه به طول یک سانتی متر و ارتفاع درختچه در حدود 7 متر و شاخه های جوان آن خزی و سپس صاف و سفیدمایل به قهوه ای می شود.
برگ هایش بادبزنی شکل تخم مرغی که قسمت انتهای آن معمولاّ به قسمت های عمیقی تقسیم و به چند قسمت منشعب می شود. میوه ی آن گوشتی، گرد، زرد مایل به سرخی، به قطر 2 – 5/1 سانتی متر و دارای چندین هسته است. طعم آن ترش و شیرین می باشد.

خواص دارویی و گیاهی علف خرس

علف های خرس از آن باب گویند که شدیدا مورد علاقه خرس هست و در اواخر پاییز تنها میوه فراوان در جنگل همین میوه است که در دسترس پرنده و چرنده قرار دارد و ضرب المثل پول علف خرس نیست زین بابت است که این گیاه بدون دهقان و زحمت بعمل می آید .

علف خرس

از خواص و مضرات قهوه سبز در حاملگی بیشتر بدانید

از خواص و مضرات قهوه سبز در حاملگی بیشتر بدانید

قهوه سبز در حاملگی ,قهوه سبز ،خواص قهوه سبز، قهوه سبز در بارداری ،قهوه سبز در حاملگی،قهوه سبز چیست،قهوه سبز لاغری،فواید قهوه سبز،خواص قهوه سبز در طب سنتی،مضرات مصرف قهوه سبز،خواص قهوه سبز چیست،خواص قهوه،قهوه در بارداری،قهوه در حاملگی،قهوه سبز در دوران حاملگی،قهوه سبز در دوران بارداری

قهوه سبز در دوران حاملگی , قهوه سبز در حاملگی , قهوه سبز در حاملگی

در این مطلب از سایت جسارت به خواص قهوه سبز در بارداری می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.بحث های فراوانی در مورد نوشیدن قهوه در دوران بارداری و حاملگی شده است و برخی می گویند کافئین موجب مشکلات قلبی در جنین یا مشکلاتی همچون سقط جنین و نارس بودن را به وجود می آورد. اما پس از بررسی ها و تحقیقات فراوان مشخص شده است، یک فنجان قهوه در طول روز برای کسی ضرر ندارد و نه یک گالن قهوه برای کسی خوب است.برخی از خانم ها به نوشیدن روزانه قهوه عادت دارند و ترک آن برایشان بسیار سخت است و برخی نیز به واسطه شغلی که دارند، همچون پرستاران که فقط 5 ساعت می توانند در فاصله شیفت های خود بخوابند، قهوه مصرف می کنند. البته منظور استفاده بی رویه قهوه نیست. یک فنجان قهوه عالی در روز. آیا این افراد هنگام بارداری باید نگران نوشیدن قهوه باشند؟ آیا قرار دادن نوزاد در معرض کافئین کار درستی است؟ نه، لازم نیست نگران باشید. زنان اروپایی و آمریکایی زیادی در دوران بارداری قهوه می نوشند و کودکان آنها کاملا سالم و بی نقص به دنیا می آیند. البته این حرف به معنای این نیست که در این کار زیاده روی کنید و باید حد اعتدال را رعایت نمود.قهوه سبز در مقابل قهوه معمولی که تفت داده شده است حاوی میزان بیشتری از کلروژنیک اسید است بهمین دلیل اثرات متابولیسمی زیادی در مورد این اسید در تحقیقات نشان داده شده است. این اسید با مهار آنزیم گلوگز 6- فسفاتاز مانع از آزاد شدن گلوگز از کبد به داخل خون میگردد. همچنین این اسید باعث افزایش متابولیسم چربی ها در بدن می شود و به این ترتیب به لاغری فرد کمک می کند

قهوه سبز در حاملگی

قهوه سبز در اصل همان قهوه خام یا تفت داده نشده است که به علت کال بودن و نرسیدن آن رنگی سبز دارد.از نظر طعم و مزه بیشتر از آنکه طعمی تلخ و دلچسب شبیه قهوه را داشته باشد مزه ای نزدیک به دمنوش های گیاهی و درمانی را دارد واز نظر مقدار کافئین هم فقط حدود 20 % کافئین قهوه را دارا میباشد به همین دلیل مصرف کنندگان قهوه سبز میتوانند زیاد نگران عوارض ناشی از مصرف زیاد کافئین نباشند.قهوه سبز بسیار مفید است و باعث لاغری بدون عوارض می شود و با خیال راحت می توان با قهوه سبز لاغر شد.به گزارش سایت جسارت کالج آمریکایی پزشکی زنان و مامایی در سال 2010 میلادی علام کرد: «مصرف کم کافئین در طول روز (کمتر از 200 میلی گرم در روز) موجب سقط یا نارس بودن جنین نمی شود و مشکلی برای مادر ندارد.» تحقیقات جدید نیز در تایید این اظهار نظر، گفته است کافئین فقط باعث کم شدن وزن جنین می شود و جنین را نمی کشد


خواص قهوه سبز در حاملگی

قهوه بدلیل دارا بودن کافئین زیاد هم بعنوان نوشیدنی مضر و هم بعنوان نوشیدنی مفید شناخته شده است و مصرف صحیح و به اندازه آن فواید قابل توجهی برای بدن دارد

پلی فنول آنتی اکسیدانی قوی است که مصرف آن به مقدار قابل توجهی  پدیده اکسیداسیون در بدن را کاهش میدهد و

جالب است بدانید که این آنتی اکسیدان قوی در قهوه به مقدار زیادی وجود دارد.

علاوه بر پلی فنول قهوه حاوی مقدار قابل توجهی از عناصر منیزیم و مس میباشد و وجود ویتامین های ب2 و ب3 بر اهمیت مصرف این نوشیدنی افزوده است.

بدلیل وجود همین عناصر و ویتامین های مهم بطور کلی قهوه و قهوه سبز برای پیشگیری از بیماری هایی از جمله سرطان ( سرطان های کبد و سینه ) ، بیماری های مربوط به کمبود ویتامین های ب در بدن ،

بیماریهایی همچون دیابت و پارکینسون مفید میباشند.

از آنجایی که قهوه جز دسته آلکانوئیدها قرار میگیرد به همین دلیل دارای تاثیراتی از جمله : افزایش انرژی و نیروی بدن، از بین بردن سردرد ،

از بین بردن احساس خواب آلودگی و خستگی  ، از بین بردن تب ، دردهای عصبی و افسردگی می باشد.

قهوه سبز فواید بسیاری دارد. این قهوه برای کاهش وزن در روندی سالم و بدون مضرات کار خود را انجام می‌دهد.مقدار بالای کلوروژنیک اسید در این ماده به کم شدن چربی بدن توسط افزایش سوخت و ساز بدن و استفاده از چربی ذخیره شده در بدن کمک می‌کند. تحقیقات بسیار زیادی روی عصاره قهوه سبز انجام شده است که به عنوان یک رژیم های لاغری ، رژیم های چاقی – مهم برای کاهش وزن شناخته می‌ گردد و برای لاغری موثر است

قهوه سبز ، خواص قهوه سبز , قهوه سبز چیست , قهوه سبز و لاغری , قهوه سبز نحوه مصرف

چربی سوزی قوی، کاهش اشتهای موثر، سریع الاثر بودن، کاهش وزن باور نکردنی، انرژی دهنده در طول روز و بدون اثرات منفی و… ازجمله خواصی است که برای این نوشیدنی عنوان می شود

فواید قهوه سبز در حاملگی

وجود مقدار قابل توجهی کلوروژنیک اسید در قهوه سبز سوخت و ساز بدن را افزایش میدهد و افزایش سوخت و ساز باعث استفاده ی بدن از ذخایر چربی شده و درنتیجه کم شدن چربی و لاغری را به همراه دارد.

جالب است بدانید که کلوروژنیک موجود در قهوه سبز علاوه بر سوزاندن چربی های بدن به کاهش جذب چربی موجود در غذاهای مصرفی هم هم کمک میکند.

عصاره قهوه سبز همچنین جذب گلوگز موجود در نشاسته خوراک های مصرفی را کاهش داده و میزان کالری دریافت شده توسط بدن پس از مصرف غذاها را کم میکند.

مصرف قهوه سبز در میان وعده های غذایی اشتها را بسیار پایین می آورد و همین امر نیز به کاهش وزن کمک زیادی میکند.

از دیگر خواص مهم قهوه سبز میتوان به  تاثیر آن در جلوگیری از انعقاد خون و از بین بردن رادیکال های ازاد خون اشاره داشت.

قهوه سبز در دوران حاملگی , قهوه سبز در حاملگی , قهوه سبز در حاملگی

خواصی که ممکن است وسوسه تان کند حداقل برای مدتی هم که شده آن را امتحان کنید. اما آیا این خواص واقعیت دارد و خوردن قهوه سبز لاغر می کند؟ برای اینکه بدانید این گفته ها صحت دارد یا خیر، با دکتر کوروش جعفریان، متخصص تغذیه گفت وگو کرده ایم.

فواید مصرف قهوه سبز در حاملگی

آیا قهوه سبز واقعا لاغرکننده قوی گیاهی است؟

آنچه حقیقت دارد این است که قهوه سبز اگر به طور معقول مصرف شود، می تواند منافعی داشته باشد.

یکی از خواص قهوه سبز این است که تا حدی باعث کاهش اشتها می شود.

مهم تر از آن، چیزی که درباره قهوه سبز گفته می شود این است که قهوه به دلیل دارا بودن کافئین، می تواند تا حدی متابولیسم بدن را افزایش دهد.

همین افزایش متابولیسم، چربی سوزی را افزایش می دهد، بنابراین واقعیت این است که قهوه سبز روی کاهش وزن تاثیر دارد اما این خاصیت زمانی است که قهوه به طور منطقی مصرف شود.

به علاوه این تاثیرات به شکل اعجاب انگیز نیست و نمی تواند کاهش وزن چند کیلو در ماه ایجاد کند

ویژگی دیگر قهوه سبز این است که حاوی نوعی آنتی اکسیدان قوی است. مطالعات نشان داده که این آنتی اکسیدان می تواند به تنظیم فشار خون کمک کند

قهوه سبز در حاملگی

تحقیقات جدیدی که در رابطه با نوشیدن قهوه در دوران بارداری منتشر شده است، ثابت می کند این کار منجر به تولد نوزادان کم وزن می شود اما با تولد زودرس یا نارس بودن نوزادان ارتباطی ندارد.
شاید برخی از مادرها آهی از آسودگی بکشند و برخی دیگر فنجان های قهوه خود را در سطل زباله پرتاب کنند.
بحث های فراوانی در مورد نوشیدن قهوه در دوران بارداری وجود دارد و برخی از آنها می گویند کافئین موجب مشکلات قلبی در جنین یا مشکلاتی همچون سقط و نارس بودن می شود.
اما پس از بررسی ها و تحقیقات فراوان مشخص شده است، یک فنجان قهوه در طول روز نه برای کسی ضرر دارد و نه یک گالن قهوه برای کسی خوب است.
برخی از خانم ها به نوشیدن روزانه قهوه عادت دارند و ترک آن برایشان بسیار دشوار است و برخی نیز به واسطه شغلی که دارند، قهوه مصرف می کنند.
 آیا این افراد هنگام بارداری باید نگران نوشیدن قهوه باشند؟
آیا قرار دادن نوزاد در معرض کافئین کار درستی است؟ نه، لازم نیست نگران باشید.
زنان اروپایی و آمریکایی زیادی در دوران بارداری قهوه می نوشند و کودکان آنها کاملا سالم و بی نقص هستند.
البته این حرف به معنای این نیست که در این کار زیاده روی کنید.

 قهوه سبز در دوران حاملگی , قهوه سبز در بارداری , قهوه سبز در حاملگی

کالج آمریکایی پزشکی زنان و مامایی در سال 2010 میلادی علام کرد: «مصرف کم کافئین در طول روز (کمتر از 200 میلی گرم در روز) موجب سقط یا نارس بودن جنین نمی شود.»
تحقیقات جدید نیز در تایید این اظهار نظر، گفته است کافئین فقط باعث کم شدن وزن جنین می شود.
البته وزن کم نوزادان نیز از نظر مردم یک مشکل به حساب می آید. به وزن کمتر از 2.5 کیلوگرم، کم اطلاق می شود.
با اینکه بعضی از نوزادان کم وزن سالم و فقط کوچک هستند اما برخی دیگر مشکلات سلامتی نیز دارند.
تحقیقات ثابت کرده اند، با مصرف یکصد میلی گرم کافئین در روز، نوزاد حدود سه‌چهارم از 30 گرم وزن خود هنگام تولد را از دست می دهد.
این برای نوزادان بزرگ و درشت مساله مهمی نیست. اما جنین های کوچک و ضعیف با از دست دادن همین میزان کم در هر روز، بسیار کوچک تر و ضعیف تر می شوند و این برای سلامتی آنها مضر است.
البته نتیجه این تحقیقات قطعی نیست. زنانی که سن کمی دارند و باردار می شوند باید مراقب این مساله باشند.
در آخر باید گفت توصیه نمی کنیم در طول بارداری قهوه مصرف کنید اما اگر هوس کردید، نوشیدن یک فنجان کوچک مشکل خاصی ایجاد نمی کند و نباید از آن وحشت داشته باشید.
اما برای داشتن فرزند درشت و سالم، بهتر است در دوران بارداری قهوه ننوشید.
قهوه سبز در دوران حاملگی , قهوه سبز در حاملگی , قهوه سبز در حاملگی

مصرف قهوه سبز در حاملگی

مصرف خوراکی های کافئین دار در دوران بارداری توصیه نمی شود.
جالب است بدانید، مصرف قهوه احتمال سقط را افزایش می ‌دهد.
همچنین، احتمال سقط در صورتی که میزان مصرف کافئین در روز از ۲۵۰ میلی ‌گرم یا دو فنجان قهوه بالاتر برود به شدت افزایش می ‌یابد.

