آشنایی با خواص به لیمو و زیرفون و طرز تهیه دمنوش به لیمو و زیرفون

به لیمو و زیرفون,دمنوش به لیمو و زیرفون,چای به لیمو و زیرفون,خواص به لیمو و زیرفون,به لیمو زیرفون,چای به لیمو زیرفون,زیرفون,زیرفون ویکی پدیا,زیرفون چیست,زیرفون خواص,زیرفون به انگلیسی,زیرفون طب سنتی,زیرفون گیاه,زیرفون گیاه دارویی,زیرفون نام علمی,زیرفون و به لیمو,گیاه زیرفون چیست,خواص زیرفون چیست,دمنوش زیرفون چیست,برگ زیرفون چیست,نام دیگر زیرفون چیست,خواص زیرفون,خواص زیرفون برای پوست,خواصیت زیرفون,خواص زیرفون درطب سنتی,زیرفون در طب سنتی,گیاه زیرفون تصویر,خواص گیاه زیرفون,داروی گیاهی زیرفون,خاصیت گیاه زیرفون,شکل گیاه زیرفون,درباره گیاه زیرفون,فواید گیاه زیرفون بارداری

به لیمو و زیرفون , دمنوش به لیمو و زیرفون , چای به لیمو و زیرفون , خواص به لیمو و زیرفون

در این مطلب از سایت جسارت به آشنایی با خواص به لیمو و زیرفون و طرز تهیه دمنوش به لیمو و زیرفون بیشتر آشنا شوید . امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد .

به لیمو

قابل ذکر است که گل آذین انتهایی و بصورت خوشه های باریک، جام گل کوچک و بطور مشخص واجد دو لب، ارغوانی رنگ پریده، میوه هستکی و دارای ۲۱ عدد بذر است. این گیاه بومی آمریکای جنوبی بوده و به طور طبیعی رویش آن در آرژانتین، شیلی و پرو گزارش شده است و از آن جا به سایر نقاط جهان از جمله ایران رفته‌است و کشت می‌ گردد در ایران در استان های شمالی و باغ ها کشت می گردد.

به لیمو ، خواص به لیمو , به لیمو در بارداری , به لیمو چیست , به لیمو و فشار خون

زیرفون برمبنای طب سنتی ایران، دارای طبیعتی گرم وخشک بوده و از نظر خواص دارویی، این گیاه ضد تشنج، آرام کننده، معرق و مدر بوده و اگرچه زیر فون نوع cordata ( با برگ کوچک) به عنوان گونه های طبی ارجح مطرح شده اما از زیر فون با برگ های بزرگ نیز در طب سنتی استفاده می شود. گل های خشک شده این گیاه دارویی تا حدی شیرین و چسبنده بوده و میوه آن تا حدی شیرین و دارای موسیلاژ میباشد.

به لیمو و زیرفون

  به لیمو دارای برگ‌های ساده سرنیزه‌ای به طول 7تا 10 سانتی متر است و گل‌های آن کوچک و دارای جامی است که از خارج سفید و از داخلی آبی مایل به بنفش ا‌های آن نیز ظاهر هرمی شکل در حول یک محور دراز به وجود می‌آورد.برگ‌ها بخش دارویی این گیاه هستند و بویی شبیه لیمو دارند. برگ‌ها را در اواخر تابستان جمع آوری می‌کنند . پودر برگ گیاه به لیمو به رنگ سبز مات و دارای بوی معطر است و طعم آن تند و کمی تلخ می‌باشد .

به لیمو و زیرفون , دمنوش به لیمو و زیرفون , چای به لیمو و زیرفون , خواص به لیمو و زیرفون

 چای زیرفون(دم نوش زیرفون) به دلیل داشتن اسانس فرار و معطر که در گل ها ، لذت بخش بوده و گل ها، برگ ها، چوب و ذغال حاصل از چوب در طب مورد قرار میگیرد  و مواد مؤثر موجود در گل ها عبارتند از فلاونوئید ها که به عنوان آنتی اکسیدان عمل کرده، اسانس های فرار و مواد موسیلاژی که دلیل تسکین و کاهش التهاب می گردند. این گیاه دارای تانن است که به عنوان قابض کننده عمل می کند.

دمنوش به لیمو و زیرفون

زیرفون طبیعت گرم دارد و آرام‌بخش و ضدمیگرن‌های مزمن، بی‌خوابی، سردرد، بیماری‌های ریوی، زکام و غلظت خون است. دمنوش این گیاه برای رماتیسم، آرتروز، نقرس و سیاتیک مفید بوده فشار خون را پایین می‌آورد.برای تهیه آن باید یک مشت زیرفون و دو لیوان آب سرد را با شعله مستقیم ده دقیقه بجوشانید سپس با شعله غیرمستقیم به مدت طولانی دم کنید تا خوب رنگ بیندازد.

به لیمو و زیرفون , دمنوش به لیمو و زیرفون , چای به لیمو و زیرفون , خواص به لیمو و زیرفون

از گل های زیر فون در سرماخوردگی ، سرفه، تب، عفونت ،پایین بردن تپش قلب، التهاب، فشارخون بالا، سر درد به خصوص میگرن، به عنوان مدر، آنتی اسپاسمودیک و مسکن مورد استفاده میباشد. در آرام کردن هیستری، گل ها را در حمام آب گرم مورد استفاده قرار داده و برای تسکین اضطراب ، سؤ هاضمه، تپش نامنظم قلب و استفراغ ناشی از اضطراب مورد استفاده قرار میگیرد.

چای به لیمو و زیرفون

 فواید دمنوش به لیمو و زیرفون : آرامبخش،کاهش دهنده فشار خون،تقویت کننده حافظه و معده،خواب آور در شب،تب بر، شستشو دهنده کلیه،ضد سرماخوردگی و تشنج،ضد نقرس،ضد رماتیسم،ضد سردرد و سرگیجه،ضد ناراحتی های عصبی و میگرن،ضد غلظت خون،ضد آسم،ضد اسهال،ضد سینوزیت،ضد صدای گوش و ضد خستگی بدن می باشد.

به لیمو و زیرفون , دمنوش به لیمو و زیرفون , چای به لیمو و زیرفون , خواص به لیمو و زیرفون

از برگ ها برای ایجاد تعریق در کاهش تب استفاده شده و از چوب زیرفون در بیماری های کبد و کیسه صفرا و سلولیت استفاده شده و چوب زیر فون را سوزانده و به زغال تبدیل کرده و در درمان بیماری های روده می خورند و در موضع برای درمان خیز یا عفونت به ویژه در سلولیت یا زخم های ساق پا استفاده میگردد

خواص به لیمو و زیرفون

 منبع جغرافیایی دمنوش به لیمو و زیرفون : به لیمو درشمال کشور در هوای آزاد به خوبی رشد می‌کند و در نقاط سردسیر در گلخانه نگهداری می‌شود.  طرز تهیه دمنوش به لیمو و زیرفون : یک مشت بزرگ زیرفون + یک مشت کوچک به لیمو + دو لیوان آب سرد با شعله مستقیم و ملایم،حدود یک ساعت بجوشد،سپس با شعله غیر مستقیم دم بکشد. نگهداری دمنوش به لیمو و زیرفون : برگ اسانس بی لیمو را باید دور از نور ، درجای خنک و سربسته نگهداری کرد. طبیعت دمنوش به لیمو و زیرفون : طبیعت گرم

خواص به لیمو و زیرفون