سایت و فروشگاه رسمی کارواش خانگی اصل

خرید اینترنتی کارواش خانگی جت مینی ، خرید پستی کارواش خانگی جت مینی ، قیمت کارواش خانگی جت مینی

سایت و فروشگاه رسمی کارواش خانگی اصل

خرید اینترنتی کارواش خانگی جت مینی ، خرید پستی کارواش خانگی جت مینی ، قیمت کارواش خانگی جت مینی

خارش شبانه

علت و  درمان “خارش شبانه” پوست بدن

خارش شبانه,خارش شبانه بدن,خارش شبانه پوست,خارش شبانه پا,خارش شبانه واژن,خارش شبانه دست و پا,خارش شبانه دست,خارش شبانه کف پا,خارش شبانه پاها,خارش شبانه سر,علت خارش شبانه بدن,درمان خارش شبانه بدن,علل خارش شبانه بدن,دلایل خارش شبانه بدن,خارش پوستی شبانه,علت خارش شبانه پوست,درمان خارش شبانه پوست,علت خارش شبانه پا,خارش شبانه ساق پا,علت خارش شبانه کف پا,درمان خارش شبانه پا,علت خارش شبانه دست,علت خارش شبانه دستها,علت خارش شبانه سر

خارش شبانه , خارش شبانه پوست , خارش شبانه دست و پا و واژن , علت و درمان خارش شبانه

به گزارش بی اس ام اس دمای بدن در طول شب امکان فعالیت بیشتری را برای انگل(گال یا پارازیت) فراهم می‌کند. حرکت این انگل در زیر پوست باعث خارش در شب می‌شود.این خارش در آقایان بیشتر بین انگشتان، مچ دست و پا، ناحیه تناسلی و کشاله ران و برای خانم‌ها بیشتر در ناحیه سینه، زیر بغل و شکم است. همه این‌ها با جوش‌های صورتی رنگی همراه‌اند که این جوش‌ها در کودکان ممکن است فقط در کف دست و پا و بصورت جوش‌های چرکی باشند. این پدیده در افرادی که سیستم ایمنی ناقصی دارند و یا از داروهای شیمی درمانی استفاده می‌کنند بیشتر است.از وقتی این انگل وارد بدن می‌شود تا شروع خارش حدوداً یک ماه طول می‌کشد.

درمان؛ استفاده از داروهای ضدگال(با تجویز پزشک) و جوشاندن لباس زیر، ملافه و پوشش رختخواب در دمای چنجاه درجه و به مدت بیست دقیقه(جلوگیری از ابتلای دیگران)، کشیدن محلول لیندان به بدن و بعد از استحمام برای افراد بالای ده سال و با تجویز پزشک(جز در خانم‌های باردار و شیرده) و وازلین.

با رعایت نکات بهداشتی می‌توان از ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

آیا برایتان اتفاق افتاده که در دورانی از زندگی تان از خارش شبانه که مانع خوابتان شود، رنج برده باشید؟ آیا دیگر افراد خانواده نیز پس از شما از خارش شبانه رنج برده اند؟ ممکن است از خود پرسیده باشید که چرا همه در یک زمان دچار خارش شدیم و چرا شب این خارش به سراغمان می آید؟

تردیدی نیست اگر با چنین خارشی به هر پزشکی مراجعه کنید، به شما می گوید شما و اعضای دیگر خانواده مبتلا به یک نوع انگل پوستی به نام گال شده اید. گال یا (Scabis) انگل یا پارازیت بسیار کوچکی است که در سطحی ترین لایه پوست یعنی اپیدرم لانه و در همان جا تخمگذاری، زاد و ولد و زندگی می کند. دمای بدن و تغییرات فیزیولوژی پوست در طول شب شرایط فعالیت بیشتری را برای این انگل فراهم می آورد؛ به طوری که حرکت بسیار کند انگل و دفع مواد زائد (مدفوع) در زیر پوست موجب می شود هنگام شب احساس خارش شدید داشته باشیم. اما مشکل و دردسر فقط خاراندن شبانه نیست، بلکه با خاراندن و انتقال انگل به زیر ناخن، شرایط مهاجرت آن را به سایر نقاط بدن خود و سایر افراد خانواده از طریق تماس مستقیم (دست دادن)، لباس، لحاف، پتو و… مهیا می کنیم و شاید به همین علت باشد که این بیماری پوستی را بیماری سربازخانه ها و مراکز جمعی (زندان ها و اردوگاه ها) می دانند، زیرا براحتی همه افراد مبتلا می شوند.

خارش شبانه , خارش شبانه پوست , خارش شبانه دست و پا و واژن , علت و درمان خارش شبانه

● نکاتی که باید بدانیم

۱ ـ شایع ترین محل خارش در آقایان بین انگشتان، مچ دست و پا، کشاله ران و ناحیه تناسلی و در خانم ها ناحیه سینه، زیربغل و شکم است که به صورت برجستگی های جوش مانند صورتی رنگ هستند، اما در کودکان ممکن است فقط در کف دست و پا به صورت جوش های چرکی آشکار شود. نواحی پشت، سر و صورت معمولا مبتلا نمی شود.