مضرات مصرف قهوه سبز در حاملگی

آخرین پژوهش‌ها و تحقیقاتی که در این مورد انجام شده است نشان می‌دهد نوشیدن قهوه باعث سخت تر شدن دوران بارداری و زایمان می شود.پس به خانم‌هایی که قصد بارداری دارند توصیه می‌شود که خوردن قهوه را برای مدتی فراموش کنند. به خصوص خانم‌هایی که چندین بار سقط جنین داشته‌اند.البته هنوز به طور قطع آسیب قهوه به جنین تایید نشده است اما توصیه می‌شود در مدت بارداری نوشیدن قهوه را کنار بگذارند یا اینکه بیشتر از روزی 1 یا 2 فنجان نخورند.علاوه بر موارد بالا متخصصان برای قهوه به مضرات دیگری هم اشاره کرده‌اند که از بین آن ها می ‌توانیم به کاهش میل جنسی، ناباروری در مردان و زنان،بیماری قلبی و عروقی، سرطان و ناهنجاری‌‌های رفتاری اشاره کنیم.مصرف خوراکی های کافئین دار در این دوران توصیه نمی شود. جالب است بدانید، مصرف قهوه احتمال سقط را افزایش می ‌دهد. همچنین، احتمال سقط در صورتی که میزان مصرف کافئین در روز از ۲۵۰ میلی ‌گرم یا دو فنجان قهوه بالاتر برود به شدت افزایش می ‌یابد.

قهوه سبز در حاملگی

خواص آلو سیاه برای دیابت

با فواید و خواص آلو سیاه برای دیابت بیشتر آشنا شوید

خواص آلو سیاه برای دیابت ، فواید و خواص آلو سیاه برای دیابت ، خواص آلو سیاه برای دیابت بارداری ، خواص آلو سیاه برای دیابت چیست ؟ ، آشنایی با خواص آلو سیاه برای دیابت ،خاصیت آلو سیاه برای دیابت ، مصرف آلو سیاه برای دیابت ، خواص آلو سیاه خشک برای دیابت ، خواص آلو برای دیابت

خواص آلو سیاه برای دیابت ، خواص آلو سیاه ، خواص آلو سیاه برای دیابت بارداری ، آلو سیاه برای دیابت

در این مطلب از سایت جسارت به خواص آلو سیاه برای دیابت می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.آلو سیاه یکی از میوه های مفید برای دیابت است پس توجه داشته باشید که هنگام انتخاب آلو به دنبال انواعی باشید که رنگ خوبی از گونه خود را داشته و قدری سفت هستند اما آلوهایی که در مقابل فشاری اندک ، کمی اثر نشان می دهند نیز خوب می باشند.از آلوهایی که هنگام فشردن خیلی سفت یا خیلی شل هستند ، رنگشان خوب نیست یا پوستی چروک ، کبود یا شکسته دارند اجتناب کنید.بهترین زمان چیدن آنها هنگام بلوغ است اما زمانیکه کاملاً نرسیده اند. 

خواص آلو سیاه برای دیابت

شاید جالب باشد بدانید که آلو به‌ عنوان یکی از میوه‌های نوبرانه بهاری با تنوع در رنگ، شکل و اندازه در بسیاری از نقاط دنیا تولید می شود. معروف‌ترین این گونه‌ها نوع ژاپنی آن است که به دو دسته زرنگ کم آب و پر آب و قرمز متمایل به ارغوانی تقسیم می‌شود. اندازه‌ آلو در سراسر جهان از سه تا 6 سانتی‌متر متغیر است. طعم آن از ترش تا شیرین متغیر بوده و به رنگ‌هــای زرد، سبز، قرمز و ارغوانی هستند.نام علمی آن «PRUNSSALICINA , PRUNUS DOMESTICA» و نام متداول آن آلو است.این گیاه بومی اروپا و آسیا به ‌شمار می‌آید، و نخستین‌بار در قرن 19 میلادی، گونه‌‌های متفاوت آن از سوی مهاجران از آسیا و اروپا به آمریکای شمالی منتقل شده است. براساس شواهد موجود، در زمان باستان، مردم آسیای میانه آلو را خشک کرده و مصرف می‌کردند.آلوی سیاه قدمت زیادی از لحاظ مصرف برای درمان بیماریها دارد

خواص آلو سیاه برای دیابت بارداری

در کتاب‌های «خواص دارویی میوه‌ها» و «خواص درمانی میوه‌ها» به ویژگی‌ها و خواص این میوه اشاره شده است.براساس محتوای کتاب «علم الادویه» استاد نظری: «آلوی سیاه از آلوی زرد قوی‌‌تر است . آلوی زرد از آلوی سرخ قوی‌تر است. هرچقدر اندازه‌اش بزرگتر باشد بهتر است.مسکن صفرا و حدت خون، ملین امعاء و صمغ آن لطافت‌بخش است. اگر برگ آن در دهان گردانده شود برای مشکلات لوزتین و زبان کوچک مفید است. آلوی ترش و شیرین، التهاب و حرارت قلب را تسکین می‌دهد.ملس (می‌خوش) آن در اخراج صفرا موثر است، در طبع‌های صفراوی مفید است، سردرد ناشی از گرمی و تب صفراوی و تشنگی را از بین می‌برد، غرغره جوشانده برگ آن نزله را از بین می‌برد.»

خواص آلو سیاه برای دیابت ، خواص آلو سیاه ، خواص آلو سیاه برای دیابت بارداری ، آلو سیاه برای دیابت

در طب چینی، آب آلو به‌عنوان «اکسیر صبحانه» جهت سم‌زدایی وشادابی بدن بعد از خواب توصیه شده است.در کتاب‌های طب سنتی، نیز آلو به‌عنوان یکی از منابع غنی پتاسیم معرفی شده است.تحقیقات انجام گرفته در سال‌های اخیر تاثیر پتاسیم را در کاهش فشار خون نشان داده‌ است. سدیم کم آلو در کنترل فشار خون موثر است.

خاصیت آلو سیاه برای دیابت 

یکی دیگر از ترکیبات قابل توجه در این میوه فیبر است. فیبرها سبب کاهش سرعت جذب مواد مغذی به ویژه قندها شده و  در عین حال میزان حساسیت به انسولین را نیز افزایش می‌دهند. بنابراین مصرف آلو می‌تواند در کنترل قند‌خون نیز موثر باشد.یکی از شناخته شده‌ترین خواص آلو، تاثیر آن در پیشگیری از یبوست به دلیل وجود فیبر در این میوه است.در این مورد آلو از دو طریق عمل می‌کند: فیبر آلو از طریق باکتری‌های روده بزرگ تخمیر و در افزایش حجم مدفوع تاثیر گذار است. بنابراین دیواره‌ ‌عضلانی روده، حاوی مواد بیشتری است که روی آن‌ها کار کند و در نتیجه، سرعت و قدرت انقباضات آن بیشتر شده و خروج سریع‌تر مواد زاید را سرعت می‌بخشد.آلو حاوی ویتامین های آ- ب – ب۲- ب ۶ پ پ – ث و عناصری مثل کلسیم، فسفر، منیزیم، آهن فلوئور و گوگرد میباشد.آب و فیبر بسیار زیاد این میوه نیز از مهمترین خصوصیات آن است. در تابستان به علت تعریق فراوان و از دست دادن آب؛ بدن بیشتر از قبل به مایعات نیاز دارد که این میوه نیز مانند دیگر میوه‌های تابستانی گزینه مناسبی است.مصرف این میوه برای اشخاصی که مبتلا به انگل معده، جوش های تازه و مترشح، گلودرد، ورم کلیه، سنگ کلیه، کم خونی، یبوست، خشکی معده، نقرس، اسید اوریک، چربی خون، تصلب شرائین، سرطان، جوش سیاه، اوره ، خارش پوست، سردرد، ترک لب و دهان و بدبوئی آن، آرتروز، تلخی دهان، ناراحتی های عصبی و کبدی، چسبندگی پلاکتهای خون ، استسقاء و مسمومیت می باشند مفید است.

خواص آلو سیاه برای دیابت ، خواص آلو سیاه ، خواص آلو سیاه برای دیابت بارداری ، آلو سیاه برای دیابت

بر طبق آن چه درباره خواص آلو تالیف شده است، آلو و آب‌آلو حاوی مشتقات ماده‌‌ای به‌نام «هیدروکسی فنیلیاتین» هستند که عضلات صاف دیواره‌ روده‌ بزرگ را تحریک می‌کند.این تحریک موجب افزایش فعالیت در روده‌ بزرگ می‌شود که این امر نیز به افزایش سرعت حرکت مدفوع کمک می‌کند.

خواص آلو سیاه برای دیابت

به گزارش انجمن دیابت آمریکا، ۲۵,۸ میلیون آمریکایی به دیابت مبتلا هستند و تا سال ۲۰۲۰ نیمی از مردم آمریکا به این بیماری مبتلا خواهند شد.دیابت باعث می شود قند خون بالا رفته و دو نوع است، نوع اول و دوم .باید دیابت کنترل شود در  غیر این صورت نارسایی کلیه، آسیب های عصبی، کوری، حمله قلبی، سکته مغزی، گردش خون ضعیف، کاهش شنوایی و  بسیاری بیماری های دیگر منجرمی شود.شیوه زندگی سالم  شامل  رژیم غذایی، ورزش، و خواب مناسب، کاهش استرس ، نقش مهمی در کنترل قند خون ایفا می کند. رژیم غذایی دیابت باید غذاهای سرشار از مواد مغذی، کم چرب،  ​​کالری پایین باشد. همانطور که میوه ها شیرین هستند، اغلب مردم فکر می کنند که یک فرد دیابتی باید از خوردن آنها بپرهیزند. اما چند میوه معرفی میکنیم که برای دیابتیها فایده دارد شامل ویتامین ها , مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی گیاهی است که باید به رژیم غذایی بیافزایید بعضی از میوه ها برای بیماران دیابتی می باشد. علاوه بر این، بیماران دیابتی  نیاز دارند شاخص قند خون را کنترل کنند.سیب ، گیلاس ، آلو سیاه ، آووکادو ، توت فرنگی ، پرتقال ، گلابی ، کیوی از میوه هایی هستند که در کنترل دیابت موثر هستند.
آلو سیاه، قند خون را کنترل میکند. وجود آنتوسیانین، اسید الاژیک و تانن  در آلو  باعث می شود این میوه  برای افراد دیابتی  بسیار مفید باشدتشنگی و تکرر ادرار از مشکلات  شایع در میان افراد مبتلا به دیابت است. همراه با این میوه، برگ، آن هم استفاده شود مقدار مصرف:نصف فنجان آلو در روز توصیه میشود تا زمانی که تازه آن وجود دارد تازه استفاده شود در غیر این صورت خشک شده آن استفاده شود.

خواص آلو سیاه برای دیابت ، خواص آلو سیاه ، خواص آلو سیاه برای دیابت بارداری ، آلو سیاه برای دیابت

آلوسیاه خشک به دلیل ترکیبات منحصر به فردی که دارد، برای بیماران دیابتی و رژِیم های لاغری مناسب است. مصرف این میوه خشک شده قبل از صرف غذا به افزایش حس سیری و کاهش حجم غذای دریافتی کمک می کند. آلوسیاه خشک مقدار بالایی فیبر، سوربیتول و فروکتوز دارد، اما باعث افزایش سریع سطح قندخون یا سطح انسولین بعد از مصرف نشده و انتخاب خوبی برای بیماران دیابتی است. همچنین هر عدد آلو سیاه خشک ۲۴ کالری و۵.۷ گرم کربوهیدرات دارد.

خواص آلو سیاه برای دیابت

خواص زردچوبه برای تخمدان

با خواص زردچوبه برای تخمدان و برطرف کردن عفونت رحم آشنا شوید

با خواص زردچوبه برای تخمدان و برطرف کردن عفونت رحم آشنا شوید در سایت جسارت

یکی از ادویه هایی که گفته می شود خواص زیادی برای زنان دارد زردچوبه است که هم ضد سرطان و پری است و هم برای سلامت تخمدان ها کارایی دارد.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد

خواص زردچوبه برای تخمدان , خواص زردچوبه برای تخمدان و عفونت رحم , خواص زردچوبه برای برای عفونت رحم , خواص زردچوبه

در این مطلب از سایت جسارت به خواص زردچوبه برای تخمدان می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.زردچوبه، که گیاه بومی جنوب غرب هند است و رایج‌ترین کاربرد آن به عنوان ادویه در غذا‌ها، از جمله غذاهای بنگلادشی، هندی، پاکستانی و سس‌های تند است.هم‌چنین زردچوبه یکی از داروهای گیاهی باستانی دنیا است، که هزاران سال است در آسیا استفاده می‌شود.امروزه کارشناسان پزشکی و متخصصان طب گیاهی در زمینه‌های گوناگون به قابلیت زردچوبه در درمان و یا تسکین مشکلات سلامتی مختلف اشاره می‌کنند.

خواص زردچوبه برای تخمدان

از نظر طب قدیم ایران، گرم و خشک است و از گذشته به عنوان هضم کننده غذا و صفرا آور استفاده می‌کرده‌اند.یکی از اثرات سودمند این ادویه، محرک پانکراس است.زردچوبه همچنین به دفع سنگ مثانه کمک می‌کند و ضد عفونت است، ضد نفخ بوده، تب‌بر، محرک و انرژی‌زا است.خانم‌هایی که عادت ماهانه نامنظم دارند، می‌توانند برای تنظیم آن از زردچوبه استفاده کنند.این ادویه حاوی ماده‌ای به نام کورکومین است که دارای خواص آنتی‌اکسیدانی بوده و کلسترول خون را کاهش می‌دهد.تحقیقات محققان انگلیسی نشان می‌دهد که ادویه زردچوبه در پیشگیری از سرطان موثر است.این تحقیق پس از آزمایش‌های گوناگون به اثبات رسید و دانشمندان دلیل آن را وجود کورکومین در زردچوبه می‌دانند که دارای خواص ضد موتاژن است.در زردچوبه موادی وجود دارد که سبب تولید ویتامین‌های K ,B در بدن می‌شود و وجود این ویتامین‌ها هم از پیشرفت و گسترش سرطان در بدن انسان جلوگیری می‌کند این ادویه علاوه بر خواص درمانی باعث خوش طعم و خوش رنگ شدن غذاها می‌شود.نکته دیگر این که پژوهشگران سنگاپوری دریافته‌اند که رژیم غذایی حاوی زردچوبه از مغز افراد مسن محافظت می‌کند و در پیشگیری از آلزایمر، نافع است.در این مطالعه مصرف بیش‌تر زردچوبه در افراد مسن با عملکرد بهتر قوای ادراکی در آزمون‌های استاندارد مرتبط شناخته شد.کورکومین که در زردچوبه و کاری وجود دارد علاوه بر خواص آنتی‌اکسیدان دارای خواص ضدالتهابی نیز هست.مصرف طولانی داروهای ضدالتهابی خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش می‌دهند اما بر روی معده کبد و کلیه عوارض جانبی بر جای می‌گذارند.این ادویه از زمان قدیم در طب آیورودا به عنوان ضدورم و ضدآرتریت مصرف می‌شود، همچنین در رابطه با بیماران مبتلا به ایدز نیز اثرات مثبتی دارد.تاکنون اثرات جانبی از مصرف زردچوبه گزارش نشده است ولی در مواردی در مصرف آن باید احتیاط کرد از جمله در زمان حاملگی مصرف متعادل آن توصیه می‌شود.همچنین کسانی که مجرای کیسه صفراوی آن‌ها بسته است و یا دارای اشکال است، باید در مصرف زردچوبه احتیاط کنند.

