سایت و فروشگاه رسمی کارواش خانگی اصل

خرید اینترنتی کارواش خانگی جت مینی ، خرید پستی کارواش خانگی جت مینی ، قیمت کارواش خانگی جت مینی

سایت و فروشگاه رسمی کارواش خانگی اصل

خرید اینترنتی کارواش خانگی جت مینی ، خرید پستی کارواش خانگی جت مینی ، قیمت کارواش خانگی جت مینی

خواص زرشک

خواص زرشک

 خواص زرشک , خواص زرشک کوهی , خواص زرشک سیاه , خواص زرشک سیاه چیست

زرشک گیاهی نیمه گرمسیری با میوه های قرمز،کوچک و طعم ترش است. بوته زرشک بیشتر در کشورهای اروپایی، شمال آفریقا، خاورمیانه و آسیای مرکزی رشد می کند و از قسمت های مختلف این گیاه از جمله ریشه، پوست درخت و میوه زرشک برای اهداف دارویی استفاده می شود. ایران بزرگ ترین تولید کننده زرشک در جهان است.در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره مضرات و خواص زرشک کوهی سیاه و پلویی برای پوست و لاغری و قاعدگی در طب سنتی در دسته پزشکی و سلامت برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

طبع زرشک

طبع زرشک سرد و خشک است.زرشک میوه ای قرمز رنگ بیضوی شکل و ترش مزه‌ بوده و بیش از ۲۵۰۰ سال است که به دلیل خواص دارویی مورد استفاده قرار می گیرد. میوه زرشک منبع غنی از ویتامین C، ویتامین B، تیامین، کاروتنوئیدهایی از جمله بتا کاروتن، لوتیئن و زاکسنتین و همچنین کروم، کبالت و روی می باشد.

سلامت قلب با زرشک

قلب سالم از هرگونه بیماری قلبی عروقی در امان است. زرشک دربردارنده نوعی ترکیب فعال به نام بربامین است که این ترکیب از قلب دربرابر آسیب به بافت‌های آن و هرنوع صدمه دیگری مراقبت می‌کند. این ترکیب در تنظیم غلظت یون‌های کلسیم موثر است. یون‌های کلسیم مانع از فعالسازی بیش از اندازه پروتیین و در پی آن سکته قلبی می‌شوند. بعلاوه، این ترکیب حساسیت سلول‌ها دربرابر کلسیم را افزایش داده و در انقباض عضلات موثر خواهد بود.

سبوس و ریشه زرشک

سبوس و ریشه زرشک حاوی انواع بسیاری از مواد شیمیایی به نام آلکالوئید ایزو کیتولین است. دانشمندان و محققان این ترکیبات را در طول سالیانه متمادی مورد تحقیق و بررسی قرار داده اند، ولی پی بردند که آنها در واقع خواص آنتی بیوتیکی دارد. برخی ازآنها باعث پائین آوردن تب، کاهش تورم و فشار خون شده و به تنظیم ضربان قلب و انقباض عضلات قلب کمک می کنند. – برای برطرف کردن سوزش ادرار مفید است، واریس را درمان می کند.

برگ زرشک

– اسهال های مزمن را درمان می کند – برگ زرشک دارای مقدار زیادی ویتامین ث می باشدبنابراین در درمان بیماری اسکوربوت اثر مفید دارد- در موقع آنژین و گلودرد، دم کرده برگ زرشک را غرغره کنید. – مصرف مقدار زیاد زرشک و یا ساقه و برگ آن برای زنان حامله مناسب نیست. – میزان مصرف بالای این گیاه به مدت طولانی می تواند سبب ناراحتی معده و روده ها شود و جذب ویتامین B کافی در بدن را مشکل می کند.

خواص زرشک پلویی , خواص زرشک برای پوست , خواص زرشک برای لاغری , خواص زرشک برای قاعدگی

خواص زرشک

صرف نظر از علت بروز اسهال، زرشک به دلیل ویژگی‌های قابض کنندگی موجود در آن در کاهش علائم اسهال موثر است. با مصرف آب زرشک می‌توانید از فواید بی‌نظیر آن بهره‌مند شوید.وجود باربرین در زرشک آن را به دارویی ویژه و خاص در درمان بسیاری از مشکلات و بیماری‌ها تبدیل کرده است. در درمان بیماری تشنج نیز باربرین خصوصیت ضدتشنجی را افزایش داده و صرع را بهبود می‌بخشد.گل زرشک و پوست درخت آن دارای خاصیت ضدروماتیسمی بوده و برای درمان این بیماری بکار می‌روند. باین ترتیب، درصورت مشاهده هرگونه علائم روماتیسم از مصرف زرشک غافل نشوید.یکی دیگر از خواص زرشک این است که با سرماخوردگی مقابله می‌کند. ویتامین C موجود در زرشک برای درمان گلودرد و برخی از اختلالات ساده مانند سرماخوردگی فوق‌العاده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.