۲ ـ زمان ورود انگل به پوست تا شروع خارش شبانه (دوره نهفته) یک ماه است. به عنوان مثال یک سرباز مبتلا به گال که پس از دوره آموزشی به خانه برمی گردد، در همان روزهای اول ممکن است بیماری را به سایر افراد خانواده منتقل کند. از این جهت درمان بیماری گال برای همه افراد خانواده (حتی آنان که خارش ندارند) در یک زمان ضروری است.

۳ ـ افراد با نقص سیستم ایمنی یا کسانی که داروهای شیمی درمانی دریافت می کنند، به فرم پیشرفته و شدید این بیماری مبتلا می شوند. بنابراین اقدامات پیشگیرانه برای این افراد بسیار ضروری است.

۴ ـ اگر در محیطی خارج از منزل مانند مراکز جمعی یا مهمانخانه ها استراحت می کنید، حتما از شرایط کامل بهداشتی محل خواب مطمئن باشید یا از ملافه شخصی استفاده کنید.

۵ ـ در صورتی که مشکوک به انتقال بیماری هستید (ولو خارش ندارید) قبل از ورود به منزل یک دوره داروی ضد گال را مصرف کنید و لباس زیر، ملافه و پوشش رختخواب را ۲۰ دقیقه در دمای حدود ۵۰ درجه بجوشانید تا دیگران را مبتلا نکنید.

۶ ـ بهترین داروی در دسترس برای افراد بالای ۱۰ سال محلول «لیندان» یک درصد است که همه افراد خانواده بجز (خانم های باردار و شیرده، کودکان زیر ۱۰ سال و افراد با سابقه تشنج) می توانند بعد از استحمام بمالند، سپس بعد از ۱۲ ساعت استحمام کنند. همین عمل مجددا بعد از یک هفته باید تکرار شود (جمعا ۲ بار).

۷ ـ خانم های باردار و شیرده و کودکان زیر ۱۰ سال می توانند کرم ساختنی سولفور ۱۰ درصد در وازلین را به تمام بدن با همان دستور محلول بمالند.

سوزش و خارش نیز از علائم تبخال هستند و باید توجه داشت که لمس آن موجب انتقال ویروس می‌شود

برای درمان حرارت بدن، خارش: بیست گرم برگ سپستان و بیست گرم عناب را با یک لیوان آب سرد روی شعله قرار دهید تا یک جوش بزند و پانزده دقیقه دم کنید. بعد آن را صاف کنید و ده گرم شیرخشت در آن حل کرده، صبح قبل از طلوع آفتاب ناشتا جرعه جرعه بنوشید. این عمل را یک روز در میان سه مرتبه بدون وقفه اجرا کنید.

بهتر است جهت درمان خارش پوستی لکه‌های سیاه و سفید پوست، زخم‌های کهنه و رفع ریزش مو برگ سنا را در سرکه پخته به محل بمالند.

خوردن شیر و گردو با خرما بدن را چاق کرده ، رنگ صورت را نیکو ، نیروی جنسی را تقویت و نطفه را زیاد می کند ، سوارخ های پوست بدن را پاک ، امراض رحمی را درمان و خارش موضعی زنان آبستن رابرطرف می کند.

لازم به یدآوری است که روغن جوجوبا به عنوان ماده‌ اولیه تمامی معیارهای لازم برای کاربرد در صنایع آرایشی و بهداشتی را داراست و از نظر ایجاد حساسیت، سوزش یا خارش و احتمال ایجاد مسمومیت در اثر تابش نور بی‌خطر می باشد.البته جوجوبا به دلیل غیرسمی‌ و غیرجوش‌زا بودن در درمان پاره‌ای از بیماری‌های پوستی به ‌کار می‌رود. مؤثر بودن جوجوبا در درمان جوش غرور جوانی زبا‌‌نزد می باشد. قابل ذکر است که جوش غرور جوانی یک بیماری پوستی رایج است که به دلیل تکثیر و ترشح بیش‌ از حد غده‌های چربی‌ساز پوست، افزایش فعالیت هورمون‌ها و تکثیر و فعالیت باکتری‌ها و ایجاد فرایند التهابی بروز می‌کند و ضایعات پوستی به شکل چربی‌های سرسیاه به بار می‌آورد. البته مشکلی که در درمان این بیماری مطرح وجود دارد تجویز دارویی است که عوارض جانبی، مانند خارش، سوزش و آماس پوست، نداشته باشد.امروزه روغن جوجوبا در بسیاری از محصولات مربوط به سلامت و نگهداری از مو و پوست سر کاربرد دارد.

تازه تاجریزی را له کنید و ضماد نمایید. خارش بدن را تسکین مى‏دهد.

اسطوخودوس اعصاب را آرام کرده، نیرو بخش، از بین برنده‌ی خارش و بیماری‌های قارچی و ضد افسردگی و افکار پریشان نیز می باشد

خارش می تواند یکی از عوارض کم کاری تیروئید باشد

علائم غلظت خون؛ بنفش شدن لب‌ها و دست و پا و زیر ناخن، پایین آمدن دمای بدن، سرگیجه، خون دماغ شدن، تنگی نفس، سرخ شدن صورت، اختلالات بینایی(مثل تاری دید)، خارش بدن(مخصوصاً بعد از دوش گرفتن)، ضعف، بی‌حالی و برجستگی وریدهای چشم.

خارش یکی از علائم بیماری کبد چرب است

منبع:

باشگاه خبرنگاران

خارش شبانه

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.