خواص زردچوبه برای تخمدان و عفونت رحم

استروژن یکی از هورمونهای جنسی زنان است که برای چرخه قاعدگی و باروری زنان ضروری است.  زردچوبه فعالیتی مشابه استروژن دارد و به عنوان یک استروژن ضعیف( phytoestrogen) است. در نتیجه مصرف آن می تواند اختلالات هورمون ها و اختلال در تولید مثل را بهبود بخشد.
 یکی دیگر از فواید زرد چوبه برای زنان، ضد اسپاسم بودن آن است. زردچوبه می تواند به گرفتگی های قاعدگی کمک کند و درد های قاعدگی را بهبود بخشد.
 کمر درد و درد کلی بدن از شکایات شایع مرتبط با چرخه قاعدگی می باشد. زنان معمولاً به مسکن متوسل می شوند.
 استفاده از مسکن یا سایر داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAIDs) برای مدت طولانی می تواند عوارض جانبی مانند ناراحتی معده و روده، ورم معده، اسیدیته، نارسایی کلیه و غیره به وجود آورد.  به عنوان یک جایگزین گیاهی برای مسکن می توان از پودر زردچوبه استفاده کرد.  کورکومین موجود در زردچوبه، یک ضد التهاب قوی است و با درد مبارزه کرده، هیچ گونه عوارض جانبی نیز ندارد.برخی بر این باورند که زردچوبه به توازن هورمون ها، که مسئول جوش، قاعدگی نامنظم و غیره هستند، کمک می کند.
خواص زردچوبه برای تخمدان , خواص زردچوبه برای تخمدان و عفونت رحم , خواص زردچوبه برای برای عفونت رحم , خواص زردچوبه

لکوره یک اصطلاح مورد استفاده برای مشخص کردن ترشحات واژن ضخیم، سفید یا زرد است.امروزه این مشکل نیز در بین زنان بسیار رایج است. برای رفع این مشکل، می توانید 10 گرم زردچوبه را در مقداری آب جوشانده و بگذارید خنک شود. سپس آن را به عنوان یک شستشو دهنده 3-4 بار در روز استفاده کنید.

خواص زردچوبه برای تخمدان

سندرم شوک سمی یک بیماری بالقوه کشنده است که موجب سم باکتریایی می شود. این مشکل معمولاً در زنانی که به مدت طولانی از تامپون فوق العاده جاذب استفاده می کنند، رخ می دهد. کورکومین موجود در زردچوبه علاوه بر مهار عفونت، به کاهش التهاب واژن نیز کمک می کند.فیبروئیدها تومورهای غیر سرطانی هستند که در دیواره رحم رشد می کنند. کورکومین موجب مهار رشد سلول هایی است که این فیبروئید ها را تشکیل می دهند.خاصیت ضد التهابی کورکومین موجب این اثر درمانی می شود.
خواص زردچوبه برای تخمدان , خواص زردچوبه برای تخمدان و عفونت رحم , خواص زردچوبه برای برای عفونت رحم , خواص زردچوبه

زردچوبه همچنین به دفع سنگ مثانه کمک می‌کند و ضد عفونت است، ضد نفخ بوده، تب‌بر، محرک و انرژی‌زا است.خانم‌هایی که عادت ماهانه نامنظم دارند، می‌توانند برای تنظیم آن از زردچوبه استفاده کنند.

خواص زردچوبه برای عفونت رحم

طبق اسناد قدیمی، در گذشته از زردچوبه برای پیشگیری از بارداری استفاده می کردند. زردچوبه خاصیت اسپرم کشی دارد.البته این خاصیت زردچوبه قابل بازگشت است. با توجه به گذشتگان، مصرف 4-5 گرم از زردچوبه هر روز در طول قاعدگی،در طول دوره تخمک گذاری بعدی از بارداری جلوگیری می کند.

خواص زردچوبه برای تخمدان , خواص زردچوبه برای تخمدان و عفونت رحم , خواص زردچوبه برای برای عفونت رحم , خواص زردچوبه

زردچوبه فواید زیادی برای انواع سرطان دارد. از رشد سلول های سرطانی در سینه و تخمدان و دهانه رحم جلوگیری می کند.

خواص زردچوبه برای تخمدان

چگونه جوانه ماش درست کنیم

آیا می دانید در منزل چگونه جوانه ماش درست کنیم به سادگی

چگونه جوانه ماش درست کنیم,طرز درست کردن جوانه ماش ,در منزل جوانه ماش تهیه کنید,طرز تهیه جوانه ماش,در منزل چگونه جوانه ماش درست کنیم , در خانه چگونه جوانه ماش درست کنیم , چگونه جوانه ماش درست کنم , چگونه جوانه ماش درست کنم  در منزل , چگونه جوانه ماش درست کنم در خانه , روش درست کردن جوانه ماش در منزل

چگونه جوانه ماش درست کنیم , چگونه جوانه ماش درست کنیم , طرز تهیه جوانه ماش

در این مطلب از سایت جسارت به کار چگونه جوانه ماش درست کنیم می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.شاید برایتان جالب باشد که خواص حبوبات پس از جوانه‌زدن به بیشترین مقدار ممکن می‌رسد. جوانه‌ی حبوبات مانند عدس و ماش سرشار از آنزیم‌ها، پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند. هنگامیکه از جوانه‌ی حبوبات صحبت می‌کنیم، اغلب جوانه‌ی ماش را درنظر می‌آید چون از بقیه معروفتر است و بیش از دیگر جوانه‌ها استفاده می‌شود. اما از تمام حبوبات و دانه‌های دیگر را می‌توان جوانه تهیه کرد، مثلاً می‌توان از دانه‌ی آلفاآلفا (یونجه)، دانه‌ی آفتابگردان، انواع لوبیا، و نخود استفاده کرد. در فرآیند جوانه‌زدن مواد درون دانه‌ها تغییر می‌کند: نشاسته تبدیل به گلوکز و فروکتوز می‌شود، پروتئین با کمک آنزیم‌های درون دانه، هضم می‌شود و تبدیل به آمینو اسید میشود و پروتئین‌های قابل هضم برای ما در می‌آید، و آب، ویتامین‌ها و مواد معدنی درون دانه افزایش می‌یابد. جوانه‌ی حبوبات قرن‌هاست که به دلیل فواید غذایی و خواص دارویی مورد استفاده قرارمی‌گیرد. جوانه‌ها را می‌توان به صورت خام خورد یا آب آنها را گرفت و یا کمی پخت و سپس میل کرد . در هر صورت خوردن جوانه حبوبات را نباید فراموش کرد

چگونه جوانه ماش درست کنیم

همانطور که گفته شد جوانه های مختلف دارای اسیدهای آمینه، اسیدهای چرب، قند طبیعی و مقدار زیادی املاح معدنی هستند و اگر چند نوع آن با هم خورده شوند می توان گفت که همه مواد ضروری بدن را به آن رسانده ایم و بدن را از انواع ویتامین ها و پروتئین بی نیاز می کند.باورکردنی نیست که چنین مواد غذایی ارزانی تا این حد از لحاظ ارزش غذایی کامل و مفید باشند. به هنگام مصرف جوانه ها، دیگر نگران نخواهید بود که آلوده به کود، سم شیمیایی یا سایر موادآلوده باشد، زیرا این مواد حیات بخش به دست و زیر نظر خود ما تهیه شده اند.درست کردن جوانه ماش برای ما خیلی مهم و مفید است تا بتوانیم براحتی خودمان این جوانه را درست کنیم و استفاده نماییم

دانه هایی که بیش از همه برای تهیه جوانه مناسب هستند، عبارتند از: ماش، عدس، گندم، جو، شنبلیله، تخمه کدو، کنجد، آفتاب گردان و سویا.

چگونه در منزل جوانه ماش درست کنیم

در جوانه عدس و ماش دو ماده وجود دارد که وقتی وارد بدن می شوند، سلول های سرطانی را به تدریج از بین می برند. جوانه سویا از لحاظ ارزش غذایی با گوشت رقابت می کند و ضررهای گوشت را نیز ندارد، همچنین از لحاظ وجود ویتامین C، رقیب گوجه فرنگی است.از میان جوانه ها، دانه سویا بسیار مغذی است.پس به طور کلی می توانیم نتیجه بگیریم جوانه ها فواید زیادی دارند

چگونه جوانه ماش درست کنیم , چگونه جوانه ماش درست کنیم , طرز تهیه جوانه ماش

می توانید دانه ی هر نوع سبزی را سبز و سپس مصرف کنید.( به جز سیب زمینی، گوجه فرنگی و لوبیا چشم بلبلی که مسموم کننده اند).دانه ماش حدودا 10 تا 18 ساعت به خیس خوردن احتیاج دارد.

طرز تهیه جوانه ماش در منزل

برای تهیه جوانه چیزهایی که لازم دارید یک شیشه خالی، کمی آب و کمی دانه است.

البته می توانید جوانه ها را درست مانند سبزه عید نوروز تهیه کنید و پس از دیده شدن جوانه های کوچک سبز ، آن را مصرف کنید.

وقتی دانه را در آب خیس می کنید، آنزیم های موجود در آن که تا آن زمان به صورت غیرفعال در دانه وجود داشتند، فعال می شوند و

نشاسته موجود در دانه تبدیل به قند می شود.

پروتئین تبدیل به اسیدهای آمینه می شود و چربی اشباع مبدل به اسید چرب می شود.

این فعالیت آنزیمی در جوانه، باعث تحریک فعالیت های آنزیمی در بدن انسان و سلامت و نشاط می گردد.

چگونه جوانه ماش درست کنیم

چگونه جوانه ماش درست کنیم , چگونه جوانه ماش درست کنیم , طرز تهیه جوانه ماش

ماش ویژگی های متفاوتی دارد و یکی از مواد غذایی ای است که تقریبا از نظر مواد مغذی متعادل به شمار می رود. ولی وجود برخی از مواد مغذی در آن، ویژگی خاصی را به این ماده غذایی می دهد. از جمله اینکه میزان اسیدفولیک آن بسیار بالاست بنابراین خوردن ماش برای پیشگیری از بیماری های قلبی-عروقی بسیار مفید است. پتاسیم ماش نیز فراوان است؛ پس مصرفش به افرادی که مبتلا به پرفشاری خون هستند، توصیه می شود. ماش از نظر منگنز و سلنیوم که خاصیت آنتی اکسیدانی دارند نیز غنی است و خوردن آن موجب پیشگیری از بیماری های مزمن می شود.

مواد و وسایلی که برای تهیه جوانه ماش احتیاج دارید:

دانه ماش را از شب تا صبح در آب خیس کنید و آن را در جای نیم گرمی قرار دهید.

تقریبا به 250 گرم ماش احتیاج دارید.

بهتر است پوست روی ماش را قبل از مصرف کردن جدا نمائید.

 پس از خیساندن و آب کش کردن، آن را به آرامی زیر شیر آب بگیرید و سپس بگذارید در همان آب کش، کاملاً آبش جدا شود تا نپوسد.

 آن را در شیشه و یا سینی کوچک بریزید و پارچه مرطوبی روی آن بکشید و هر صبح و شب عمل شستن( به آرامی ) و آب کش کردن را تکرار کنید.

در تابستان وقتی هوا خیلی گرم است عمل شستن را سه بار در شبانه روز تکرار کنید.

در تمام این مدت ظرف را در محلی تاریک و نسبتاً گرم نگاه دارید. توجه کنید که باید اندکی آب در انتهای دانه ها وجود داشته باشد.

 اگر حرارت محیط حدود 22 درجه سانتی گراد و محل آن تاریک باشد، دانه خیلی زود جوانه می زند.

بسته به نوع دانه، بین سه تا پنج روز و گاهی بیشتر می توانید جوانه را از تاریکی درآورید و پشت پنجره رو به آفتاب بگذارید.

جوانه را همیشه مرطوب نگاه دارید تا اندکی بیشتر رشد کند ( آب کش کردن را فراموش نکنید).

 پس از یک تا دو روز ماندن در جلوی نور خورشید، جوانه آماده مصرف است.

جوانه ماش سرشار از مواد مغذی بوده و انرژی‌زای واقعی است.بهتر است بدانید جوانه‌ ماش ترد و خوشمزه بوده و طعم آن کمی شیرین است و هضم آن نسبت به ماش پخته شده راحت‌تر صورت می‌گیرد.

جوانه ماش ، خواص جوانه ماش , جوانه ماش در بارداری , طرز تهیه جوانه ماش

جوانه ماش

در واقع چینی‌ها و هندی‌ها از این جوانه در بسیاری از موارد آشپزی و نیز موارد درمانی بیشتر استفاده می‌کنند.به عنوان مثال برای مصارف درمانی در سم‌زدایی بدن و خاصیت ادرارآور بودن آن استفاده می‌ نمایند.بهتر است بدانید که جوانه ماش سرشار از ویتامین c است که این مقدار در ماش پخته وجود ندارد. جوانه ماش انرژی‌زای واقعی بوده و سرشار از مواد مغذی می باشد.جوانه‌های ماش برعکس دیگر سبزی‌جات که هرچه بیشتر رسیده می‌شوند خواص تغذیه‌ای آن‌ها کاهش می‌یابد، خواص خود را تا زمانی که به مصرف برسند حفظ می‌نمایند.

آن را یک بار دیگر به آرامی آب کش کنید و در ظرفی دربسته ای در یخچال نگه دارید و به تدریج مصرف کنید.

اگر بخواهید پوسته روی بعضی از جوانه ها ( مانند ماش یا سویا ) را از آن ها جدا کنید، جوانه آماده شده را در کاسه ای بریزید و آن را پر از آب کنید.

سپس به آرامی آن را هم بزنید. پوسته ها روی آب می آیند، ولی بهتر است پوسته ها را از جوانه ها جدا نکنید،

زیرا همین پوسته ها دارای مقدار زیادی فیبر هستند که برای کار دستگاه گوارش بسیار مفیدند.

بعضی از دانه ها مانند عدس، سویا، نخود، و مانند آن را یکی دو بار در روز زیر و رو کنید تا همه آنها هوا بگیرند و جوانه بزنند.

بعضی دانه ها زودتر و برخی دیرتر جوانه می زنند، ولی اگر دانه کهنه باشد جوانه نمی زند.

همیشه بهترین نوع دانه را بخرید و تا آنجا که ممکن است دانه هایی را بخرید که به آنها سموم نباتی نزده اند.

بدین گونه انواع مختلف موادمعدنی را با خوردن جوانه ها به بدن خود می رسانید.  

چگونه جوانه ماش درست کنیم , چگونه جوانه ماش درست کنیم , طرز تهیه جوانه ماش

خواص حبوبات پس از جوانه زدن به بیشترین مقدار ممکن می رسد. جوانه ی حبوبات سرشار از آنزیم ها، پروتئین ها، ویتامین ها و مواد معدنی هستند. هنگامی که از جوانه ی حبوبات صحبت می کنیم، اغلب جوانه ی ماش را درنظر می آید، که بیش از دیگر جوانه ها استفاده می شود. اما از تمام حبوبات و دانه های دیگر را می توان جوانه تهیه کرد، مثلاً می توان از دانه ی آلفاآلفا (یونجه)، دانه ی آفتابگردان، انواع لوبیا، و نخود استفاده کرد. در فرآیند جوانه زدن مواد درون دانه ها تغییر می کند:نشاسته تبدیل به گلوکز و فروکتوز می شود، پروتئین با کمک آنزیم های درون دانه، هضم می شود و تبدیل به آمینو اسید و پروتئین های قابل هضم برای ما در می آید، و آب، ویتامین ها و مواد معدنی درون دانه افزایش می یابد. جوانه ی حبوبات قرن هاست که به دلیل فواید غذایی و خواص دارویی مورد استفاده قرارمی گیرد. جوانه ها را می توان به صورت خام خورد یا آب آنها را گرفت و یا کمی پخت و سپس میل کرد.

چگونه در منزل جوانه ماش درست کنیم

از این جوانه روزانه ۳ تا 5 قاشق به همراه سالاد میل نمائید.
وجود ویتامین C بالا در جوانه ماش باعث ایمن سازی بدن در مقابل بیماریهای مختلف می شود. این جوانه برای رفع کم خونی در کودکان بسیار مفید است.

چگونه جوانه ماش درست کنیم

یبوست در بارداری

علت همراه با راه درمان یبوست در بارداری در طب سنتی و خانگی

علت همراه با راه درمان یبوست در بارداری در طب سنتی و خانگی دز سایت جسارت

یبوست در بارداری ,یبوست در بارداری نی نی سایت,یبوست در بارداری طب سنتی,یبوست در بارداری درمان,یبوست در بارداری خطرناک است؟,یبوست در بارداری ماه اول,یبوست در بارداری,یبوست شدید در بارداری,خطرات یبوست در بارداری,علت یبوست در بارداری,درمان یبوست در بارداری نی نی سایت,یبوست بارداری نی نی سایت,یبوست در دوران بارداری نی نی سایت,درمان یبوست در بارداری طب سنتی,درمان یبوست بارداری طب سنتی,یبوست بارداری طب سنتی,یبوست زنان باردار طب سنتی,درمان یبوست در بارداری با طب سنتی,رفع یبوست در بارداری در طب سنتی,درمان یبوست در بارداری از نظر طب سنتی,درمان یبوست در دوران بارداری در طب سنتی,درمان یبوست در دوران بارداری با طب سنتی,یبوست بارداری درمان,درمان یبوست در بارداری,درمان سریع یبوست در بارداری,راههای درمان یبوست در بارداری,درمان گیاهی یبوست در بارداری,راه درمان یبوست در بارداری,برای درمان یبوست در بارداری,آیا یبوست در بارداری خطرناک است,ایا یبوست در حاملگی خطرناک است,یبوست در سه ماه اول بارداری,رفع یبوست در سه ماه اول بارداری,درمان یبوست در ماه اول بارداری,علت یبوست در ماه اول بارداری,درمان یبوست در سه ماه اول بارداری,درمان یبوست در ماه های اول بارداری,علت یبوست در بارداری,خطرات یبوست در بارداری,یبوست بارداری و درمان,درمان یبوست شدید در بارداری,رفع یبوست شدید در بارداری,یبوست شدید بارداری,درمان یبوست شدید در بارداری,درمان یبوست شدید در دوران بارداری,رفع یبوست شدید در دوران بارداری,یبوست شدید در دوران بارداری,عوارض یبوست شدید در بارداری,خطرات یبوست شدید در بارداری,خطر یبوست در بارداری,خطرات یبوست در دوران بارداری,خطر یبوست در دوران بارداری,خطر یبوست بارداری,درمان یبوست در بارداری,دلیل یبوست در بارداری,علت یبوست در دوران بارداری

علت همراه با راه درمان یبوست در بارداری در طب سنتی و خانگی

یبوست در بارداری , یبوست در بارداری طب سنتی , یبوست در بارداری درمان , یبوست در بارداری خطرناک است؟

در این مطلب از سایت جسارت به علت همراه با راه درمان یبوست در بارداری در طب سنتی و خانگی می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد

یبوست در دوران بارداری یک مشکل گوارشی بسیار شایع است. تقریباً در حدود سه چهارم زنان حامله این اختلال گوارشی را در دوران بارداری خود با درجات متفاوتی تجربه می‌کنند. یبوست بارداری معمولاً هم‌زمان با احساس درد یا ناراحتی شکم، حرکات روده‌ای دشوار و به صورت عبور سخت مدفوع بروز می‌کند. به طور کلی نگرانی، اضطراب، کم تحرکی و یک رژیم غذایی کم فیبر ممکن است منجر به یبوست شود. اما تصور می‌شود که یبوست در زنان باردار از عوامل دیگری که مختص بارداری فرد است، ناشی می‌شود. شل شدن و آرامش عضلات روده‌ای باعث کاهش سرعت حرکت روده و حمل و جابه‌جایی مواد غذایی و مدفوع خواهد شد. کندی حرکت مدفوع درون روده بزرگ نیز منجر می‌شود تا مدفوع آب بیشتری را حین عبور از دست دهد و در نتیجه سفت‌تر و خشک‌تر شود

یبوست در بارداری

درمان یبوست در دوران بارداری مسلما دوران بارداری برای هر خانمی جزو هیجان انگیزترین زمان های زندگی اش است. هیچ چیز نمی تواند این احساس زیبا را کم کند، اما برخی ناراحتی ها حتی در این دوران هم آزاردهنده هستند. یکی از این مشکلات جسمی، یبوست و گاهی به دنبال آن هموروئید (بواسیر) است. دلایل زیادی باعث بروز این بیماری در خانم باردار می شود که در متن زیر به برخی از آنها اشاره کرده ایم.

علت همراه با راه درمان یبوست در بارداری در طب سنتی و خانگی

یبوست در بارداری , یبوست در بارداری طب سنتی , یبوست در بارداری درمان , یبوست در بارداری خطرناک است؟

کاهش مواد غذایی مصرفی و آب: تهوع و استفراغ در اوایل بارداری منجر می‌شود تا زنان باردار میزان مواد غذایی و آب مصرفی خود را کاهش دهند. همین امر منجر به کاهش حرکات روده‌ای مادران باردار در اوایل بارداری و ابتلای آنان به یبوست خواهد شد. کم‌آبی بدن فرد مدفوع فرد را خشک و سفت می‌کند

یبوست در بارداری طب سنتی

چرا زنان باردار اغلب دچار یبوست می‌شوند؟ دلایل زیادی وجود دارد. در ابتدا، نوزاد باید فضایی از شکم را اشغال کند و این امر باعث فشرده و متراکم شدن عضوهای دیگر می‌شود، که این تراکم و فشار دستگاه گوارش را هم در بر خواهد گرفت. به این ترتیب حرکات طبیعی این اعضا هم دچار اختلال خواهد شد. از سوی دیگر زنان باردار به طور کلی فعالیت کمتری نسبت به زنان دیگر دارند، و از آنجایی که یبوست با بی تحرکی ارتباط مستقیم دارد، به طور طبیعی زنان باردار، بیشتر شاهد بروز مشکل یبوست خواهند بود. در نهایت بسیاری از زنان باردار مجبورند برای مبارزه با کم خونی، از مکمل های خوراکی آهن استفاده کنند، اما این مکمل ها باعث یبوست خواهند شد. دیدیم که عوامل متعددی دست به دست هم می‌دهند تا به یک گوارش سالم طی دوران بارداری آسیب بزنند…

علت همراه با راه درمان یبوست در بارداری در طب سنتی و خانگی

یبوست در بارداری , یبوست در بارداری طب سنتی , یبوست در بارداری درمان , یبوست در بارداری خطرناک است؟

یبوست ناشی از تغییرات هورمونی: تغییرات هورمونی (استروژن و پروژسترون و همچنین هورمون بارداری) ناشی از بارداری می‌تواند برخی از عضلات بدن از جمله عضلات دستگاه گوارش و روده‌ای را شل کند شل شدن و استراحت عضلات روده‌ای حرکات روده‌ای را نیز کند و محدود می‌کند. در نتیجه مواد غذایی مصرفی با سرعت کمتری مسیر گوارشی را طی می‌کنند. طولانی شدن مدت زمان باقی ماندن مواد غذایی درون لوله‌گوارش از جمله روده بزرگ باعث می‌شود تا به مرور آب بیشتری را از دست دهد، فشرده‌ و سفت‌تر شود. قطور و سخت شدن مدفوع دفع آن را مشکل خواهد کرد

یبوست در بارداری درمان

توصیه های عملی برای رفع یبوست طی دوران بارداری چیست؟ خوراکی های سرشار از فیبر بخورید، مانند: غلات کامل، میوه ها و سبزیجات خام و پخته. مسلماً زنان حامله برای اجتناب از برخی عفونت های خطرناک طی دوران بارداری، باید نسبت به مصرف مواد خام محتاط باشند. اما اگر این خوراکی ها به خوبی و با دقت شسته شوند، دیگر دلیلی برای محروم کردن خود از آنها وجود ندارد! به میزان کافی آب بنوشید.مایعات به همراه فیبرها، به گوارشی سالم و دفعی مناسب کمک می‌کند. فعال باشید. پیاده روی یا مدت کوتاهی شنا می‌تواند برای مبارزه با یبوست های خفیف کفایت کند.

علت همراه با راه درمان یبوست در بارداری در طب سنتی و خانگی

یبوست در بارداری , یبوست در بارداری طب سنتی , یبوست در بارداری درمان , یبوست در بارداری خطرناک است؟

یبوست ناشی از رژیم غذایی: مواد غذایی کارخانه‌ای مانند ماکارونی، نان، کیک و شیرینی یا برنج سفید تصفیه شده معمولاً فیبر خود را از دست داده‌اند. همانند زمانی که سیب را پوست می‌کنید، فیبر این مواد غذایی حذف شده و خوردن آن‌ها فرد را در معرض یبوست قرار می‌دهد. مصرف این مواد غذایی در دوران بارداری زنان را بیشتر مستعد یبوست بارداری خواهد کرد زیرا این مواد غذایی در روده همانند گچ سفت و سخت خواهند شد. رژیم غذایی زنان باردار به دلیل حساسیت زیاد دستگاه گوارش در این دوران زندگی بسیار حائز اهمیت است

یبوست در بارداری خطرناک است؟

یبوست: در زمان بارداری کدام ملین ها را می‌توان انتخاب کرد؟ در مدت بارداری نمی‌توان از تمام انواع ملین ها استفاده کرد. مطالعات علمی در این مورد بسیار نادرند، اما به طور کلی توصیه می‌شود از ملین های محرک اجتناب کنید. در واقع، این ملین ها خطر آزاد شدن انقباض رحمی را افزایش می‌دهند. حواستان باشد، اغلب گیاهان ملین بخشی از این گروه دارویی هستند! ملین هایی که چرب کننده نامیده می‌شوند، بر پایۀ پارافین قرار دارند، این نوع ملین ها نیز توصیه نمی‌شوند زیرا آنها جذب برخی ویتامین ها را کاهش می‌دهند. و این در حالی است که تغذیه ای سرشار از ویتامین طی دوران بارداری بسیار مهم است…چه زن باردار دچار یبوست باشد، چه نباشد! قاعدتاً ملین های اُسمزی که حجم مایعات موجود در مدفوع را افزایش می‌دهند تا دفع را آسان سازند، برای زنان باردار بی خطر هستند. همچین می‌توان لاکتولوز یا سُربیتول را توصیه کرد. فقط ماکروگول توصیه نمی‌شود زیرا حاوی نمک بسیار زیادی است. در آخر، باید از ملین هایی که لِست (ماسه ای) نامیده شوند یاد کرد، این ملین ها فقط فیبرهای برای افزایش حجم مدفوع هستند، هم زنان باردار و هم افراد مبتلا به یبوست با خیال راحت می‌توانند از آنها استفاده کنند. اگر در دروان بارداری تان مبتلا به یبوست هستید، نظر پزشک تان را در این باره جویا شوید!

علت همراه با راه درمان یبوست در بارداری در طب سنتی و خانگی

یبوست در بارداری , یبوست در بارداری طب سنتی , یبوست در بارداری درمان , یبوست در بارداری خطرناک است؟

یبوست ناشی از مکمل های آهن: مکمل‌های غذایی حاوی آهن نیز یک علت شایع یبوست در دوران بارداری است. مکمل آهن عادی به خوبی در فرآیند هضم جذب نمی‌شود و آهن بسیار کمی وارد جریان خون خواهد شد. مقدار زیادی از آهن باقی مانده درون روده به دیگر مواد غذایی هضم نشده می‌چسبد و به شکل یک تود‌ی چسبنده و قیر مانند به سختی درون روده حرکت می‌کند. مصرف مکمل با آب فراوان می‌تواند تا حدی اثرات نامطلوب گوارشی آن را کنترل کند. گاهی نیاز است تا نوع مکمل آهن فرد با نظر پزشک تغییر کند و از انواع کم عارضه‌تر استفاده شود

یبوست در بارداری ماه اول

کم آبی : اگر از حالت تهوع در ماه های اولیه بارداری رنج می برید، باید مقدار تعیین شده ای غذا و نوشیدنی برای حرکت روده هایتان بخورید. اگر باز هم حالت تهوع ادامه داشت، احتمالا به دلیل عملکرد غلط روده ها و دفع سخت مدفوع یا همان دچارشدن به یبوست است که به دلیل کم آبی بدن، باعث ادامه دار شدن حالت تهوع می شود. هورمون ها : تغییرات هورمونی در دوران بارداری، به خصوص در ماه های آخر، شل شدن برخی ماهیچه ها مانند ماهیچه ها یا عضله هایی که باعث فشارآوردن به غذاها به سمت دستگاه گوارش می شود، را در پی دارد. این کار باعث انتقال سریع غذاها به سمت روده می شود و در نتیجه خانم باردار این مشکل را پیدا می کند .

علت همراه با راه درمان یبوست در بارداری در طب سنتی و خانگی

یبوست در بارداری , یبوست در بارداری طب سنتی , یبوست در بارداری درمان , یبوست در بارداری خطرناک است؟

نوشیدن مایعات فراوان: نوشیدن حجم زیاد مایعات روزانه بسیار مهم است، به خصوص زمانی که زن باردار میزان فیبر مصرفی خود را افزایش داده است. نوشیدن ۱۰ تا ۱۲ لیوان مایعات در روز می‌تواند از ابتلا به یبوست بارداری جلوگیری کند. در صورت گرمی آب و هوا، فعالیت بدنی و تعریق بهتر است میزان مایعات مصرفی افزایش یابد

یبوست در بارداری

قرص آهن : مکمل آهن یکی دیگر از مواردی است که باعث ایجاد یبوست در دوران بارداری می شود. مکمل آهن گاهی در روند هضم غذا مشکل ایجاد می کند. بخشی از این آهن از جریان خون خارج می شود و برخی هم به سمت روده ها می رود و در ترکیب با سایر مواد، باعث حالت سفتی در شکم می شود. چه باید کرد؟ : پزشکان برای حل مشکل یبوست در این دوران توصیه می کنند که بیشتر آب بنوشید چون به حرکت روده ها کمک می کند. اگر در دوران بارداری دچار یبوست شدید، سعی کنید پوست میوه را جدا نکنید، چون پوست میوه ها سرشار از فیبر هستند و در نتیجه به افزایش سرعت حرکت غذاها به سمت روده و اجابت مزاج شما کمک می کنند. البته میوه را کاملا با آب و کمی مایع ظرفشویی بشویید.

علت همراه با راه درمان یبوست در بارداری در طب سنتی و خانگی

یبوست در بارداری , یبوست در بارداری طب سنتی , یبوست در بارداری درمان , یبوست در بارداری خطرناک است؟

ورزش: زنان باردار نباید به بهانه‌ی حاملگی ورزش و فعالیت بدنی خود را کنار بگذارند. در دوران بارداری هم می‌توانید به انجام ورزش‌های مناسب این دوران از جمله یوگا، شنا، پیاده‌روی و دوچرخه سواری ثابت با نظر پزشک خود ادامه دهید. بهتر است هفته‌ای سه بار و حداقل ۲۰ الی ۳۰ دقیقه ورزش منظم را در برنامه‌ی هفتگی خود در دوران بارداری قرار دهید. ورزش حرکات روده‌ای را تحریک می‌کند و بدین صورت شانس ابتلا به یبوست را کاهش می‌دهد

یبوست شدید در بارداری

همورویید چیست؟ همورویید که در زبان عامیانه به آن بواسیر می گویند، ایجاد رگ های واریسی در ناحیه مقعد است که عمدتا به دلیل یبوست ایجاد می شود. این رگ ها ابتدا متورم و قرمز می شوند و دفع مدفوع را بسیار سخت می کنند. هموروئید دو نوع داخلی و خارجی دارد. نوع داخلی آن داخل مقعد ایجاد می شود که بیشتر بدون درد و همراه با کمی خونریزی است. نوع خارجی آن هم به صورت یک توده سخت و با خونریزی بیشتر زیر پوست است. از نشانه های همورویید می توان به درد هنگام دفع، دردهای متناوب در ناحیه مقعد، خونریزی (خون روشن) هنگام دفع مدفوع و خارش در ناحیه مقعد اشاره کرد. این بیماری یک دفعه ظاهر نمی شود و به مرور زمان شکل می گیرد و عود می کند. علت ابتلای خانم باردار به این عارضه، افزایش حجم خون و فشار در ناحیه مقعد است. محققان می گویند ژنتیک نیز در پیدایش این عارضه بی تاثیر نیست. نشستن به مدت طولانی روی یک سطح سفت هم می تواند این عارضه را شدت دهد.

علت همراه با راه درمان یبوست در بارداری در طب سنتی و خانگی

یبوست در بارداری , یبوست در بارداری طب سنتی , یبوست در بارداری درمان , یبوست در بارداری خطرناک است؟

کاهش یا حذف مکمل آهن: مکمل‌های حاوی آهن زنان باردار را مستعد یبوست می‌کند اما تغذیه خوب با خوردن گوشت قرمز و حبوبات و سبزیجات سبز تیره می‌تواند بیشتر نیاز به آهن دوران بارداری را تأمین کند. با تغذیه مناسب و کنترل میزان آهن بدن خود می‌توانید تحت نظر پزشک میزان دوز مصرفی آهن خود را کاهش دهید

خطرات یبوست در بارداری

درمان همورویید چیست؟ اگر در دوران بارداری دچار مشکل همورویید شدید، به کمک توصیه های زیر می توانید مشکل تان را به حداقل برسانید: 1- پماد آنتی همورویید در مراحل ابتدایی خیلی خوب جواب می دهد، اما در مراحل پیشرفته همورویید، باید از درمان های تزریقی و در آخرین مرحله این بیماری نیز باید از درمان جراحی استفاده کرد. 2- اگر همورویید شما داخلی است، سعی کنید بعد از اجابت مزاج برای خشک کردن بدن خود از دستمال های بسیار نرم و مرطوب استفاده کنید. 3- برای اینکه نشستن تان روی صندلی دچار مشکل نشود، از حلقه های پلاستیکی که برای این کار درست شده استفاده کنید. حلقه های لاستیکی را میتوانید از داروخانه و یا از مراکز فروش لوازم پزشکی تهیه کنید. 4- اسطوخودوس و رزماری دو گیاهی هستند که متخصصان طب سنتی مصرفشان را برای رفع همورویید و کم کردن درد ناشی از آن توصیه می کنند. از پزشکتان در این مورد سئوال کنید.

یبوست در بارداری

سردرد پشت سر نشانه چیست

علت های سردرد پشت سر نشانه چیست و درمان سردرد پشت سر

علت های سردرد پشت سر نشانه چیست و درمان سردرد پشت سر در سایت جسارت

سردرد پشت سر نشانه چیست,درد پشت سر نشانه چیست,درد در پشت سر نشانه چیست,درد ناحیه پشت سر نشانه چیست,درد پشت سر نشانه ی چیست؟,درد در ناحیه پشت سر نشانه چیست,درد در قسمت پشت سر نشانه چیست,سردردهای پشت سر نشانه چیست,سردرد در پشت سر نشانه چیست,سردرد از پشت سر نشانه چیست,درد گرفتن پشت سر نشانه چیست,درد پشت سر نشانه ی چیست,درد شدید پشت سر نشانه چیست,درد پشت سر وگردن نشانه چیست,درد پشت سر سمت راست نشانه چیست,درد پشت سر نشانه چیست,سر درد پشت سر نشانه چیست,سردرد در ناحیه پشت سر نشانه چیست

علت های سردرد پشت سر نشانه چیست و درمان سردرد پشت سر

سردرد پشت سر نشانه چیست , درد پشت سر نشانه چیست , درد در پشت سر نشانه چیست , درد ناحیه پشت سر نشانه چیست

در این مطلب از سایت جسارت به آیا خوردن قهوه سبز و کبد چرب با هم رابطه دارند می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

درد پشت سر ناشی از وضعیت بد بدن بلافاصله با مصرف استامینوفن برطرف می شوند. در طولانی مدت با بهبود وضعیت بدن خود می توانید این سردردها را به طور کامل درمان کرده از بروز آنها پیشگیری کنید. برای بهبود وضعیت بدن یک صندلی مناسب برای محل کار خود انتخاب کنید و در هنگام نشستن روی صندلی هر دو پایتان روی زمین قرار بگیرد.

سردرد پشت سر نشانه چیست

درد در ناحیه پشت سر و گردن می‌تواند دلایل متعدد داشته باشد، اما نتیجه حاصل از آنها مشابه است. به این ترتیب تحریک اعصاب درد در ناحیه سر و گردن می‌تواند باعث ایجاد درد و ناراحتی از طریق سیگنال‌های انتقال یافته از طریق این اعصاب به مغز شود. میزان درد و ناراحتی بیمار در این شرایط می‌تواند به علت ایجاد مشکل بستگی داشته باشد. به این ترتیب فرد ممکن است درد مداوم داشته یا درد وی به صورت موقتی بوده و در هر ناحیه‌ای از سر احساس شود. این احساس ممکن است به صورت تیر کشیدن و قلب زدن بوده یا به صورت گرفتگی در ناحیه سر احساس گردد. درد بیمار در این شرایط ممکن است به صورتی باشد که در عملکرد عادی فرد اختلال ایجاد نکند، یا اینکه باعث ناتوانی فرد شود.

علت های سردرد پشت سر نشانه چیست و درمان سردرد پشت سر

سردرد پشت سر نشانه چیست , درد پشت سر نشانه چیست , درد در پشت سر نشانه چیست , درد ناحیه پشت سر نشانه چیست

سردردهای گردنی ممکن است زمانی که دراز می کشید، تشدید شوند. بعضی افراد به علت شدت درد از خواب بیدار می شوند. زمانی که دراز کشیده اید، ممکن است احساس فشار در قسمت بالای سر خود داشته باشید، شبیه به یک وزنه روی سر.

درد پشت سر نشانه چیست

درد در ناحیه پشت سر دلایل متعدد و مختلف دارد. اغلب، این درد از ناحیه گردن آغاز شده و به سمت پشت سر کشیده می‌شود. در سایر موارد، ممکن است این شرایط در حالت برعکس مشاهده گردد. تعدادی از علت درد پشت سر در ادامه آورده شده است:

سر درد تنشی : سر درد تنشی در نتیجه سفت شدن عضلات در ناحیه سر ایجاد می‌شود. سر درد تنشی می‌تواند با عواملی ارتباط داشته باشد که می‌توانند باعث تنش عضلات در ناحیه گردن شوند. برخی از این عوامل شامل کم‌خوابی و خستگی، سایش دندان‌ها به یکدیگر، وضعیت نامناسب قرار گرفتن گردن و تشویش یا استرس هستند. این نوع از سر درد معمولاً از پشت سر شروع شده و با احساس گرفتگی و درد این ناحیه از بدن همراه است. با تکنیک‌های مختلفی مانند استئوپاتی، کایروپراکتیک ، درمان دستی، ماساژ و TMS به درمان سردرد عصبی و تنشی پرداخته و از بروز سردرد در آینده پیشگیری نماید.

علت های سردرد پشت سر نشانه چیست و درمان سردرد پشت سر

سردرد پشت سر نشانه چیست , درد پشت سر نشانه چیست , درد در پشت سر نشانه چیست , درد ناحیه پشت سر نشانه چیست

سردردهای تنشی رایج ترین نوع سردردها هستند. این سردردها در قسمت پشت و سمت راست سر اتفاق می افتند. این سردردها ممکن است با سفتی گردن یا پوست سر همراه باشند. سردردهای تنشی معمولا مبهم و درد شدید منقبض شونده هستند که با ضربان همراه نیستند.

درد در پشت سر نشانه چیست

سر درد عروقی : این نوع سر درد معمولاً به صورت درد ناشی از گرفتگی و کشش در یک طرف سر احساس می‌شود. این نوع سر درد می‌تواند با استرس، تشویش، و کم‌خوابی ارتباط داشته باشد. به این ترتیب فرد دچار این شرایط ممکن است به این خاطر با حالت تهوع و استفراغ و نیز حساسیت به حرکت، صدا و نور مواجه شود . سر درد میگرنی : میگرن یک نوع سر درد عروقی عود کننده است. این حالت سر درد بیشتر در بین خانم‌ها مشاهده شده و کمتر آقایان را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. به این ترتیب گاهی اوقات می‌توان برخی از الگوهای خاص سر درد را در بین خانم‌ها مشاهده کرد. تقریباً 40% افراد دچار میگرن با درد در پشت سر خود مواجه می‌شوند. این نوع سر درد می‌تواند به خاطر مشکلات گردن ایجاد شده و از طریق کاهش تعداد دفعات و شدت درد قابل درمان باشد. علائم سر درد میگرنی بسیار شبیه به سر درد عروقی است.

علت های سردرد پشت سر نشانه چیست و درمان سردرد پشت سر

سردرد پشت سر نشانه چیست , درد پشت سر نشانه چیست , درد در پشت سر نشانه چیست , درد ناحیه پشت سر نشانه چیست

سردردهای خوشه ای به ندرت بروز می کنند، اما خیلی دردناک و آزار دهنده هستند. نام سردردهای خوشه ای از بازه های زمانی که رخ می دهند گرفته شده است. افراد مبتلا به سردردهای خوشه ای حملات مکرر را در بازه های زمانی مختلف تجربه می کنند. این دوره ها یا الگوهای مربوط به حملات سردرد ممکن است هفته ها یا ماه ها طول بکشد.

درد ناحیه پشت سر نشانه چیست

سر درد گردنی : سر درد گردنی نوع خاصی از سر درد است که در نتیجه مشکلات گردن همچون استرس، قرارگیری نامناسب گردن، حرکت شلاقی یا سایر آسیب‌دیدگی‌های مانند آن ایجاد می‌شود. این شرایط در واقع ریشه در ساختار غیر عادی مهره‌های گردن دارد. اغلب، این درد به ناحیه بالای کمر، شانه‌ها، پشت سر، و سایر بخش‌های سر کشیده می‌شود. سر درد سینوسی : سر درد سینوسی به خاطر مشکلات سینوس‌ها در داخل جمجمه ایجاد می‌شود. هنگامی که سینوس‌های پروانه‌ای ملتهب شده یا دچار عفونت می‌شوند، این شرایط می‌تواند باعث ایجاد درد در پشت سر شود . معمولاً سر درد سینوسی در هنگام دراز کشیدن یا خم شدن به جلو تشدید می‌گردد.

علت های سردرد پشت سر نشانه چیست و درمان سردرد پشت سر

سردرد پشت سر نشانه چیست , درد پشت سر نشانه چیست , درد در پشت سر نشانه چیست , درد ناحیه پشت سر نشانه چیست

درد پشت سر چطور درمان می شود؟ علائم بسیاری از سردرد ها با مصرف ضد دردهای بدون نسخه مانند استامینوفن، برطرف می شوند. اگر دچار سردردهای مزمن هستید، برخی داروها مانند تیلنول قوی Tylenol، می توانند موثر باشند.

درد پشت سر نشانه ی چیست؟

نورالژی اکسی پیتال (occipital neuralgia) : نورالژی اکسی پیتال نوع خاصی از درد است که در هنگام وارد شدن آسیب به اعصاب جمجمه (به نام اعصاب اکسی پیتال)، التهاب، یا تحریک آنها ایجاد می‌شود. به این ترتیب آسیب‌دیدگی این اعصاب می‌تواند باعث ایجاد درد در ناحیه پشت سر شود. مصرف داروهای استروئیدی، مسدود کردن سیگنال‌های عصبی و ماساژ درمانی می‌توانند به کاهش این نوع سر درد و درد در ناحیه پشت سر کمک موثر نمایند. فلج مغزی اکسسوری (accessory nerve palsy) : فلج مغزی اکسسوری در نتیجه وارد شدن آسیب به عصب اکسسوری ایجاد می‌شود. هنگامی که این شرایط اتفاق افتد، فرد ممکن است با درد شدید در ناحیه گردن و شانه مواجه شود و این درد می‌تواند به سمت پشت سر کشیده شود. علاوه بر این بیمار در این شرایط ممکن است احساس کند شانه وی در سمت آسیب دیده گرایش به افتادن دارد.

علت های سردرد پشت سر نشانه چیست و درمان سردرد پشت سر

سردرد پشت سر نشانه چیست , درد پشت سر نشانه چیست , درد در پشت سر نشانه چیست , درد ناحیه پشت سر نشانه چیست

گر دچار سردردی شدیدی هستید که از همیشه بدتر است یا اگر سردردهایتان به طور پیشرونده ای بدتر می شوند، لازم است هر چه سریعتر به پزشک مراجعه کنید. اگر سردردتان آنقدر شدید است که نمی توانید به هیچ چیز دیگری فکر کنید، بلافاصله به اورژانس مراجعه کنید.

درد در ناحیه پشت سر نشانه چیست

بیماری پارکینسون : بیش از یک سوم افراد مبتلا به بیماری پارکینسون از درد در ناحیه پشت سر و گردن خود شکایت می‌کنند. کشیدگی یا پیچ خوردن : هرگونه کشیدگی یا پیچ خوردن در عضلات گردن می‌تواند باعث ایجاد درد شدید در ناحیه گردن شده و به پشت سر کشیده شود. یکی از دلایل اصلی این نوع آسیب‌دیدگی مربوط به ضربه شلاقی است که در نتیجه تصادف با وسایل نقلیه یا آسیب‌دیدگی‌های ورزشی ایجاد می‌گردد. آرتروز : مشابه سایر مفاصل بدن، مفاصل موجود بین مهره‌های گردن نیز می‌توانند به خاطر حرکت‌های تکراری در این ناحیه از بدن به آرتروز دچار شوند.

علت های سردرد پشت سر نشانه چیست و درمان سردرد پشت سر

سردرد پشت سر نشانه چیست , درد پشت سر نشانه چیست , درد در پشت سر نشانه چیست , درد ناحیه پشت سر نشانه چیست

بعضی بیماران دچار سردرد مزمن از نورالژی اکسی پیتال رنج می برند. این اختلال ناشی از آسیب به اعصاب اکسی پیتال (پس سری) که در پشت جمجمه واقع شده و به دومین و سومین مهره گردنی می رسند ایجاد می شود.  درد عصبی پس سری سبب درد شبه میگرنی است که ضربان دار می باشد و شاید منجر به عود سردرد شود. در واقع سر درد پشت سر ممکن است یک طرفه یا دو طرفه باشد و معمولاً با حرکات گردنی بدتر می شود.

درد در قسمت پشت سر نشانه چیست

وضعیت نامناسب قرار گرفتن گردن : کشیدگی یا پیچی خوردن می‌تواند در نتیجه وضعیت نامناسب قرار گرفتن گردن نیز ایجاد شود. به این ترتیب در صورت بی‌توجهی به وضعیت مناسب گردن در هنگام نشستن پشت میز، راه رفتن، یا بلند کردن اجسام سنگین، فرد احتمالاً در معرض ریسک بالای آسیب‌دیدگی عضلات گردن قرار می‌گیرد. این عضلات وظیفه نگه داشتن بخش بالای ستون فقرات و سر را بر عهده دارند. با ضعیف شدن این عضلات، احتمال ایجاد درد در ناحیه پشت سر و گردن بطور مشخص افزایش پیدا می‌یابد. تشکیل تومور : یکی از بیماری‌هایی که می‌تواند درد دائم در ناحیه پشت سر و گردن به همراه داشته باشد، سرطان یا تشکیل سایر تومورهای خوش خیم است. با رشد تومور، فرد احتمالاً با درد در ناحیه پشت سر و گردن مواجه خواهد شد.  تشخیص سر درد پشت سر ممکن است دشوار باشد و توسط پزشک انجام می‌شود.

علت های سردرد پشت سر نشانه چیست و درمان سردرد پشت سر

سردرد پشت سر نشانه چیست , درد پشت سر نشانه چیست , درد در پشت سر نشانه چیست , درد ناحیه پشت سر نشانه چیست

بعضی بیماران مبتلا به سردرد پشت سر ممکن است گیجی، تهوع و یا وزوز گوش (Tinnitus) را تجربه کنند. به ندرت بیماران مبتلا به نورالژی پس سری درد چشم را تجربه می کنند.  هر دو جنس مرد و زن به طور یکسان از درد عصبی پس سری رنج می برند، این می تواند در هر سنی رخ دهد. تعجب آور نیست که سردرد ایجاد شده به وسیله ی نورالژی اکسی پیتال ممکن است با سردردهای تنشی اشتباه تشخیص داده شود.

علائم و نشانه‌های اصلی این مشکل به شرح زیر هستند: درد شبیه وارد شدن فشار و گرفتگی در ناحیه شقیقه و پشت سر . درد و ناراحتی در ناحیه شانه، سر، و جمجمه

سردرد در پشت سر نشانه چیست

روش مناسب برای تسکین درد به علت درد پشت سر بستگی دارد. امروزه از انواع مختلف روش‌های درمان خانگی به این منظور می‌توان استفاده کرد. همچنین لازم است در این شرایط از انجام اقدامات مشخص خودداری شود.

استراحت و خواب : در مواردی که عضله یا رباط دچار آسیب‌دیدگی یا کشیدگی شده باشند، اکثر متخصصان به بیمار پیشنهاد می‌کنند به ناحیه آسیب دیده استراحت بدهد. به این ترتیب پزشک احتمالاً از بیمار می‌خواهد از پوشش محافظ گردن برای مدت چند روز استفاده نماید تا به این ترتیب حمایت از ساختارهای گردن امکان‌پذیر گردد. به این ترتیب هر گونه درد یا ناراحتی که در این شرایط با استراحت کردن تسکین پیدا نکند، می‌بایست توسط پزشک مورد ارزیابی و معاینه قرار گیرد.

مصرف دارو : مصرف داروهای مسکن درد قابل تهیه از داروخانه‌ها بدون نسخه پزشک همچون استامینوفن، آسپیرین، و ایبوپروفن می‌تواند برای تسکین درد شدید در ناحیه گردن و سر بسیار موثر باشد. به این ترتیب مصرف ایبوپروفن و سایر داروهای ضد التهاب می‌توانند بطور خاص در مواقعی بسیار مفید باشند که درد در نتیجه ورم یا التهاب ایجاد شده باشد.

علت های سردرد پشت سر نشانه چیست و درمان سردرد پشت سر

سردرد پشت سر نشانه چیست , درد پشت سر نشانه چیست , درد در پشت سر نشانه چیست , درد ناحیه پشت سر نشانه چیست

درد عصبی پس سری (نورالژی اکسی پیتال) ممکن است در اثر ضربه به سر، نظیر ضربه ایجاد شده در تصادف رخ دهد و نسبت به آسیب ناگهانی گردنی خیلی اختصاصی است، زیرا یک عصب اختصاصی آسیب می بیند.  گاهی اوقات ممکن است این اتفاق برای ورزشکاران رخ دهد، به ویژه وقتی که به سر، کشش بیش از حد می دهند. استئوآرتریت و بیماری دیسک نیز می تواند سبب علائم سردرد در پشت سر شوند.  به ندرت بیماران مبتلا به سردرد پشت سر تومور دارند. به هر حال اغلب پزشکان نمی توانند علت سردرد پشت سر را مشخص کنند (پزشکان می توانند وجود تومور را در تست های تصویر برداری مثل MRI رد کنند).

سردردهای پشت سر نشانه چیست

اقداماتی که باید از انجام آنها خودداری گردد : هنگامی که فرد از درد در ناحیه پشت سر و گردن رنج می‌برد، لازم است از انجام فعالیت‌های زیر به منظور بهبود شرایط خودداری کند: تا زمانی که درد و ناراحتی در ناحیه پشت سر و گردن وجود دارد، لازم است از وارد شدن آسیب جدید به ناحیه مورد نظر خودداری گردد. اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا نور شدید زیرا این شرایط می‌تواند سر درد بیمار را افزایش دهد. مصرف مقدار زیاد کافئین می‌تواند شدت سر درد را افزایش دهد. به هر حال توجه داشته باشید توقف مصرف کافئین بطور کامل نیز می‌تواند علائم مشابه برای فرد به همراه داشته باشد. جویدن آدامس یا مصرف شکلات نرم می‌تواند باعث سفت شدن عضلات فک و گردن شود. مصرف نمک و منو سدیم گلوتامات (MSG) به عنوان عوامل محرک سر درد شناخته شده‌اند. به همین خاطر بهتر است تا حد ممکن از مصرف این چاشنی‌ها خودداری گردد. سیگار کشیدن و مصرف الکل هر دو می‌توانند باعث ایجاد سر درد و سایر آسیب‌های احتمالی برای بدن شود. به همین خاطر لازم است در صورت امکان این عادت‌ها ترک شده یا مقدار آنها به حداقل کاهش پیدا کند.

سردرد پشت سر نشانه چیست

کمر درد صبحگاهی

درمان و علت کمر درد صبحگاهی در بارداری و درمان گیاهی

در این مطلب از سایت جسارت به درمان و علت کمر درد صبحگاهی در بارداری و درمان گیاهی می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد

کمر درد صبحگاهی ، کمر درد صبحگاهی در بارداری ، کمردرد صبحگاهی ، علت کمر درد صبحگاهی،علل کمر درد صبحگاهی،درمان کمر درد صبحگاهی،کمر درد های صبحگاهی،علت کمردردهای صبحگاهی،کمر درد صبحگاه،دلیل کمر درد صبحگاهی،علت کمردرد صبحگاهی،علت کمر درد صبحگاهی چیست،علت کمر درد اول صبح،دلیل کمر درد صبحگاهی چیست،علت کمر درد صبح ها،علت کمر درد در صبح،علت کمر درد در صبح چیست،کمردرد های صبحگاهی،علت کمردرد صبحگاهی،علت کمردرد صبحگاهی چیست،دلیل کمردردهای صبحگاهی،علت کمردرد شدید صبحگاهی

کمر درد صبحگاهی به این معنا است که بیمار در صبح بعد از برخاستن از خواب احساس محدودیت حرکتی و خشکی در بعضی مفاصل بخصوص مهره های کمر دارد. خشکی کمر در صبح بعد از حدود یک ساعت از بین رفته و حرکت مفصل نرم و روان تر میشود.

کمر درد صبحگاهی ، کمر درد صبحگاهی در بارداری ، کمردرد صبحگاهی ، علت کمر درد صبحگاهی

اسپوندیلیت انکیلوزان نوعی التهاب مزمن ستون فقرات و مفاصل ساکروایلیاک است. مفاصل ساکروایلیاک در پایین‌ترین نقطه کمر قرار دارند، یعنی جایی که استخوان ساکروم (استخوانی که درست بالای دنبالچه قرار دارد) به استخوان‌های ایلیاک لگن (استخوان‌های قرار گرفته در دو طرف قسمت بالایی باسن) به یکدیگر متصل می‌شوند. التهاب مفصل ساکروایلیاک مزمن باعث کمر درد و خشکی کمر و اطراف آن، از جمله گردن و پشت می‌شود. به مرور زمان، التهاب مزمن ستون فقرات (اسپوندیلیت) می‌تواند منجر به چسبیدن کامل مهره‌ها به یکدیگر (جوش خوردگی) شود، فرایندی که به آن انکیلوز (خشکی مفصل) گفته می‌شود. انکیلوز باعث کاهش و در نهایت از دست رفتن توانایی حرکت دادن ستون فقرات می‌شود.

کمر درد صبحگاهی

در اغلب موارد تورمی خفیف در مفاصل که اغلب مردم در سنین ۴۰ سالگی دچار آن می‌شوند باعث گرفتگی کمر و کمردرد شدید می‌شود.صرفنظر از ضربه‌ها و نیز التهاب و تورم مفصلی ، علل کمردرد صبحگاهی می‌تواند متفاوت باشد. عوارض مادرزادی از جمله عواملی هستند که نزد کودکان و یا اشخاص جوان تولید کمر درد می‌کند. کارهای عضلانی شدید هم گاهی اوقات تولید شکستگی خفیف در ستون فقرات می‌نماید. برآمدگی غضروفهای میان مهره‌ای ممکن است باعث ایجاد درد کشنده گردد که از کمر تا ساق پا تیر می‌کشد. بالاخره کمر درد ممکن است ناشی از انواع بیماریهای ستون فقرات باشد.

کمر درد صبحگاهی ، کمر درد صبحگاهی در بارداری ، کمردرد صبحگاهی ، علت کمر درد صبحگاهی

علائم اولیه اسپوندیلیت انکیلوزان عبارتند از درد و خشکی کمر و باسن، به خصوص در هنگام صبح و پس از یک دوره عدم فعالیت بدنی. به مرور زمان، ممکن است علائم این بیماری بدتر یا بهتر شده و یا به فواصل نامنظم به طور کامل متوقف شوند.

کمر درد صبحگاهی در بارداری

کمر درد صبحگاهی بخصوص خشکی صبحگاهی کمر علل مختلفی دارد . از افزایش بیش از حد قوس و گودی کمر بگیرید تا رماتیسم ستون فقرات و … حتی بیماری AS. و مثل همیشه توصیه می کنم به متخصص ستون فقرات و یا ارتوپد مراجعه کنید تا مشکلتان را تشخیص بدهند . حتی بعنوان یک مکمل می تونید به کلینیک های درمان کمر درد  هم بهره بگیرید.درمانهای مرسوم کمر درد تبعا ورزش و فیزیوتراپی، استفاده از مسکن ها و گاهی کورتون ها و شل کننده های عضلات و … است که در نهایت گاهی کار به جراحی هم می کشد ولی توصیه می کنم زود تصمیم نگیرید و با چند متخصص دیگر هم مشورت کنید.کمردرد تجربه ای دردناک است و ممکن است حتی چند روز شما را خانه نشین کند. آنهایی که نوع شدیدتر آن را تجربه کرده اند، نگران آن هستند که مبادا مجبور شوند برای درمان گرفتگی کمر به جراحی متوسل شوند.

کمر درد صبحگاهی ، کمر درد صبحگاهی در بارداری ، کمردرد صبحگاهی ، علت کمر درد صبحگاهی

علت دقیق بروز اسپوندیلیت انکیلوزان مشخص نیست. بسیاری از افراد مبتلا به اسپوندیلیت انکیلوزان وجود دارند که افراد دیگری از خانواده آن‌ها نیز به این بیماری مبتلا هستند.‌ با انجام آزمایش خون، وجود یک ژن نشانگر  به نام آنتی‌ژن لنفوسیت انسانی (HLA) نوع B27 (HLA-B27) در اکثر افراد مبتلا به اسپوندیلیت انکیلوزان مشخص شد، البته این ژن نشانگر در درصد کوچکی از سایر افراد نیز یافت شد.

کمردرد صبحگاهی

روش های موثری در طب مکمل وجود دارد که می تواند جایگزین دارو و حتی در برخی موارد جراحی برای درمان کمردرد شود.
طب سوزنی یکی از شناخته شده ترین روش های موثر در کاهش درد و درمان انواع دردهای ستون فقرات از جمله کمردرد است.
طب سوزنی می تواند با شل کردن عضلات اطراف ستون فقرات، بهبود جریان خون ناحیه، آزاد شدن مواد ضد درد از جمله اندروفین از پایانه های عصبی باعث کاهش یا از بین رفتن انواع کمردرد و اسپاسم عضلات کمر  شود.

کمر درد صبحگاهی ، کمر درد صبحگاهی در بارداری ، کمردرد صبحگاهی ، علت کمر درد صبحگاهی

در اینجا هدف درمان گرفتگی کمر، کاهش درد و همچنین به تأخیر انداختن یا پیشگیری از عوارض بیماری و تغییر شکل دادن ستون فقرات است. اگر درمان خشکی کمر پیش از آنکه باعث صدمات غیرقابل برگشت به مفاصل شود انجام گیرد بیشترین موفقیت را به همراه خواهد داشت.

علت کمر درد صبحگاهی

کمر درد صبحگاهی و خشکی کمر از علایم بیماری اسپوندیلیت انکیلوزان می باشد. در این بیماری که خشکی و محدودیت حرکات کمر در صبح ها بیشتر است و در طول روز بهتر میشود. بتدریج با جوش خوردن مهره ها در ستون فقرات انعطاف پذیری ستون مهره کم شده و بیمار نمی‌تواند خوب به جلو خم شود.علل کمردردهای بارداری معمولا یک عامل نیست و تغییرات بیومکانیکی در ستون مهره، تغییرات هورمونی که در زنان بارداری ایجاد میشوند و تغییراتی که در وضعیت روحی و روانی زن باردار ایجاد میشود در ایجاد آن نقش دارند. حدود یکی سوم کمر درد بارداری در سه ماهه اول آن ایجاد میشوند یعنی زمانی که هنوز شکم بزرگ نشده و فشار خاصی به ستون مهره وارد نمیشود. بنظر میرسد تغییرات هورمونی در شروع این دردها نقش داشته باشند. همین تغییرات هورمونی است که در دوران قبل از عادات ماهانه میتواند موجب کمردرد شود. این تغییرات هورمونی معمولا بر روی تاندون ها و رباط های اطراف ستون مهره و همچنین رباط های لگن ( در مفاصل ساکروایلیاک و سمفیز پوبیس) تاثیر گذاشته و موجب شل شدن آنها میشود. این شلی و افزایش طول میتواند موجب ناپایداری مفاصل این نواحی و بدنبال آن بروز درد شود.

درمان و علت کمر درد صبحگاهی در بارداری و درمان گیاهی

شعر در مورد چیستان

شعر در مورد چیستان

شعر در مورد چیستان ،شعر چیستان،شعر چیستانی،شعر چیستان قیصر امین پور،شعر چیستان کودکانه،شعر چیستان با جواب،شعر چیستان کودکان،شعر درمورد چیستان،شعر برای چیستان،شعر و چیستان،شعر های چیستان،چیستان شعری با جواب،چیستان به صورت شعر با جواب،شعر در مورد چیستان،شعر چیستان از سعدی،شعر چیستان از حافظ،شعر چیستان از مولوی،شعر چیستان از مولانا،شعر چیستان از مثنوی،شعر چیستان از عطار

شعر در مورد چیستان

در این مطلب سعی کرده ایم حدود 100 شعر از اشعار زیبا را در مورد چیستان برای شما تهیه نماییم.برای دیدن این اشعار به ادامه مطلب مراجعه نمایید

پوست در پوست گرد یکدیگر                    چیست آن گرد گنبد بی در     

رخش از آب دیده گردد تر                             هر که بگشاید این معما  را    

شعر آرزو , شعر در مورد آرزو , شعر درباره آرزو , شعر در وصف آرزو

شعر در مورد چیستان

شعر ذوق , شعر در مورد ذوق , شعر درباره ذوق , شعر در وصف ذوق

آن چیست که ارغوان قبایی دارد

مانند دم موش پایی دارد

گرد است و مدور است و تاجش بر سر

بیرون و درون شهر جایی دارد

شعر خورشید , شعر در مورد خورشید , شعر درباره خورشید , شعر در وصف خورشید

شعر چیستان

شعر داعش , شعر در مورد داعش , شعر درباره داعش , شعر در وصف داعش

سحرگاهی به نزد خواجه رفتم

که بفزاید مرا جاهی و مالی

به دست خواجه در،ده بدر دیدم

کزآن هر بدر بود او را ملالی

درآمد مرغکی وان گه به منقار

ربود از فرق هر بدری،هلالی

شعر زخم زبان , شعر در مورد زخم زبان , شعر درباره زخم زبان , شعر در وصف زخم زبان

شعر چیستانی

شعر رخ یار , شعر در مورد رخ یار , شعر درباره رخ یار , شعر در وصف رخ یار

سؤالم هست این بار از حکیمی

که بوده در قدیم استاد شیمی

اگر کشفی نموده بود الکل

از آن بگذشته گر دَه قرن و نیمی….

شعر رودخانه , شعر در مورد رودخانه , شعر درباره رودخانه , شعر در وصف رودخانه

شعر چیستان قیصر امین پور

شعر زندان , شعر در مورد زندان , شعر درباره زندان , شعر در وصف زندان

من چیم صندلی ام

تکون دارم چه عالی ام

وقتی کسی میده هلم

منم عقب جلو می رم

هلم بده محکمتر

تا هی برم بالاتر

بفرما تاب خالی

بکن یه کیف عالی

شعر ذاکر امام حسین , شعر در مورد ذاکر امام حسین , شعر درباره ذاکر امام حسین , شعر در وصف ذاکر امام حسین

شعر چیستان کودکانه

شعر والیبال , شعر در مورد والیبال , شعر درباره والیبال , شعر در وصف والیبال

گرد است و دراز و در ندارد

آن چیست که پا و سر ندارد     

جز نام دو جانور ندارد

اندر شکمش ستارگانند    

شعر کشتی , شعر در مورد کشتی , شعر درباره کشتی , شعر در وصف کشتی

شعر چیستان با جواب

شعر یکشنبه , شعر در مورد یکشنبه , شعر درباره یکشنبه , شعر در وصف یکشنبه

آن چیست که روز می نماید شبگون

همچون دل عاشقان فرو ریزد خون

چون دست به او نهی ز اندازه فزون

صد پاره تنش ، ولی ز یک پایه نگون

شعر شنبه , شعر در مورد شنبه , شعر درباره شنبه , شعر در وصف شنبه

شعر چیستان کودکان

شعر با د , شعر با د شروع شه , شعر با دال شروع شه , شعر که با د شروع شه , بیت شعر که با د شروع شه

حیوانی است موزی

سر تا پا طلا دوزی

گر با تو کند بازی

صد ناله براندازی   

شعر امام جعفر صادق , شعر در مورد امام جعفر صادق , شعر درباره امام جعفر صادق , شعر در وصف امام جعفر صادق

شعر درمورد چیستان

پل الوار , شعر پل الوار , اشعار پل الوار , آثار پل الوار , اشعار عاشقانه پل الوار

کلید آهنین قفلش گشاید

کدام است گنبدی که درندارد    

زهر بچه دو صد مادر بزاید

هزاران بچه دارد در شکم بیش  

مهدیه لطیفی , شعر مهدیه لطیفی , اشعار مهدیه لطیفی , آثار مهدیه لطیفی , اشعار عاشقانه مهدیه لطیفی

شعر برای چیستان

شعر سه شنبه , شعر در مورد سه شنبه , شعر درباره سه شنبه , شعر در وصف سه شنبه

جامی است در او آب خوش و آسوده

برجای نشسته و جهان پیموده

کشتی بانی در آن به رنگ دوده

اندر وسطش کشتی قیر اندوده

رضا کاظمی , شعر رضا کاظمی , اشعار رضا کاظمی , آثار رضا کاظمی , اشعار عاشقانه رضا کاظمی

شعر و چیستان

شعر دوشنبه , شعر در مورد دوشنبه , شعر درباره دوشنبه , شعر در وصف دوشنبه

آن چیست که از طلا گران‌تر باشد

نرخش به بهای جان برابر باشد

 هر لحظه به رایگان دهیمش از دست

چون ارزش آن به قیمت جان باشد

پابلو نرودا , شعر پابلو نرودا , اشعار پابلو نرودا , آثار پابلو نرودا , اشعار عاشقانه پابلو نرودا

شعر های چیستان

شمس لنگرودی , شعر شمس لنگرودی , اشعار شمس لنگرودی , آثار شمس لنگرودی , اشعار عاشقانه شمس لنگرودی

هر چه افتاده ریزریز کند

چیست کاندر دهان بی دندان    

در زمکان هر دو گوش تیز کند

چون زنی در دو چشم او انگشت   

عباس معروفی , شعر عباس معروفی , اشعار عباس معروفی , آثار عباس معروفی , اشعار عاشقانه عباس معروفی

چیستان شعری با جواب

شعر شراب , شعر در مورد شراب , شعر درباره شراب , شعر در وصف شراب

آن چیست که خود ریسد و خود بافد جامه

خود جامه همی بافد و او باشد عریان

شعر شمع , شعر در مورد شمع , شعر درباره شمع , شعر در وصف شمع

چیستان به صورت شعر با جواب

شعر سیگار , شعر در مورد سیگار , شعر درباره سیگار , شعر در وصف سیگار

مقدّس پیش ملّت، مرد یا زن

نشان است و علامت بهر میهن

شهیدان را وصیت این چنین بود

نبایستی فتد در دست دشمن

شعر جمعه , شعر در مورد جمعه , شعر درباره جمعه , شعر در وصف جمعه

شعر در مورد چیستان

شعر پنجشنبه , شعر در مورد پنجشنبه , شعر درباره پنجشنبه , شعر در وصف پنجشنبه

قطره ژاله ای چکیده بر او

چیست آن گل که رسته بر لب جو    

مظهر عشق و رونق بستان؟

صورتش شکل صورت انسان

شعر دعا , شعر در مورد دعا , شعر درباره دعا , شعر در وصف دعا

شعر چیستان از سعدی

شعر سفید شدن مو , شعر در مورد سفید شدن مو , شعر درباره سفید شدن مو , شعر در وصف سفید شدن مو

چیست آن گرد گنبد بی در

رخش از آب دیده گردد تر

هرکه بگشاید این معما را

پوست در پوست گرد یکدیگر

شعر شطرنج , شعر در مورد شطرنج , شعر درباره شطرنج , شعر در وصف شطرنج

شعر چیستان از حافظ

شعر اصفهان , شعر در مورد اصفهان , شعر درباره اصفهان , شعر در وصف اصفهان

شو همره بلبل بلب هر مهوش

شکر ترازوی وزارت برکَش

شعر سی سالگی , شعر در مورد سی سالگی , شعر درباره سی سالگی , شعر در وصف سی سالگی

شعر چیستان از مولوی

شعر چهارشنبه , شعر در مورد چهارشنبه , شعر درباره چهارشنبه , شعر در وصف چهارشنبه

آن چیست گرد و کوچک ، آویز و معلق

گاهی حلال و طیب ، گاهی حرام مطلق

شعر کنکور , شعر در مورد کنکور , شعر در وصف کنکور , شعر درباره کنکور

شعر چیستان از مولانا

شعر امتحانات , شعر در مورد امتحانات , شعر در وصف امتحانات , شعر درباره امتحانات

به من بگو کتابی

مایه هر ثوابی

نور بود کلامش

زنده بود پیامش

پیام او نماز است

بر همه کس نیاز است 

شعر دانشگاه , شعر در مورد دانشگاه , شعر در وصف دانشگاه , شعر درباره دانشگاه

شعر چیستان از مثنوی

شعر شیطان , شعر در مورد شیطان , شعر در وصف شیطان , شعر درباره شیطان

آن چیست که پا و سر ندارد

جز نام دو جانور ندارد

اندر شکمش ستارگانند

گرد است و دراز و در ندارد

شعر دانشجو , شعر در مورد دانشجو , شعر در وصف دانشجو , شعر درباره دانشجو

شعر چیستان از عطار

شعر قایق , شعر در مورد قایق , شعر در وصف قایق , شعر درباره قایق

عجایب صنعتی دیدم در این دشت

چو سر را می‌بریدند زنده می‌گشت 

شعر قهرمان , شعر در مورد قهرمان , شعر در وصف قهرمان , شعر درباره قهرمان

شعر در مورد چیستان

شعر دماغ , شعر در مورد دماغ , شعر در وصف دماغ , شعر درباره دماغ

آن چیست قبای زرد در بر دارد

تلخ است ولی طعمی چو شکر دارد

زرد است و معطر آید به مشام

اندام ظریف چون سنوبر دارد

شعر ضرب المثل , شعر در مورد ضرب المثل , شعر در وصف ضرب المثل , شعر درباره ضرب المثل

شعر چیستان

شعر انار , شعر در مورد انار , شعر در وصف انار , شعر درباره انار

یک معما گویمت کن فکرهان

آن چه حیوانی است که وحی آمد بر آن

کرد ذکرش را خدا در ذکر خود

می‌رساند نفع بسیاری همان

شعر آشتی , شعر در مورد آشتی , شعر در وصف آشتی , شعر درباره آشتی

شعر چیستانی

شعر شجاعت , شعر در مورد شجاعت , شعر در وصف شجاعت , شعر درباره شجاعت

کدامین گنبد است کان در ندارد

کلید آهنین قفلش گشاید

هزاران بچه دارد در شکم بیش

که هر بچه دو صد مادر بزاید 

شعر صدف , شعر در مورد صدف , شعر در وصف صدف , شعر درباره صدف

شعر چیستان قیصر امین پور

شعر طناز , شعر در مورد طناز , شعر در وصف طناز , شعر درباره طناز

چیست آن گوهر گران قیمت

که بشر قدر آن نمی‌ماند

همچو آن گل که تا خزان نشود

قدر آن باغبان نمی‌داند  

شعر شهدا , شعر در مورد شهدا , شعر در وصف شهدا , شعر درباره شهدا

شعر چیستان کودکانه

شعر علم , شعر در مورد علم , شعر در وصف علم , شعر درباره علم

بود زیبا کلامی بهر انسان

نسیمی زد بِبُرد یک نقطه از آن

شده اکنون سلاحی بهر دشمن

بکن شلیک آن از روی ایمان

شعر طفل , شعر در مورد طفل , شعر در وصف طفل , شعر درباره طفل

شعر چیستان با جواب

شعر ظرفیت , شعر در مورد ظرفیت , شعر در وصف ظرفیت , شعر درباره ظرفیت

عجایب صنعتی دیدم در این دشت

که صد ناخن بود در پا و در دست

تنش پنج و سرش پنج و نفس چهار

که معنی گفتن آن هست دشوار 

شعر دانش , شعر در مورد دانش , شعر در وصف دانش , شعر درباره دانش

شعر چیستان کودکان

شعر ضعبف کشی , شعر در مورد ضعبف کشی , شعر در وصف ضعبف کشی , شعر درباره ضعبف کشی

سرش سبز و تنش مشکی

میانش حوض خالخالی 

شعر ربیع الاول , شعر در مورد ربیع الاول , شعر در وصف ربیع الاول , شعر درباره ربیع الاول

شعر درمورد چیستان

شعر اسب , شعر در مورد اسب , شعر در وصف اسب , شعر درباره اسب

چه باشد نام آن تنها طبیبی

به علم طب و حکمت بی‌رقیبی

    ز قانون و شفا نامش جهانی

ز موسیقی و شعر او را نصیبی

شعر شیراز , شعر در مورد شیراز , شعر در وصف شیراز , شعر درباره شیراز

شعر برای چیستان

شعر صلوات , شعر در مورد صلوات , شعر در وصف صلوات , شعر درباره صلوات

همه جا شعر میشود

من چیستان شدم و

معمای یک سراب

وقتم تمام شد

وپاسخ من

شعر میشود

شعر یاسمن , شعر در مورد یاسمن , شعر در وصف یاسمن , شعر درباره یاسمن

شعر و چیستان

شعر نور , شعر در مورد نور , شعر در وصف نور , شعر درباره نور

نباشد از برایم چیستانِ هر مؤنث

شودروشن برادراین معمّا،خاص وبرعام

شعر قلیان , شعر در مورد قلیان , شعر در وصف قلیان , شعر درباره قلیان

شعر های چیستان

شعر هزاره , شعر در مورد هزاره , شعر در وصف هزاره , شعر درباره هزاره

این یک چیستان نیست

سنگین ترین شی دنیا

شعر سیب , شعر در مورد سیب , شعر در وصف سیب , شعر درباره سیب

چیستان شعری با جواب

شعر نقاشی , شعر در مورد نقاشی , شعر در وصف نقاشی , شعر درباره نقاشی

من و هزار سوال بی جواب

من و هزار چیستان بی نشان

شعر قهر , شعر در مورد قهر , شعر در وصف قهر , شعر درباره قهر

چیستان به صورت شعر با جواب

شعر دشت , شعر در مورد دشت , شعر در وصف دشت , شعر درباره دشت

رسانده خویش را نزدیک آواز

که تا بگشاید از این چیستان راز

شعر کتاب , شعر در مورد کتاب , شعر در وصف کتاب , شعر درباره کتاب

شعر در مورد چیستان

شعر کربلا , شعر در مورد کربلا , شعر در وصف کربلا , شعر درباره کربلا

چیستان من کجایی

من ازاین فاصله هادلگیرم

شعر کوه , شعر در مورد کوه , شعر در وصف کوه , شعر درباره کوه

شعر چیستان از سعدی

شعر هفته وحدت , شعر در مورد هفته وحدت , شعر در وصف هفته وحدت , شعر درباره هفته وحدت

دوش با خود در نهان این چیستان را حل میکردم

که در ذهنم غزال شعربا نجوا بگوشم گفت

من یک شاعر ایرانیم، ایرانیم تـُرکم.

و از این بودنم خرسند خرسندم

شعر مرگ دوست , شعر در مورد مرگ دوست , شعر در وصف مرگ دوست , شعر درباره مرگ دوست

شعر چیستان از حافظ

شعر سلام , شعر در مورد سلام , شعر در وصف سلام , شعر درباره سلام

از طعم آغوش غم سر مست تسخیری گنگ

در چیستان حیرت،بد ما به گِل مانده ایم

شعر هوای پاک , شعر در مورد هوای پاک , شعر در وصف هوای پاک , شعر درباره هوای پاک

شعر چیستان از مولوی

شعر صنم , شعر در مورد صنم , شعر در وصف صنم , شعر درباره صنم

با فضلُ ادب تر از خیام کیست،بگو؟!

چیستان بین مِیُ خیام چیست،بگو؟!

شعر فقر , شعر در مورد فقر , شعر در وصف فقر , شعر درباره فقر

شعر چیستان از مولانا

شعر اسم نرگس , شعر در مورد اسم نرگس , شعر در وصف اسم نرگس , شعر درباره اسم نرگس

آن چیست که در می کده ها جا دارد

اندر صف مردانه قدم پا دارد

اسمش نبرم ولی نشانت بدهم

سیصد سر ده شکم دویست تا پا دارد

شعر اسم نگار , شعر در مورد اسم نگار , شعر در وصف اسم نگار , شعر درباره اسم نگار

شعر چیستان از مثنوی

شعر اسم ندا , شعر در مورد اسم ندا , شعر در وصف اسم ندا , شعر درباره اسم ندا

چیستانِ غُربت

مُصحفِ رَحیل

رُمّانِ مَاثِر

آسمانِ مَسطور

نغمه ی رهایی

شعر اسم نگین , شعر در مورد اسم نگین , شعر در وصف اسم نگین , شعر درباره اسم نگین

شعر چیستان از عطار

شعر اسم مهتاب , شعر در مورد اسم مهتاب , شعر در وصف اسم مهتاب , شعر درباره اسم مهتاب

چاتوبدور خصم گــــــور ایستــهلی کامه

دیولر چیـــــستان و جُــــک امــــامـــه

شعر اسم مرجان , شعر در مورد اسم مرجان , شعر در وصف اسم مرجان , شعر درباره اسم مرجان

شعر در مورد چیستان

شعر اسم نسیم , شعر در مورد اسم نسیم , شعر در وصف اسم نسیم , شعر درباره اسم نسیم

تو چه می دانی مفهومِ دل شکستگی را

تو چه می فهمی چیستان های وابستگی را؟

شعر اسم مجید , شعر در مورد اسم مجید , شعر در وصف اسم مجید , شعر درباره اسم مجید

شعر چیستان

شعر اسم مهران , شعر در مورد اسم مهران , شعر در وصف اسم مهران , شعر درباره اسم مهران

گاهی به جدول می خزد، دستم به خودکاری سیاه

رمز ِ سوالم می شوی، وقتی که چیستان میدهی

شعر اسم محسن , شعر در مورد اسم محسن , شعر در وصف اسم محسن , شعر درباره اسم محسن

شعر چیستانی

شعر اسم مهدی , شعر در مورد اسم مهدی , شعر در وصف اسم مهدی , شعر درباره اسم مهدی

من بر دل این چیستان

معنی بی قابل شدم

شعر اسم لیلی , شعر در مورد اسم لیلی , شعر در وصف اسم لیلی , شعر درباره اسم لیلی

شعر چیستان قیصر امین پور

شعر اسم نیلوفر , شعر در مورد اسم نیلوفر , شعر در وصف اسم نیلوفر , شعر درباره اسم نیلوفر

دگران را دگری رسم زمان محصوریُ باب مکانی مجهول!

چیستان تقاطع،قانون بقای ماده،حجم سکوتی خفته…

شعر اسم محبوبه , شعر در مورد اسم محبوبه , شعر در وصف اسم محبوبه , شعر درباره اسم محبوبه

شعر چیستان کودکانه

شعر اسم مائده , شعر در مورد اسم مائده , شعر در وصف اسم مائده , شعر درباره اسم مائده

کجای جستجو کنم چگونه آمدم پدید

که چیستان بودنم سوأل بی جواب شد

شعر اسم نوشین , شعر در مورد اسم نوشین , شعر در وصف اسم نوشین , شعر درباره اسم نوشین

شعر چیستان با جواب

شعر اسم نازنین , شعر در مورد اسم نازنین , شعر در وصف اسم نازنین , شعر درباره اسم نازنین

زمان در مکان هیچ است و مکان در زمان هیچ است.

و ما در این هیچستان به چیستان نشسته ایم

شعر اسم محمود , شعر در مورد اسم محمود , شعر در وصف اسم محمود , شعر درباره اسم محمود

شعر چیستان کودکان

شعر اسم غزاله , شعر در مورد اسم غزاله , شعر در وصف اسم غزاله , شعر درباره اسم غزاله

کیست آنم بهترین یا چیست آن ؟

از ازل دانم که باشـد ، چیستان

شعر اسم نغمه , شعر در مورد اسم نغمه , شعر در وصف اسم نغمه , شعر درباره اسم نغمه

شعر درمورد چیستان

شعر اسم الهام , شعر در مورد اسم الهام , شعر در وصف اسم الهام , شعر درباره اسم الهام

دروازه ی چیستان من بسته است،

حل کرده و حل نکرده ، دشوارم.

شعر شخصیت , شعر در مورد شخصیت , شعر در وصف شخصیت , شعر درباره شخصیت

شعر برای چیستان

شعر آغوش , شعر در مورد آغوش , شعر در وصف آغوش , شعر درباره آغوش

گفتم به دلم که، چیستان می پرسی؟

جستیم همهِ عمر،مگر یاری هست؟

شعر اسم کیان , شعر در مورد اسم کیان , شعر در وصف اسم کیان , شعر درباره اسم کیان

شعر و چیستان

شعر اسم اعظم , شعر در مورد اسم اعظم , شعر در وصف اسم اعظم , شعر درباره اسم اعظم

بریدمرا

از نیستان

تا آموختم

یکی از صد

چیستان

شعر در مورد چیستان